Strona 1 z 1

SsangYong Korando 2.0

: 17 lis 2020, 18:58
autor: ultral
Witam użytkowników forum.

Zastanawiam się nad zakupem: SsangYong Korando 2.0:

https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... 2248c04978

Marka - pojazduSsangYong
Model - pojazduKorando
Wersja - 2.0 e-XDi Sapphire
Rok produkcji - 2014
Przebieg - 88 700 km
Pojemność skokowa - 1 998 cm3
Rodzaj paliwa - Diesel
Moc - 150 KM
Skrzynia biegów - Manualna
Napęd - 4x4 (stały)

w cenie: 35 900 PLN

Samochód sprowadzony z Włoch. Ciekawy jest mały przebieg - 88 700 km który zweryfikowałem na włoskiej stronie. Czy ktoś z forumowiczów ma podobny model? Jak się sprawdza Diesel? Czy może lepsza jest benzyna? Prosiłbym o opinie/ewentualne nakierowanie na leszy model silnika.

Pozdrawiam,

Konrad

Re: SsangYong Korando 2.0

: 18 lis 2020, 10:05
autor: Piasek1980
Coś dziwnie mały ten przebieg jak na diesla. Oryginalne radio wywalone - w jego miejsce wstawiony Alpine... takich rzeczy nie robi nikt kto nie spędza sporej części życia w aucie za kierownicą jeżdżąc... Sam silnik to bardzo trwała konstrukcja i tam przeloty pow. 300 tyś km nie robią na nim jakiegoś specjalnego wrażenia (dlatego cofający nie mają oporów przed jakimiś niedorzecznymi korektami).
Kwota zakupu zaś na tyle duża aby kalkulowało się w ramach bezpieczeństwa wysłać tam kogoś na oględziny i weryfikację kto się tym profesjonalnie para. Lub chociaż skorzystać z usług firm oferujących jakieś odpłatne raporty oparte na wyciągach z ubezpieczalni itp co tam się działo z tym autem.

Tu masz przykład tego o czym piszę...
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... Dr1yT.html
powyżej 200 przelotu, 3 lata starszy a też tego przebiegu i wieku po wnętrzu auta nie widać.

Re: SsangYong Korando 2.0

: 19 lis 2020, 10:50
autor: ultral
Dzięki za opinię. Rzeczywiście przebieg mały natomiast sprawdzony na włoskiej stronie z danymi o przeglądach:

https://www.ilportaledellautomobilista. ... lista/home

Tipo Veicolo Targa Data Revisione Esito Revisione Km rilevati dall'operatore
AUTOVEICOLO EX671GC 03/07/2020 REGOLARE 88659

i się zgadza. Raport od firmy zajmującej się takimi rzeczami też warto zamówić. Pytanie czy ktoś zna jakiegoś godnego polecenia mechanika/specjalistę który na zlecenie zajmuje się oględzinami SsangYongów.

Re: SsangYong Korando 2.0

: 19 lis 2020, 23:03
autor: Piasek1980
Zamów sobie jakiś raport w takim razie. Nie wiem, jakieś auto-dna czy jak to się tam nazywa. Bo oni kopią głównie po ubezpieczalniach. Albo zamów oględziny u jakiegoś speca od takich rzeczy. O ile prawdę słyszałem, to taka impreza kosztuje od 400zł do tysiaka - zależy jak daleko musi dojechać.
Jacek Balkan z Motodziennika się tym zajmuje a jest dobry.

Re: SsangYong Korando 2.0

: 04 gru 2020, 8:39
autor: ultral
Zamówiłem raport i pojechałem ze specjalistą od Jacka Balkana. Dzięki za podpowiedź. Okazało się że auto bezwypadkowe. Miało:

- wymieniany tylny zderzak
- robione przednie prawe drzwi
- wymieniany prawy przedni błotnik
- zdejmowany przedni zderzak

natomiast reszta jak w ogłoszeniu czyli igła i 90 tys. na liczniku. Wziąłem i tym samym stałem się szczęśliwym posiadaczem Korando gen C.

Re: SsangYong Korando 2.0

: 04 gru 2020, 20:24
autor: Piasek1980
No i elegancko. :)
Bezawaryjności życzę.

Re: SsangYong Korando 2.0

: 19 kwie 2022, 10:11
autor: Kropapl
Odświeżę temat. Noszę się z zamiarem kupna korando 2014 2.0 diesel, przejechane 140k. Jak auto się sprawuje jeśli chodzi o awaryjność? Rozrząd ma pasek czy łańcuch? I jakie jest spalanie?

Re: SsangYong Korando 2.0

: 22 kwie 2022, 18:04
autor: Piasek1980
Rozrząd jest na łańcuchu.

Re: SsangYong Korando 2.0

: 19 mar 2024, 22:39
autor: darekn15
Witam,
noszę się z zamiarem zakupu iii generacji Korando, z silnikiem benzynowym (i założyć lpg) , rocznik jak najwyższy (najlepiej 2018).
Jednak podaż takich aut jest znikoma, stąd być może zdecyduję się na nieco starsze. I tutaj rodzi sie pytanie o silnik eXGi - od kiedy był stosowany w Korado, czy jest nałancuchu, czy pasku. Jeśli na łańcuchu to czy nie ma problemów z rozciąganiem się łańcucha i przeskakiwaniem rozrządu. Wyczytałem że taki problem zdarza się w silnikach beznzynowych, ale nie wiem w którym dokładniej wariancie , bo chyba przed 2016 rokiem był inny wariant silnika 2.0 Pb.
Drugie pytanie dotyczy wyposażenia wersji Korando iii po ostatnim liftingu - czy w kabinie coś istotnie się zmieniło w porówaniu z wcześniejszą wersją
? W oferowanych autach w panelu środkowym jest albo "radio" , albo wyświetlacza np kamery cofania - czy ta zmienność wynika z "liftingu", czy raczej z wersji wyposażenia?
No i w sumie pytanie 3 dotyczy możliwości weryfikacji historii aut sprawadzanych z Belgii. Wśród niewielkiej ilości Korando iii dominują właśnie sprowadzone z Belgii.
np tutaj - chyba ostatnia wersja po fl (2018)
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... C.html#map.
nawet już z lpg, ale przebieg już spory (a możliwe że i tak już skręcony),

Tutaj rok starszy , ale chyba wersja przed fl - mały przebieg, ale jak zweryfikować
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... jguMC4wLjA.

I jeszcze jeden "Belg"
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... 4wLjA.#map