Strona 1 z 2

nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 20 gru 2021, 1:17
autor: amigowiec
Witam wszystkich formumowiczów.

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zakup nowego Korando. Rozważam różne warianty - od napędu na jedną oś po AWD, manual albo automat.
Ponieważ marka jest dla mnie dość egzotyczna byłbym ciekaw Waszych opinii na temat tego modelu. Głównie jakie są problemy z tym samochodem. Jak jest z jego awaryjnością? Czy ten automat Aisin jest awaryjny? Czy AWD w Korando jest awaryjne? Jak jest z dostępnością części w serwisach?

5-letnia gwarancja jest zachęcająca, chociaż na forum można przeczytać różne opinie na temat jakości (i czasu) realizacji napraw gwarancyjnych.

Jestem też świadomy problemów finansowych firmy w Korei, stąd też obawa o realizację gwarancji czy dostępności części po wycofaniu się firmy z polskiego rynku - ale to najbardziej pesymistyczny scenariusz i chyba temat na oddzielny wątek.

Będę wdzięczny za Wasze opinie.

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 23 gru 2021, 17:30
autor: Stevehar
Czesc
Auto posiadam 1,5 roku przez ten czas nic zupełnie się z nim nie działo, jest w automacie naped przod. Skrzynia chodzi świetnie (a to zwykły hydrokinetyk). Pewnym mankamentem jest spalanie najmniej co udało mi się osiągnąć to 6 l (jazda jak emeryt ok 60 km/h, najwięcej 11 miasto w zime, ale posiadam cegłę w nodze) naped 4x4 masz na zwykłym torsenie. Co do wnętrza jest spoko, trochę za dużo plastiku na bokach, ale dobrej jakości. Taka skoda karoq ma go więcej. Reszta rzeczy to kwestia gustu(prowadzenie, wybieranie) Ja jestem mega zadowolony ze, tak wydałem ciężko zarobione pieniądze i tej decyzji jestem zadowolony.

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 25 gru 2021, 21:30
autor: Piasek1980
Ja teraz zrobiłem 1640km w dwa dni: spalanie LPG 8,4L/100km
Klękajcie narody
Oczywiście automat AW

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 29 gru 2021, 19:29
autor: Stevehar
Dlatego Piasek napisałem, mam ciezka nogę, bo ja co dobspalania na pewno nie mogę być autorytetem, przynajmniej oleju nie trzeba dolewać jak w vag ;)

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 16 sty 2022, 13:07
autor: Rolnick
Ciekawe jak ze spalaniem w manualu 2x4...m powinno być nizsze
Chodzi mi po głowie Qantum z takim napędem . Ponoć niedługo ma być dostępna instalacja lpg z dotryskiem benzyny. Ale czy to ma ekonomiczny sens...
Ktoś się orientuje w cenach ewentualnych części do tego modelu?

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 18 sty 2022, 8:34
autor: Piasek1980
Kup normalną czystą benzynę, usupełnij profil o lokalizację to ci podeślę godną polecania gazownię w Twojej okolicy (albo sam jej sobie poszukaj w Polecanych na lpg-forum). Będzie o wiele lepiej i dużo taniej niż "fabryczna" która i tak nią nie jest.

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 02 kwie 2022, 11:12
autor: Wojtekk
Witam wszystkich na forum. Zarezerwowałem ostatnio Korando Qantum 4x4 w automacie i zastanawiam się nad "fabryczną" instalacją LPG firmy EuropeGAS , żeby nie stracić gwarancji. Koszt, to 5900. Jak wygląda sprawa gwarancji, gdybym założył jakąś inną instalację ? Utracę gwarancję, czy jest jakiś serwis LPG w okolicach Krakowa, który zamontuje instalację bez utraty gwarancji ? No i jakie są koszty takiej instalacji poza salonem SsangYong ?

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 05 kwie 2022, 11:19
autor: Piasek1980
To nie jest żadna fabryczna instalacja tylko montowana "na boku" za co przycinają ze 2 klocki za przepisanie faktury. Kup czystą benzynę, przemęcz się rok na samej - co kwiatki wyjść mają to wyjdą przez rok - a potem w Krakowie masz Strunę, na Śląsku jeszcze ze 2-3 bardzo dobre gazownie gdzie założą i potem to WYSTROJĄ tak jak powinno chodzić na gazie i zamiast 6ciu zapłacisz 4.
Współpracuję z firmą co Dacie brali z "fabrycznym gazem"... Ta, fabryczny... Auta po 330 tyś km najechane, bezawaryjnie w zasadzie, jedno co się notorycznie sypało to te "fabryczne" instalacje. Przemęczyli się do 100 tyś km, bo tylko tyle gwarancji było i wstawili do "dobrej gazowni" co wywaliła pół tego dziadostwa i założyli od nowa jak należało. I dopiero to zaczęło jeździć. A tak stale CHECK na desce się palił i gadanie że to tak ma być albo... w ogóle na gazie jeździć nie chciały i to też do czasu bo potem nawet na benzynie nie chciały.

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 06 kwie 2022, 9:33
autor: Wojtekk
Tak, wiem że to dilerski montaż a nie fabryczny. Dlatego "fabryczny" był wzięty w cudzysłów :-)
Mógłbym się teoretycznie przemęczyć przez rok, ale nie będę miał chyba gwarancji 5-letniej na auto i LPG jak założę instalację poza SY ? Za 2 tyś PLN to chyba warto zachować gwarancję na kolejne 4 lata ?
To zakup prywatny i raczej nie będę robił więcej, niż 15 -20 tyś km rocznie, więc gwarancję będę miał do 2027 roku na LPG i samochód, o ile marka przetrwa na Polskim rynku. No właśnie -przetrwa ?
Szczerze powiedziawszy, to bez LPG nie jestem przekonany, czy chcę takiego "pożeracza" oktanów , bo wieści niosą , że potrafi spalić powyżej 10 litrów /100 km.

No i jeszcze pytanie jak w temacie -jakie kwiatki mogą wyjść ? To awaryjne auta, czy sprawdzone (choćby na koreańskim rynku) ?

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 06 kwie 2022, 18:34
autor: Stevehar
Wojtek przetrwała deawoo, mg, saic, Mahindra to i przetrwa kolejne części serialu, pytanie tylko o jej dalszy rozwój. Kolejna rzecz czy przy przebiegu 15 tys rocznie opłaca się gaz, bo tam chyba też jest benzyna używana (nie mam 100% pewności, ale to silnik turbo). Wszystko zależy od stylu jazdy najmniej miałem 5.9 max 13 l przy chyba 170km/h.
U mnie miasto ok 9 a do oszczędnych nie należę.

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 06 kwie 2022, 20:17
autor: Wojtekk
Stevehar -nie masz chyba silnika z turbiną, bo spalanie na poziomie 5,9 w tych silnikach są ponoć nieosiągalne :)
Tak, w Korando jest silnik z turbiną, więc będzie mieszane spalenie benzyny na poziomie od 5 do 25%.
Bez gazu , przy spalaniu o którym czytam (na poziomie 9 - 13 litrów /100 km), eksploatacja auta będzie drenowała kieszeń. Bardzo paliwożerny ponoć jest ten silnik i chyba nie brałbym go pod uwagę bez LPG.

Wiem, że instalacja nie zwróci się szybko, ale jak będę tankował o 40% tańsze paliwo, to będę więcej jeździł tym bardziej, że dzieciaki rosną i trzeba będzie trochę częściej wyjeżdżać.
Bardziej się martwię, że za parę lat nie będzie części zamiennych w Polsce ...

Z informacji od dilera słyszałem, że powstaje obecnie nowa fabryka w Arabii Saudyjskiej aby zwiększyć produkcję samochodów i części. W Polsce sprzedali w pierwszych 2 miesiącach 2022 roku 207 samochodów a analogicznie w 2021 14 sztuk, więc w Polsce postęp widać :)

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 07 kwie 2022, 8:42
autor: Piasek1980
Turbo nie ma tutaj nic do rzeczy. Przy wtrysku bezpośrednim (na jakim zdaje się być ten silnik z turbo) konieczny jest dotrysk benzyny i on jest zmienny.

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 07 kwie 2022, 8:50
autor: Stevehar
Mam, mam silnik z turbina ;) 5,9 osiągnąłem przy prędkości 60 km\h z pomocą tempomatu, także to bardziej jako ciekawostka . 13 l to autostrada 170 wiatr i opływowość pudełka:) a porównywales spalanie konkurencji, np tucsona? Bo z tego co wiem wcale nie jest tak różowo. Od sobie mogę dodać, że mnie z automatem pali średnio w mieście ok 9 max do 10 przy nieekonomiczne jeździe, tak jak wcześniej pisałem moja jazda do Eco nie należy. Weź auto demo na parę godzin i wtedy będziesz wiedział na czym stoisz .

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 07 kwie 2022, 9:06
autor: Stevehar
https://www.just-auto.com/dashboard/dea ... cancelled/


Tutaj masz kolejna część "serialu" pt Ssang nie upadnie

Re: nowy SsangYong Korando - pytania o awaryjność

: 07 kwie 2022, 9:10
autor: Stevehar