235/80 to bardzo rzadki rozmiar - widywałem go w nalewkach. 235/85 to już praktycznie 32" - taka średnica jak 265/75. W kyronie miałem 235/85 a potem 265/75. Przy wyższych sprężynach mieściły się, nie miałem problemów z przeniesieniem napędu. W ekstremalnym wykrzyżu tył ocierał lekko o nadkole, ale bez uszkodzeń. Przy automacie przełożenia nie są problemem - masz manual i sprzęgło będzie miało ciężej. Na poszczególnych biegach poczujesz mniej siły.
Jeśli auto ma być w teren, to nie ma co się oszczędzać i trzeba kupić MT. Jeśli na szosę i w teren - polecam Goodyeary Wrangler Duratrac - miałem je w Ssangyongu, a potem kupiłem do Pajero - nadają się i na drogę i nawet na zimę (lepiej od większości AT). To AT ale tak agresywne, że można je nazwać MT. Niestety drogie i nie łatwe w zakupie (kupowałem w
http://opony-4x4.pl). At - bierz BF Goodrich jak chcesz jeździć szosą, a jak tylko w błoto to można agresywne nalewki.
265/70 ma mały wybór agresywnych opon. Jeśli nie chcesz za wielkich, rozejrzyj się w 245/75 - jest trochę MT i AT w tym rozmiarze i nie będzie problemów z felgami czy ocieraniem.