PROBLEM - silnik E32 M104 3,2 CHAIRMAN
: 10 lip 2015, 21:53
Auto bez powodu zaczęło się dziwnie zachowywać ...
Silnik E32 M104 ... inst. gaz KME sekwencja ...
Na benzynie : auto zapala w miarę ładnie ale jakoś tak nie do końca równo pracuje, na postoju pierwsze naciśnięcia gazu powoduję bardzo delikatną czkawkę ale od 1200 obr. od 1.2 do odcięcia przy 4.5 ładnie się wkręca. W czasie jazdy wydaje się niby ok. ale ewidentnie auto ma troszkę mniej wigoru. Podczas toczenia gdy nie naciskam gazu potrafi szarpać obrotami (ale nie zawsze) tak samo stojąc z wciśniętym hamulcem na D czasami potrafi szarpać podobnie obrotami. Ruszanie czasami (ale rzadko) autko dławi się .
Teraz LPG : problem jest z przełączeniem bo w czasie jazdy auto przełącza na gaz i od razu zrzuca. Przy maksymalnym rozgrzaniu silnika potrafi przełączyć za którymś razem, ale przy mocnym dodaniu gazu i redukcji zrzuca lpg i wchodzi na benzynę , następnie pierwsze metry na benzynie się dławi a za chwile ładnie mknie . Inaczej jest gdy auto złapie temperaturę na postoju i przełączy na LPG, wtedy ładnie jeździ na LPG ale tylko spokojnie , przy ostrej jeździe zrzuca LPG i podaje benzynę .
Ważne gdy auto jedzie na LPG ładnie i nie deptam gazu , przerzucam sam na benzynę by dynamiczniej pojeździć , gdy wracam na LPG po takiej jeździe , przy pierwszym zatrzymaniu kuleją obroty(ale chwilę 5do 10 sek)
Teraz tak sprawdzić zamierzam miernikiem rano przepływkę i czujnik położenia wału .
Raczej wykluczam czujnik wału i czujnik wałka rozrządu bo te objawy nie do końca mi pasują .
Więc zostają opcje
-uszkodzony przepływomierz ? który zamierzam jutro sprawdzić.
-brudna przepustnica która zamierzam jutro zdjąć do czyszczenia. (w mercedesach pomaga)
-wiązka elektryczna (może rozpada się jak w mercedesach) - do weryfikacji jutro
-sonda lambda ?
-lub mało prawdopodobne - uszczelka pod głowicą ...
-przewody podciśnienia wyglądają OK.
-Przewody WN świece i cewki SĄ NOWE , ORYGINALNE BERU-Mercedes...
Silnik E32 M104 ... inst. gaz KME sekwencja ...
Na benzynie : auto zapala w miarę ładnie ale jakoś tak nie do końca równo pracuje, na postoju pierwsze naciśnięcia gazu powoduję bardzo delikatną czkawkę ale od 1200 obr. od 1.2 do odcięcia przy 4.5 ładnie się wkręca. W czasie jazdy wydaje się niby ok. ale ewidentnie auto ma troszkę mniej wigoru. Podczas toczenia gdy nie naciskam gazu potrafi szarpać obrotami (ale nie zawsze) tak samo stojąc z wciśniętym hamulcem na D czasami potrafi szarpać podobnie obrotami. Ruszanie czasami (ale rzadko) autko dławi się .
Teraz LPG : problem jest z przełączeniem bo w czasie jazdy auto przełącza na gaz i od razu zrzuca. Przy maksymalnym rozgrzaniu silnika potrafi przełączyć za którymś razem, ale przy mocnym dodaniu gazu i redukcji zrzuca lpg i wchodzi na benzynę , następnie pierwsze metry na benzynie się dławi a za chwile ładnie mknie . Inaczej jest gdy auto złapie temperaturę na postoju i przełączy na LPG, wtedy ładnie jeździ na LPG ale tylko spokojnie , przy ostrej jeździe zrzuca LPG i podaje benzynę .
Ważne gdy auto jedzie na LPG ładnie i nie deptam gazu , przerzucam sam na benzynę by dynamiczniej pojeździć , gdy wracam na LPG po takiej jeździe , przy pierwszym zatrzymaniu kuleją obroty(ale chwilę 5do 10 sek)
Teraz tak sprawdzić zamierzam miernikiem rano przepływkę i czujnik położenia wału .
Raczej wykluczam czujnik wału i czujnik wałka rozrządu bo te objawy nie do końca mi pasują .
Więc zostają opcje
-uszkodzony przepływomierz ? który zamierzam jutro sprawdzić.
-brudna przepustnica która zamierzam jutro zdjąć do czyszczenia. (w mercedesach pomaga)
-wiązka elektryczna (może rozpada się jak w mercedesach) - do weryfikacji jutro
-sonda lambda ?
-lub mało prawdopodobne - uszczelka pod głowicą ...
-przewody podciśnienia wyglądają OK.
-Przewody WN świece i cewki SĄ NOWE , ORYGINALNE BERU-Mercedes...