pare słów o instalacji audio:
Audio to sprawdzone komponenty AUDIO SYSTEM, jvc.
Sterowanie : JVC KW-V30BT ( posiada sterowanie iphone 4s 5 i 6)
głośniki przednie /tylne : HX165SQDE AUDIO SYSTEM GŁ.165MM
Subwoofer: HX08SQ DE SUBWOOFER AUDIO SYSTEM 200MM
okablowanie RCA-06 KABLE KICXS
parę słów o przetwornikach, moim zdaniem idealny kompromis miedzy cena a utopią cenową, a na szczególna uwagę zasługuje sub. Jest to 20cm hybrydowa membrana o dużym skoku. To bardzo ważne, dzięki połączeniu prasowanej celulozy o długich włóknach ze specjalnie dobranym splotem kewlaru i nylonu dostajemy sztywność porównywalna z aluminium niską wagę, ale najważniejsze niski rezonans masy drgającej. Co sprawiło ze sub idealnie sprawdza sie przy utworach z mocnym dolnym pasmem instrumentów tj. kontrabas, perkusja, gitara basowa.
By całość odpowiednio zagrała zdecydowałem sie na całkowite wytłumienie auta. Maty butylowe 2.5mm z aluminium grubości 0.2 mm następnie pianka butylowa 7mm. Robotę montażu car audio zleciłem mar-car z okolic łodzi. i zajęła 127 roboczo godzin.
Demontaż wnętrza od podłogi po dach
wyklejenie całego wnętrza matą butylową 2.5mm
wyklejenie całego wnętrza pianką butylową 7mm
wytłumienie drzwi dodatkowe nitowane wzmocnienia i montaż głośników w impregnowanych panelach MDF plus
montaż nowych wiązek przewodów
przerobienie instalacji w fotelach z manualnych na automatyczne
montaż CB radio antena w przednim błotniku (nadkolu)
montaż Anty-radaru system modułowy 3 anteny ukryte za zderzakiem i przednim grillem plus system dyskretnego montażu i zasilania
instalacja video 2 panele w zagłówkach plus kamera cofania
obecnie można powiedzieć ze auto jest wygłuszone i pozbawione wszelkich rezonansów, za sprawą ilości warstw z różnych materiałów bo jak zrobimy przekrój podłogi to otrzymamy:
* 2.5mm alu/butyl
* 7mm pianka butyl
* 8mm OEM filc
* 9mm wykładzina gumowany welur
* 12mm dywaniki welurowe
tak samo drzwi mają 5 warstw
* wnętrze dzwi 2,5mm złota alu/butyl
* 7mm pianka butylowa (zamknięto porowa wodoodporna)
* zewnętrzne drzwi wzmocnione alu 3mm pokryte 2,5mm matą butylową o grubszym alu 0.2mm
* boczki pianka butylowa 7mm
* gdzie było to możliwe 20mm gąbka akustyczna z folią alu
EFEKT? WOW
wchodząc do auta słyszymy naprawdę cisze.. To taki trochę efekt nie tylko doskonałego wyciszenia ale OEM materiałów i wyjątkowo dużej kubatury auta.
Jak widać trochę tego wyszło a to tylko pierwszy etap prac nad Rextonem ( obecnie auto idzie do lakiernika na polerkę i detaling a potem zajmiemy się mocą nowa turbina z większym kołem kompresji z kutego aluminium frezowanego made in Japan i wizyta w łódzkim TC-performace powinna załatwić temat )