Strona 1 z 2

REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 04 sty 2019, 11:03
autor: Grzegorz89
Witam.
Przymierzam się do zakupu Rextona w przedziale wiekowym 2007-2009. Proszę podzielcie się ze mną wiedzą. Niestety w internecie ciężko mi znaleźć informacje na temat wersji silnika, wiem ze są tylko 2 wersje: 2,7 l. W słabszej odmianie Xdi (270 Xdi) wyposażony w bezpośredni wtrysk typu common rail i turbosprężarkę silnik rozwija moc 163 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1800-3200 obr./min.
Mocniejsza jest wersja XVT (270 Xdi XVT). W tej konfiguracji motor ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny, co pozwala osiągnąć moc maksymalną 186 KM przy 4000 obr./min. Moment obrotowy silnika wynosi 402 Nm. Osobiście szukałem mocniejszej wersji ale nie mogę znaleźć takowej zestawionej z reduktorem. Pytanie brzmi czy ludzie nie umieją wpisywać danych w ogłoszeniach czy wersja z reduktorem występowała tylko w słabszej wersji ?

Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi i pozdrawiam.

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 05 sty 2019, 6:47
autor: messiah22
nie szukaj mocniejszej bo udziwniona i ma DPF. Szukaj słabszej, wrzucisz chipa i będziesz miał 190-200KM i prostszy motor.

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 05 sty 2019, 14:20
autor: Jurgen
Odnośnie mocniejszej wersji gdzieś na forum opisuje jeden z naszych forumowiczów, który pozbył się tej wersji bo była też ciężka do obsługi . Krótko pisząc polecamy smoka zwykłego 165 koniuszy, a jak będzie brakować [wątpię bo do czego] to chip i już :)

Zrobisz jak uważasz.....

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 05 sty 2019, 17:37
autor: pjoter
Ale Panowie pytanie na przyszłość.
Jak poznać po liftowego rexa z tym słabszym silnikiem

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 05 sty 2019, 17:53
autor: messiah22
ma na plastiku nad silnikiem xdi a ten mocniejszy xvt

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 3:44
autor: Trawas
Czekam na tel więc mam trochę czasu. Mogę coś ci podpowiedzieć.
Szukasz wersji poliftowej ? Obawiam się , że niewiele wiesz o tych samochodach a wiedza jest ważna przed zakupem.
Otóż Rexton został zaprojektowany bardzo starannie z wykorzystaniem biur konstrukcyjnych Daimlera i Giugiaro. Założeniem było wprowadzenie na rynek auta o przedłużonym resursie mogącego służyć nawet 30 lat. Stąd wybór niezawodnych silników czyli MB. 2,9 TD , 2,7 CDI oraz 3,2 R6 .
Materiały stosowano z najwyższej półki poczynając od blach nadwozia tych samych, które używano do produkcji Chairmanów a w Niemczech dla Maybachów. Nie oszczędzano więc i auto miało bardzo wysokie koszty produkcji. Na modelu Rexton fabryka ponosiła straty od samego początku z nadzieją promocji producenta. Niestety Ssang nie odniósł spektakularnego sukcesu a utrzymywanie dopłat pobieranych ze sprzedaży innych modeli w dłuższym okresie było nie do wytrzymania. Ssang popadł w problemy choć produkował najlepsze w Korei samochody. Pojawił się model II w, którym producent dokonał cięcia kosztów produkcji. Niestety odbiło się to na jakości. Gorsze blachy zatem większa podatność na korozję. Tańsze układy napędowe a w tym praktycznie rezygnacja z napędu TOD na rzecz międzyosiowego mechanizmu różnicowego, pojawienie się wersji bez reduktora itp. Zmieniła się też polityka serwisowa, w zastosowaniu zintegrowanych zespołów nienaprawialnych, jak np. łożyskowanie kół.
Jednym słowem wersja modelu Rexton II jest droższa w eksploatacji i nie jest już autem o przedłużonym czasie eksploatacji. Trwałość modelu I i II jest wręcz nieporównywalna. Co do wyglądu, to nowy nos został przyjęty źle przez rynek co pogorszyło jeszcze bardziej wyniki sprzedaży. Producent stanął na progu bankructwa. Pomoc wniosła Mahindra i zaczęto leczyć błędy. Powrócono w modelu Rexton W m.n do wizerunku zaprojektowanego wcześniej przez Giugiaro po niewielkim lifcie . Tyle historii. Musisz mieć świadomość tego, że decydując się na zakup Rextona II dokonujesz ryzykownego wyboru. Z całą pewnością , porównując auta z takim samym przebiegiem , Rexton I będzie mimo bardziej zaawansowanego wieku, autem w znacznie lepszym stanie i rokującym dłuższą i bardziej bezawaryjną eksploatację niż Rexton II. pamiętaj też o tym że silnik 270 CDI zastosowany w Rextonie nie jest tym samym silnikiem, który stosowano w samochodach osobowych Mercedesa. Ten w Rextona nie ma hydrauliki w rozrządzie na rzecz klasycznego napędu zaworów. Zaprojektowano go dla samochodów dostawczych MB, bo samochody pracujące potrzebują bardziej odpornych i niezawodnych jednostek napędowych. Głośność pracy ma tu mniejsze znaczenie (silnik w Rexie klekocze jak klasyczny diesel Mercedesa) Optymalna moc tego niewysilonego silnika to 162 KM i lepiej niech tak pozostanie bo silniki bardziej wysilone są niestety bardziej awaryjne.
Tyle informacji o samochodzie - a teraz wybieraj sam ino, że świadomie.
Miałem Rexa II i w 2017 wymieniłem go na Rexa I mam zatem wyrobiony pogląd na ten temat .
Trudniej znaleźć dobrą jedynkę i należy się liczyć z tym, że będzie relatywnie droższa od wersji modelu II. Ale wierz mi, warto troch więcej więcej zapłacić bo szybko zwróci się taka decyzja w kosztach eksploatacji.

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 8:45
autor: pjoter
Ale Rex II to który w końcu?

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 8:49
autor: pjoter
A mam
Xxx.jpg


A ta trójka jak się sprawuje?

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 9:13
autor: krisw11
Trawas standardowo 3.44 i chłopaczyna nie śpi :)))

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 16:56
autor: Jurgen
Trawas chyba po nocach pisze "kazania" dla biskupów :) Ale jak napisze to jak zwykle nie trzeba nic dopisywać 100\100 Jeszcze ta pora :)

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 20:39
autor: krisw11
Cicho.........,On teraz śpi ,to nie jego pora :)))) tak po 3ciej namaluje :)))))

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 21:50
autor: Trawas
Kurde a czy to moja wina, że na świecie są różne strefy czasowe ? Żyję w Polsce ale śpię jak Japończyk :lol:
To wszystko przez Wałęsę, który obiecał coś załatwić i zrobić z Polski drugą Japonię - no i kurde , niektórym zrobił. Nasz czas plus 10h.
To ja , samuraj Trawus , w mordę, nosem podparty.
Nie naśladujcie mnie bo Japońce mają bardzo małe ptaszki. :oops:

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 sty 2019, 22:30
autor: rk75
Trawas pisze:Czekam na tel więc mam trochę czasu. Mogę coś ci podpowiedzieć.
Szukasz wersji poliftowej ? Obawiam się , że niewiele wiesz o tych samochodach a wiedza jest ważna przed zakupem.
Otóż Rexton został zaprojektowany bardzo starannie z wykorzystaniem biur konstrukcyjnych Daimlera i Giugiaro. Założeniem było wprowadzenie na rynek auta o przedłużonym resursie mogącego służyć nawet 30 lat. Stąd wybór niezawodnych silników czyli MB. 2,9 TD , 2,7 CDI oraz 3,2 R6 .
Materiały stosowano z najwyższej półki poczynając od blach nadwozia tych samych, które używano do produkcji Chairmanów a w Niemczech dla Maybachów. Nie oszczędzano więc i auto miało bardzo wysokie koszty produkcji. Na modelu Rexton fabryka ponosiła straty od samego początku z nadzieją promocji producenta. Niestety Ssang nie odniósł spektakularnego sukcesu a utrzymywanie dopłat pobieranych ze sprzedaży innych modeli w dłuższym okresie było nie do wytrzymania. Ssang popadł w problemy choć produkował najlepsze w Korei samochody. Pojawił się model II w, którym producent dokonał cięcia kosztów produkcji. Niestety odbiło się to na jakości. Gorsze blachy zatem większa podatność na korozję. Tańsze układy napędowe a w tym praktycznie rezygnacja z napędu TOD na rzecz międzyosiowego mechanizmu różnicowego, pojawienie się wersji bez reduktora itp. Zmieniła się też polityka serwisowa, w zastosowaniu zintegrowanych zespołów nienaprawialnych, jak np. łożyskowanie kół.
Jednym słowem wersja modelu Rexton II jest droższa w eksploatacji i nie jest już autem o przedłużonym czasie eksploatacji. Trwałość modelu I i II jest wręcz nieporównywalna. Co do wyglądu, to nowy nos został przyjęty źle przez rynek co pogorszyło jeszcze bardziej wyniki sprzedaży. Producent stanął na progu bankructwa. Pomoc wniosła Mahindra i zaczęto leczyć błędy. Powrócono w modelu Rexton W m.n do wizerunku zaprojektowanego wcześniej przez Giugiaro po niewielkim lifcie . Tyle historii. Musisz mieć świadomość tego, że decydując się na zakup Rextona II dokonujesz ryzykownego wyboru. Z całą pewnością , porównując auta z takim samym przebiegiem , Rexton I będzie mimo bardziej zaawansowanego wieku, autem w znacznie lepszym stanie i rokującym dłuższą i bardziej bezawaryjną eksploatację niż Rexton II. pamiętaj też o tym że silnik 270 CDI zastosowany w Rextonie nie jest tym samym silnikiem, który stosowano w samochodach osobowych Mercedesa. Ten w Rextona nie ma hydrauliki w rozrządzie na rzecz klasycznego napędu zaworów. Zaprojektowano go dla samochodów dostawczych MB, bo samochody pracujące potrzebują bardziej odpornych i niezawodnych jednostek napędowych. Głośność pracy ma tu mniejsze znaczenie (silnik w Rexie klekocze jak klasyczny diesel Mercedesa) Optymalna moc tego niewysilonego silnika to 162 KM i lepiej niech tak pozostanie bo silniki bardziej wysilone są niestety bardziej awaryjne.
Tyle informacji o samochodzie - a teraz wybieraj sam ino, że świadomie.
Miałem Rexa II i w 2017 wymieniłem go na Rexa I mam zatem wyrobiony pogląd na ten temat .
Trudniej znaleźć dobrą jedynkę i należy się liczyć z tym, że będzie relatywnie droższa od wersji modelu II. Ale wierz mi, warto troch więcej więcej zapłacić bo szybko zwróci się taka decyzja w kosztach eksploatacji.

No jak się kupuje wynalazki to później się narzeka na cały świat.
Ja mam Rll z TOD i ramy jeszcze nie kleiłem żadnym lepikiem, tak jak to Ty już czyniłeś.
Prawdopodobnie jest w lepszym stanie niż Twój i Twojego sąsiada (może jak opuści połowę ceny to może go sprzeda) :lol:
Musisz trochę więcej poczytać o Rll, a dopiero się wypowiadać.
Pozdro

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 16 sty 2019, 22:47
autor: Grzegorz89
Jeszcze pytanie na szybko jak rozpoznać czy w danym modelu jest napęd TOD czy coś innego ?

Re: REXTON 2.7 XDI, jaka wersja ?

: 08 lut 2020, 15:48
autor: VeigarIndigo
Grzegorz89 pisze:Jeszcze pytanie na szybko jak rozpoznać czy w danym modelu jest napęd TOD czy coś innego ?

Part time: po lewej stronie kierowcy pokrętło 2H 4H 4L
TOD: po lewej stronie kierowcy pokrętło 4H 4L
AWD: bez pokrętła.
Taka jest sytuacja w Rextonie II. W jedynce masz wszystko jako kwadratowe przyciski na środkowej konsoli nad środkowymi nadmuchami. Tylko tam jest Part time głównie i chyba TOD, a AWD nie występuje.