Strona 1 z 1

Przesiadka z BMW e38 na Rextona

: 07 gru 2019, 21:10
autor: kirin88
Witam serdecznie :)
Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna rextona, teraz klamka zapadła już na 100%. Najwcześniej w połowie stycznia chciałbym stać się mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem ów samochodu. Mam jednak kilka pytań, wątpliwości. Liczę, że mi pomożecie.
Dlaczego rexton ?
Dotychczas użytkowałem kilka lat bmw e38 3.0 V8 z LPG. Samochód świetny, niezniszczalny, ponadczasowy i wygodny, uwielbiam go...
Jednak z czasem gdy moje hobby- urbex, zwiedzanie opuszczonych miejsc zaczęło mnie pochłaniać niestety bmw przestało dawać sobie radę po zjechaniu z asfaltowych dróg co często się zdarza.
Moje wymagania odnośnie rextona:

-Względnie komfortowe i szybkie poruszanie się po drogach szybkiego ruchu ( weekendowo zjeżdżam Polskę w wzdłuż i szerz )
-Właściwości terenowe ( często zjeżdżam z asfaltowych dróg, błoto, haszcze itd. Lubię też urokliwe miejsca na łonie przyrody, gdzieś nad rzeką, łąki lasy gdzie brak utwardzonych dróg.
- Po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa na upchnięcie dwóch rowerów
- Trwałość mechaniczna ( zawieszenie, silnik, skrzynia biegów, układ napędowy)

Kilka pytań:
- Czy są jakieś części/ podzespoły eksploatacyjne, które są trudnodostępne w zakupie?
- Silnik diesla 2.7 to chyba najlepsze rozwiązanie ? Oczywiście w połączeniu z automatem.
- Gdy tragi się zadbany egzemplarz z dieslem 2.9 warto się skusić? Bardzo ustępuję nowszej jednostce w kwestii osiągów i paliwożerności ?
- Realnie z jakim spalaniem musze się liczyć? Trasa/ miasto?
- Jakimi prędkościami autostradowymi mogę się komfortowo poruszać by nie męczyć rextona?
- Na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu ? Pytam o sprawy typowe dla Rextona, ogólniki motoryzacyjne są mi znane.
- Jeśli będę miał pecha co kosztownego w rextonie może się rozsypać niespodziewanie ?
- Mój budżet na sam zakup samochodu to 15-16 tys zł + ewentualny pakiet startowy.
- Jak wygląda jazda na co dzień na oponach AT? Głośno na asfalcie ?

No i ostatnie pytanie, szczerze bardzo się tego boję. Czy z jakością wykonania wnętrza jest aż tak źle? Chodzi mi o odporność plastików itd. na działanie czasu... ? Jak ze skórzaną tapicerką? Chodzi mi o jej trwałość.

Na zakup Rextona jestem już zdecydowany. Uprzedzeń motoryzacyjnych nie mam a ssangyong zwyczajnie mi się podoba <3 :D
Okazjonalnie użytkuję w terenie range rovera P38 , niestety tds oraz jeepa grandcherokee 4.7. Rexton będzie ustępował im jak chodzi o właściwości terenowe ?
pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Re: Przesiadka z BMW e38 na Rextona

: 22 gru 2019, 14:20
autor: Piotreq
Cześć. Nie jeżdżę rextonem, więc odpowiem tylko na jedno pytanie. Jakości wykonania moim zdaniem, nie musisz się obawiać, nawet po przesiadce z bmw. w angielskim car review twierdzą że musso jest pod tym względem najlepiej wykończonym pickupem w klasie, a to jest to samo wnętrze.
Widziałeś też na pewno filmik: https://m.youtube.com/watch?v=AwXiJmnFBec&t=2s

Re: Przesiadka z BMW e38 na Rextona

: 14 sty 2020, 15:31
autor: automatic
Silnik 2,9 jest tym samym silnikiem co montowano go w mercu sprinterze - 5 cylindrów jednostka nie wysilona , bardzo trwała bez elektroniki z rzędową pompą wtryskową - silnik ten w zasadzie nie ulega nagłym awariom , choć znam 2 przypadki uszkodzenia koła napędu pompy wtryskowej skutkujące zerwaniem łańcucha i demolką głowicy - ale koszt naprawy był umiarkowany -2,5tyś zł , kupić można za podobne pieniądze cały ew. swap 3.0TD r6 .Poczytaj forum i zobacz ile postów to problemy silnika 2,7 a ile 2,9 ( ten silnik jest też w musso i korando II ) Przede wszystkim jest znany w warsztatach i magazynach części !
Jeśli masz możliwość kupna takiego (a jest taki na otomoto z Italii za ok 12,9oo na 7-osób) nie skorodowanego to polecam - Twój fundusz Ci na to starczy ( naprawy 2,7 są raczej kosztowne a jak nie masz jak dobrze zweryfikować jego stanu to uważaj ) - 2,7 ma kapryśny osprzęt delphi ale sam silnik jest o klasę lepszy od 2,9 - dynamiczniejszy i cichszy. 2,9 to ostatni silnik mercedesa wg starej szkoły co mówiła że tylko filtry i olej i nie kombinować ale jechać !
skrzynie biegów - manual jest niezawodny , ale automaty BTR/MB też zbyt często się nie psują - inne usterki da się ogarnąć niedrogo .
2,9 nie ma problemów w terenie i występuje (u nas czyli E.U.) tylko w wersji z reduktorem i dołączanym przodem .
Na autostradzie 140 pójdzie bez problemu ,ale jest to graniczna prędkość zdrowego rozsądku - auto jest wysokie i trzeba zachować umiar przy takiej prędkości aby być stabilnym . Hamulce - w 2,9 pierwszej serii były nieco słabsze ( przód tarcze 278mm i tłoczki 60mm ) potem je wzmocnili (tarcze 298 i tłoczki 2x 43mm) . Na pewno nie jest to zwijacz autostrady jak BMW , ale auto które niemalże wszędzie dojedzie i przyciągnie jeszcze za sobą przyczepę 3,5Tony. Zużycie paliwa oscyluje 10-12l przy rozsądnej eksploatacji (manual nieco mniej) .
Opony AT nie są wcale głośniejsze wiele od HT (fabrycznych)
Jakość wnętrza jest do przyjęcia - niema wodotrysków ale plastiki są znośne , skóra zwykle jest ok w zadbanych egzemplarzach bez hiper przebiegu ( licznikiem się nie sugeruj bo są w 90% skręcone pomiędzy 150 a 200 tysięcy) - występuje też naprawdę dobry i mocny welur .