Strona 1 z 1

jak pracuje rexton na trybie L

: 30 mar 2017, 8:47
autor: naglfar100
Cześć, mam do wzięcia Rextona 2.7 ze stałym ( nie dołączanym ) napędem 4x4. Auto sprawia pozytywne wrażenie w jeździe. Jedno mnie tylko zaskoczyło, jak przełączę go na blokadę napędu ( L ) na pokrętle z lewej strony kierownicy ( jest tylko 4H jako stały napęd i owo L ) to autko jedzie bezproblemowo, powolutku, tylko silnik automatycznie wchodzi na wyższe obrotu i staje się naprawdę głośny. Nie pamiętam by np. w Navarze, przejściu na blokadę towarzyszyły takie "efekty".
Czy ktoś może może mnie "oświecić" jak to jest z Rextonem?
Ps. testowałem na szutrze, na prostym. Nie w błocie ani w terenie i nie na stromym podjeździe.
z góry dzięki
naglfar100

Re: jak pracuje rexton na trybie L

: 30 mar 2017, 9:10
autor: Trawas
Naglfar widzę musisz się sporo jeszcze o tym aucie dowiedzieć.
Auto ma układ tzw. TOD , czyli elektroniczny rozdzielacz napędów dający od 15 do 50 % siły napędowej na przednią oś. To bardzo dobra opcja i Navara może o czymś takim tylko pomarzyć. .
Pozycja 4L i 4H to nie blokada ale reduktor i na takiej nastawie nie jeździmy szybciej niż 40 km/h. Auto jedzie wolno ale ma dużą siłę - wówczas TOD nie działa a napęd przekazywany jest na osie równo po 50%. To jest w cięższy teren, normalnie się tego nie używa. Dobrze trafiłeś bo w tych rocznikach jest mało aut z TOD bo wprowadzono tańsze rozwiązania z mechanicznym AWD. TOD jest idealny . nie psuje się i zawsze cię pilnuje - w zimie super jazda po śliskim bo nie ma czegoś takiego, jak ucieczka napędu na jedną oś jak się tam koło buksuje, co występuje przy AWD .

Re: jak pracuje rexton na trybie L

: 30 mar 2017, 9:38
autor: naglfar100
Trawas pisze:Naglfar widzę musisz się sporo jeszcze o tym aucie dowiedzieć.
Auto ma układ tzw. TOD , czyli elektroniczny rozdzielacz napędów dający od 15 do 50 % siły napędowej na przednią oś. To bardzo dobra opcja i Navara może o czymś takim tylko pomarzyć. .
Pozycja 4L i 4H to nie blokada ale reduktor i na takiej nastawie nie jeździmy szybciej niż 40 km/h. Auto jedzie wolno ale ma dużą siłę - wówczas TOD nie działa a napęd przekazywany jest na osie równo po 50%. To jest w cięższy teren, normalnie się tego nie używa. Dobrze trafiłeś bo w tych rocznikach jest mało aut z TOD bo wprowadzono tańsze rozwiązania z mechanicznym AWD. TOD jest idealny . nie psuje się i zawsze cię pilnuje - w zimie super jazda po śliskim bo nie ma czegoś takiego, jak ucieczka napędu na jedną oś jak się tam koło buksuje, co występuje przy AWD .


Trawas, bardzo Ci dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. To jak na tym jeździmy ( wolno ) i gdzie ( w prawdziwym terenie ), to wiem, zaskoczył mnie tylko efekt dźwiękowy, bez de facto żadnego obciążenia. Wszyscy w różnych serwisach Ssang Yonga potwierdzali co piszesz, że to najlepsza wersja napędowa.
Jeszcze raz dzięki i będę miał jeszcze pewnie 1000 pytań.
pozdrawiam
naglfar

Re: jak pracuje rexton na trybie L

: 31 mar 2017, 11:52
autor: Trawas
OK, jak by coś, to pytaj . Mam już drugiego Rexa z układem TOD więc, lekcję odrobiłem i poznałem temat do podszewki. :lol:
Co do efektu dźwiękowego to zwróć uwagę na to , czy to tylko silnik hałasuje na wyższych obrotach i nic więcej?
Napęd L załączamy na postoju po wcześniejszym przesunięciu dźwigni na pozycję N - sama operacja może potrwać do 2 sek. Zapali się kontrolka a ty usłyszeć możesz lekkie kliknięcie pod spodem. Silnik owszem pracuje nieco szybciej bo nawet bez dotykania pedału gazu auto idzie jak czołg ale odgłosów od strony reduktora nie powinno być żadnych. Tam ważny jest poziom oleju i jego jakość - mechanika transmisji Mercedesa nie toleruje żadnych zamienników olejów. Tak skrzynia , jak i reduktor. Na nieodpowiednich olejach układy głupieją , skrzynia wadliwie pracuje i wchodzi w tryb awaryjny. Można ją zniszczyć chociaż jest bardzo trwała - to jedne z najlepszych automatów na świecie.
Aha i nie dziw się, że Rex reaguje na pedał gazu z lekkim opóźnieniem , tak ma być. Auto mechanicznie jest trwałe, mój sąsiad tak polubi swojego, że trzyma go " na dożywociu? Kupił auto w 2010 r z przebiegiem 350 tyś a teraz ma ponad 700 i nic się nie dzieje - auto na mrozie odpala sprawnie i nic nie utraciło z wigoru. Wygląda dobrze bo Rexy nie rdzewieją, mają dużo lepsze blachy niż Mercedesy. :wink:
Zwróć tylko uwagę na stan ramy i koniecznie na to , czy nr VIN nie wyrdzewiał - bo z tym są później kłopoty w urzędach.
Powinien być wykropkowany za lewym, przednim kołem skośnie lekko w dól obok technologicznego otworu w ramie .

DOŁĄCZE SIĘ DO DYSKUSJI :-) Z 4L

: 01 lis 2017, 19:18
autor: bartek7604
Witam ..
ciesze się że znalazłem już temat który mnie lekko nurtuje.
Kupiłem tydzień temu reksia z stałym napędem na 4 koła i reduktorem czyli system TOD.
i najważniejsze pytanie ... czy mogę z włączonym reduktorem wchodzić w zakręt ... mówię teraz o prędkości około np 10-20 km/h. Np jak bym chciał kogoś wyciągnąć (bo reksio na reduktorze ma powera z kosmosu)
mogę normalnie skręcić ????
.........................
I drugie pytanie w tej samej sprawie. czy załączenie 4L to też "zapięcie blokad" na wszystkie 4 koła. Czyli przedni i tylny dyferencjał jest zblokowany ???
z góry dziękuje za odpowiedź ... niczym to wszystko sprawdzę to wolę się dowiedzieć od kogoś kto już jeździ tym autem...