Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
: 28 wrz 2015, 15:10
W ofercie Ssangyonga pojawił się nowy silnik diesla 2.2 178KM przeznaczony dla Korando, Rextona i Rodiusa.
Zastąpił on silnik diesla 2.0 w wersji 150KM i 175KM dla Korando i wersję 155KM dla pozostałych modeli. Łączony jest z skrzynią manualną lub nową automatyczną 6 biegową AISIN oraz wersją 4x2 i 4x4. Dla Rextona i Rodiusa przewidziano skrzynię 7 biegową MB oraz E-Tronic. Niestety nowe skrzynie biegów są również droższe, cena wzrosła z 7000-8500zł do 11000-12000zł w zależności od modelu. Jeśli chodzi o spalanie, nowy silnik jest bardziej oszczędny. Niestety wszystkie wymienione auta podrożały.
Jak dla mnie dobrą opcją jest dodanie nowych mocniejszych silników do Rextona i Rodiusa. Choć producent mógł w ofercie zostawić słabszą wersję dla większego wyboru. Nie do końca rozumiem to posunięcie w przypadku Korando. Cena auta wzrosła, głównie z powodu pojemności silnika powyżej 2.0 litrów co może odstraszyć potencjalnych klientów. Jedyny plus to mniejsze spalanie. Wersja 150KM była wystarczająca do tego modelu, sam takim jeżdżę i nie czuje braku mocy, dodatkowo ten silnik miała rozsądną cenę. Podejrzewam, że wiele osób będzie obecnie wybierać benzynę. Lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie w ofercie Korando silników 2.0 diesla oraz dodanie 2.2 ale o większej mocy, np. około 200KM zamiast takiej samej wartości jak miał mocniejszy wariant 2.0.
Więcej informacji w cennikach na stronie Ssangyonga http://www.ssangyong.pl/
Zastąpił on silnik diesla 2.0 w wersji 150KM i 175KM dla Korando i wersję 155KM dla pozostałych modeli. Łączony jest z skrzynią manualną lub nową automatyczną 6 biegową AISIN oraz wersją 4x2 i 4x4. Dla Rextona i Rodiusa przewidziano skrzynię 7 biegową MB oraz E-Tronic. Niestety nowe skrzynie biegów są również droższe, cena wzrosła z 7000-8500zł do 11000-12000zł w zależności od modelu. Jeśli chodzi o spalanie, nowy silnik jest bardziej oszczędny. Niestety wszystkie wymienione auta podrożały.
Jak dla mnie dobrą opcją jest dodanie nowych mocniejszych silników do Rextona i Rodiusa. Choć producent mógł w ofercie zostawić słabszą wersję dla większego wyboru. Nie do końca rozumiem to posunięcie w przypadku Korando. Cena auta wzrosła, głównie z powodu pojemności silnika powyżej 2.0 litrów co może odstraszyć potencjalnych klientów. Jedyny plus to mniejsze spalanie. Wersja 150KM była wystarczająca do tego modelu, sam takim jeżdżę i nie czuje braku mocy, dodatkowo ten silnik miała rozsądną cenę. Podejrzewam, że wiele osób będzie obecnie wybierać benzynę. Lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie w ofercie Korando silników 2.0 diesla oraz dodanie 2.2 ale o większej mocy, np. około 200KM zamiast takiej samej wartości jak miał mocniejszy wariant 2.0.
Więcej informacji w cennikach na stronie Ssangyonga http://www.ssangyong.pl/