Strona 1 z 1

Zakup Korando

: 31 paź 2019, 23:08
autor: kazuhira
Jako że z przyczyn zawodowych potrzebuję auta z napędem 4x4 małego i zwinnego które rownież będzie od czasu do czasu służyło do podruży między punktem A i Z ;) zapatruje się na Korando

Spodobał mnie się taki egzemplarz jak w linku https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong-korando-korando-3-2-210km-klima-full-opcja-bdb-stan-okazja-ID6CrABN.html

Być może ktoś z grona forumowego widział już ten egzemplarz, bądz podobny i może cos powiedzieć?

Re: Zakup Korando

: 31 paź 2019, 23:33
autor: krisw11
Cześć ,osobiście nie oglądałem autka podanego przez Ciebie ale...myśle ,że automat odpada ,nie ,to że wadliwy bo wręcz przeciwnie dość trwały ale spalanie.... ,do tego gaz musiałbyś założyć , to już ze 3.6tyś., pewnie opłaty bo widać holender, i to z tą poj.to też jakieś 2tyś. Tak ,że z 9.300 zrobi sie w moment 15 ! A na tym pewnie nie koniec :) no ten przebieg....hmm....auto ma prawie 22 latka a dop.17tysi przebiegu ? Ja mam 2006r. i mam już prawie 180 tyś. Fakt mógł stać pod kołdrą w garażu :lol: ale czy ,to realne ?? Przemyśl sam, obejrzyj ,wyciągnij wnioski :wink:

Re: Zakup Korando

: 01 lis 2019, 2:19
autor: mirekk
No i rdza, która w Korando może być w całkiem nieoczekiwanych miejscach. Ja kupiłem autko w dieslu - stan techniczny super, rama na 4+ ale rdza w wielu miejscach.
Sprawdź progi i elementy metalowe mocujące te plastikowe progi do ramy, tylną część ramy oraz wnęki nad tylnymi kołami /tam gdzie chowane są narzędzia/ oraz numer VIN nabity na ramie we wnęce prawego przedniego koła - bardzo często jest nieczytelny i później kłopot z przeglądzie.
Oraz obowiązkowo czy działa załączanie przedniego napędu. Ja na starcie zrezygnowałem z załączania go tylko i wyłącznie z kabiny. Zamontowałem sprzęgi manualne i zrezygnowałem z ich załączania ppodciśnieniowo.- i mam spokój - muszę tylko wyłazić z kabiny aby przekręcić sprzęgi.
Kupiłem Korando do holowania i slipowania dużej łodzi motorowej i w tej roli sprawdza się doskonale. Samodzielnie na szosie to on demonem prędkości nie jest - najlepsza to przelotowa 80 - 90 km/h.
Co innego w benzynie - ale tak jak napisał krisw11 bez LPG się nie obejdzie - zużycie benzyny to.......... :mrgreen:
Pozdrawiam

Re: Zakup Korando

: 01 lis 2019, 4:32
autor: scibor1
No i trudno nazwać Korando "małym" autem. To kawał samochodu jest:)

Re: Zakup Korando

: 01 lis 2019, 6:48
autor: trol48
mało części karoseryjnych do musso znacznie więcej

Re: Zakup Korando

: 01 lis 2019, 8:59
autor: kazuhira
Dziękuje za tak liczne odpowiedzi i rzeczowe porady.

Patrzyłem na benzynę i poważnie myślałem o LPG.

Wiem że automat to większe spalanie, jednak z uwagi na 2ga połówkę auta z manualem odchodzą do lamusa

Przebieg ... cóż zakładam że ma jakieś 100000 więcej [nadal mam problem z wiarą w uczciwość handlarzy autami ;) ]

mirekk - jaki jest uciąg na haku w Korando ?

Re: Zakup Korando

: 01 lis 2019, 19:36
autor: kawa62
Zależy do czego chcesz wykorzystywać ten samochód. Jak w ciężki teren lub do holowania ciężkich przyczep to raczej Musso z silnikiem 2,9 TD. A jak do lekkiego terenu i więcej do komfortowej jazdy po asfaltowych drogach to lepiej dołożyć trochę i kupić Korando III. Za te pieniądze co włożysz w ten egzemplarz możesz kupić auto 13 lat młodsze: https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... e2a39ebc49

Re: Zakup Korando

: 02 lis 2019, 1:16
autor: mirekk
Korando zgodnie z dowodem - przyczepa z hamulcem - 1890 kg

Re: Zakup Korando

: 02 lis 2019, 9:41
autor: kawa62
Musso - MMC= 2800 kg., Korando III = 2000. kg

Re: Zakup Korando

: 03 lis 2019, 4:23
autor: scibor1
Mój Musiołek ma na tabliczce haka 3500, ale w papierach tylko 2800. Są egzemplarze Musso które mają również w papierach DMC przyczepy z hamulcem 3500. Możliwe że i w Korando występują różne opcje w dokumentach.

Re: Zakup Korando

: 03 lis 2019, 17:48
autor: kawa62
Ja moim ciągnąłem już przyczepę z jachtem o łącznej wadze 5000 kg. i bez problemów.