Na targach motoryzacyjnych oglądałem sobie Rextona R - rodem z Korei. Nie ma w ofercie Rextona II bo ten jest pod inną nazwą Rexton R- line, to jest dwójka w nowym wydaniu z Korei. Wypasiony jak Mercedes . Link jak to wygląda ? proszę bardzo
http://www.autocar.co.uk/car-review/ssa ... ton-r-line . Natomiast Rexton "W" to licencyjna Mahindra z Indii. Rexton R oferowany na rynku niemieckim, brytyjskim, duńskim i szwedzkim na zamówienie. Napisałem, że na nasz rynek , tak, jak na rosyjski, oferowane są tylko produkty indyjskiej wersji Rexton W Mahindra. Na zdjęciach reklamowych widać co to za "ziółko" Nawet nowa tapicerka pomarszczona na szwach od nowości. Indyjska stal i indyjska jakość. Jaka potwarz, człowieku ? Ktoś, kto uwierzy, że dla tego modelu indyjskie walcownie będą produkować blachy innej jakości niż dla wszystkich jest chyba naiwniakiem zwanym jeleniem. Indyjska stal to obecnie synonim tandety na rynkach światowych. Nie będę nic mówił ale, mój "Koreańczyk" był wykończony bardzo dokładnie i nie trzeszczy w środku - a Mahindra to koncert skrzypcowy. Poza tym, wiadomo jaką opinię na światowych rynkach mają samochody indyjskie - a Rexton Mahindra jest dość drogi w porównaniu z innymi Indusami, np Tata. Może w Polsce ktoś i nawet kupi Mahindrę ale ja nie wróżę temu samochodowi sukcesu handlowego. Jest za drogi i ma bardzo słabe pochodzenia a na dobrej opinii Rextona wypracowanej przez Koreańczyków daleko nie zajedzie. Zdecydowanie lepszą opcją jest nowy, ładny Korando z dieslem 175 KM - też 2,O L. to jest nowa wersja silnika. Rexton Mahindra będzie miała starą wersję 150 KM , którą znamy z innych aut tej firmy. Nowy Korando chodzi jak baletnica a Mahindra będzie wołowaty - bo Rexton sam jest ciężki i nawet 2,7 CDI ze swoimi 185 KM w zachwyt nie wprowadza osiągami - są zaledwie wystarczające. Kto kupi za sto tysięcy indyjskie auto jak, ma w tym przedziale cenowym inne auta wykonane przez koreańskie firmy, które wypracowały sobie bardzo dobrą opinię ? Taka konkurencja może Mahindrę zabić i zapewne zabije na starcie.
Indusi mogą sobie tylko pomarzyć o sukcesie na starych rynkach. Do poziomu Koreańczyków im jeszcze bardzo daleko.
Indyjska Mahindra to megaloman i marzyciel bo gdyby byli mądrzejsi to wynegocjowaliby inne warunki i ukryliby swój produkt pod marką koreańskiego Ssang Yong. Oni zaś lansują siebie i wydają na reklamę kupę kasy. I będą to sobie mogli, jak znam życie , wsadzić w zadek. Klient pójdzie do salonu KIA albo do Hyundaia , czemu ? bo one w obecnej chwili oferują w nowym wydaniu najładniejsze SUVy na świecie a opinię o jakości swoich produktów mają już bardzo stabilną na światowych rynkach i mogą być spokojni o przyszłość , ich klient także. Wystarczy popatrzeć na nowego ( modele 2013) Santa Fe, Veracruz czy Xi35 lub Xi 55. KIA także nie odstaje ze swoimi nowymi modelami . Te auta, o, których wygląd zadbali włoscy projektanci są po prostu śliczne - a Mahindra ? Koncepcja sprzed 12 lat , poprawiona jedynka ( dwójki Koreańczycy nie chcieli im dać bo zostawili dla siebie) To ma być ta konkurencja ? Porównanie ? silnik Hyundaia Xi 35 czyli diesel 2,o l ma 185 KM a samochód jest lżejszy o 400 Kg co przekłada się na zużycie paliwa i osiągi . Jest jeszcze więcej do omówienia ale o dostępności do i jakości serwisu już nawet nie będę wspominał bo byłoby to zbyt żenujące. Mahindra ma korzystać z serwisu Ssang Yonga ? OK tylko, że tego serwisu praktycznie wcale nie ma nie licząc tego, co się pęta kątem przy Suzuki Kto spojrzy na Mahindrę w takim towarzystwie ? Wariat ? W Polsce takich bardzo mało.
Mam Rextona z max wyposażeniem i jestem z niego zadowolony ale mam też świadomość tego, że jest to ostatni samochód tej linii jaki nabyłem. Serwis jest do bani i dotąd, dokąd auto jeździ jest OK ( mam przejechane póki co 84 000 km ) Ale jak zacznie kaprysić to sprzedam ale owej Mahindry nawet krzywym kijem nie dotknę - to pewne. Koreańczyk może być - ale Indus i to bez serwisu ? O NIE !
Bardzo ciekawy link temat nazwany przez autora w ten sposób ? Dla kogo ciekawy ? Mahindra wywala kasę na agresywną reklamę i to wszystko - i tak chce sprzedawać samochody ? Bez dbałości i rozwoju serwisu ? Chce sukcesu ? Niestety, nic z tego, tak chce samochody sprzedawać tylko idiota.