Strona 1 z 1

Dziwny problem z wtryskiem

: 06 wrz 2016, 7:16
autor: pawel981
Witam mam dziwny problem z wtryskiem (chyba). SS jeżdzi normalnie i nagle zaczyna szarpać, nie ma mocy chodzi jak na dwa gary. Po podłaczeniu Delphi - autocom pokazuje kod błędu 3041 nie mogę rozkodować ,od tego się zaczyna przy lekkim podszarpywaniu i potem pojawia się 1618 po rozkodowaniu wychodzi wtrysk blok 2 mała dawka stały. po odłączeniu 2 wtryskiwacza komputer normalnie pokazduje błąd wtyskiwacza 2 małe spalanie itd. Nadmieniam że niedawno go kupiłem i podobno wtryski były sprawdzane. Interesuje mnie kod 3041 co to bo od niego się zaczyna i dlaczego psze blok? Silnik 2.0 xdi automat skrzynia zmienia biegi bezbłędnie.

Re: Dziwny problem z wtryskiem

: 06 wrz 2016, 7:53
autor: unimart
3041 to błąd jakiegoś bloku pamięci w ECU

Re: Dziwny problem z wtryskiem

: 06 wrz 2016, 8:11
autor: pawel981
właśnie nie mogę go rozkodować , przy nim zaczyna lekko podszarpywać a potem przechodzi w równą pracę lecz jakby na dwa gary i pojawia się błaąd 1618 wtrysk blok 2 mała dawka. nie wiem może jak czyścili i sprawdzali wtryski to nie zakodowane. Ale dlaczego raz idzie ok ( dosłownie plynie) a osobówki ze startu miękną a tu nagle zaczyna szarpać, przerywać wywala check-a i nie chce się wkręcać nie ma mocy i chodzi jak traktor.

Re: Dziwny problem z wtryskiem

: 10 wrz 2016, 14:49
autor: Trawas
Paweł, podstawa ! Sprawdź połączenia linii elektrycznych, kup Elektrozol i zwilż nim styki w kostkach - to samo , sprawdź kontakty wtyczki na wtryskach , jak by co dognij blaszki. Bo coś mi się zdaje , to jest powód tego, że idzie błędne info na ECU. Po sprawdzeniu instalacji odłącz akumulator na jakie 10 min, później uruchom silnik i pozostaw na wolnych obrotach do czasu aż się rozgrzeje tak, że wentylator zacznie biegać. Kompuś się zresetuje- ale warunek ! Po regeneracji wtrysków zostały one ponownie wpisane pozycjami do pamięci auta. To ważne bo na tej podstawie kompuś dobiera mapy wtrysku. Acha , i przy sprawdzaniu instalacji nie zapomnij o tej dużej kostce modulatora ESP ABS . To też na wpływ na pracę silnika bo ESP może obniżać programowo jego moc. Problem pojawiający się od czasu do czasu to typowa wada w instalacji elektrycznej a w Sangach nie jest ona najlepszej jakości niestety.