Strona 1 z 1

Hak holowniczy - Korando

: 22 mar 2017, 21:30
autor: kawa62
Witam !
Jaki hak holowniczy proponujecie do Kornado, żeby go bez problemu (przerabiania) i bez podcinania zderzaka założyć ?
Pozdrawiam
Sławek

Re: Hak holowniczy - Korando

: 02 kwie 2017, 9:38
autor: stanlife
Dużego wyboru nie ma.
Chciałem Westfalie ale nie dostępna, Zamówiłem Ostatecznie Steinchofa + dedykowana wiązka innego producenta, Wiązkę widziałem bo już przyszła według mnie super przelotki, oryginalne kostki itp. Hak w drodze. Przewidziany montaż 8 kwietnia, po montażu zdam relacje.

Re: Hak holowniczy - Korando

: 03 kwie 2017, 21:04
autor: kawa62
Ok. Dzięki za info, daj znać jak już zamontujesz. Pozdrawiam

Re: Hak holowniczy - Korando

: 10 kwie 2017, 13:24
autor: stanlife
Hak po montażu, ale podsumowania całego montażu nie dam rady zrobić ponieważ reklamacja wysłana do producenta ale po kolei:
Samochód do którego montowałem hak to salonowe Korando 2,2 2016 r.
Producent haka to Steinhof S-463 z odpinaną kulą producenta ACS model ACS-61
Wiązka dedykowana 13PIN Haksystem 213.205.10 PL
Wiązki dodatkowe stałe zasilanie i zasilanie po zapłonie do Kempingów, wywrotek itp. 224.005.09 i 224.005...

Zacznę może od wiązki, ogólnie instrukcja ok, dużo rozbierania plastików, praktycznie cały bagażnik, boczki tył L i P dodatkowe kable idą lewym progiem więc listwy progowe słupek między drzwiami, plastik przy nadkolu. Jeśli ktoś montuję gołą wiązkę bez dodatkowych zasilań to w chodzi w skrzynkę z bezpiecznikami i tyle. Natomiast w przypadku dodatkowych zasilań idą one bezpośrednio z akumulatora. Instrukcja nie opisuje przejścia przez przód, według mnie najlepiej zrobić to zdejmując lewe przednie nadkole, tam przechodzi główna wiązka, która posiada mały zaślepiony wężyk po którego rozcięciu można szczelnie przejść z dodatkowymi trzema przewodami do akumulatora (trzeba użyć jakiego poślizgu np WD inaczej nie przejdą), później po grubej wiązce do akumulatora, klema plusowa posiada wolną śrubę m-6 do której przykręcasz oczka. Kable od dodatkowego zasilania są dłuższe więc trzeba przyciąć i zacisnąć końcówki które są w zestawie. Zasilanie stałe 1 przewód idzie od bagażnik do komory silnika i przycina się je przy akumulatorze. Zasilanie po zapłonie idą dwa przewody od akumulatora, przycinane są w bagażniku gdzie trzeba zacisnąć końcówki i włożyć w kostkę od przekaźnika. W momencie kiedy macie Korando z czujnikami parkowania, musicie niestety naciąć przelotkę gumową która jest w zestawie i wsunąć w nią wiązkę od czujników (jeśli nie ma czujników wyrzucacie zaślepkę która jest z lewej strony bagażnika w podłodze i zakładacie przelotkę od wiązki od haka) i całość uszczelnić silikonem dekarskim, mówi o tym nawet instrukcja (pewnie można wypiąć kostkę od czujników wyciągnąć konektory przepuścić przez przelotkę od wiązki haka, ale to już trochę zabawy na która nie miałem czasu, dlatego zrobiłem jak w instrukcji) pozostała część wiązki standardowo odkręcamy lampy tylne wycofujemy z nich wiązki podpinamy wiązkę haka i wprowadzamy nowe wtyczki pod lampy. No jeszcze w kwestii czujników parkowania, rozciąć należy przewód jeden i przylutować końce po rozcięciu do wiązki haka, taki zabieg spowoduje to że jak będziecie mieli podpiętą przyczepę czujniki będą odłączone i nie będą piszczeć, kamera cofania działa jakby co. Jeśli o wiązkę chodzi to wszystko.

Co do montażu haka to dużo łatwiejszy element mimo utrudnień. Jedna z uwag to jakoś malowania jako taka. No cóż to nie Bosal, Thule czy Westfalia (ale jeśli nic innego nie było cóż)
1. Precyzja wykonania dodatkowego wspornika mocującego hak z prawej strony.Prawa strona haka przykręcana jest do podłużnicy na 3 śrubach, w związku z uchem holowniczym które przeszkadza został wykonany dodatkowy wspornik który jest montowany z drugiej strony ucha holowniczego, a między niego a hak i ucho przychodzi tulei dystansowa, niestety ze względu na zbyt krótki otwór montażowy górny wspornika ten który jest przykręcany do podłużnicy, próbując przykręcić wspornik nie mieści się on przy uchu i wypada po skosie, a co za tym idzie tulei dystansowa nie jest prostopadle do niego i nie idzie przełożyć śruby mocujące wspornik z hakiem holowniczym.
2. Długość kuli ACS 61, hak wyposażony jest w kulę wypinaną firmy ACS, niestety długość tego elementu jest niewystarczająca, po zamontowania kuli, jej odległość od zderzaka wynosi zaledwie ok 30-35 mm. (w innych samochodach jest to ok 80mm) Jest to zdecydowanie za blisko i nie można podczepić do samochodu żadnego zaczepu ze stabilizatorem np ALKO ponieważ obudowa zaczepu uszkadza zderzak samochodu.
Sytuacja może wynikać z innego kształtu zderzaka względem modelu przed liftem tj. np 2010, próbuje to ustalić z producentem za pomocą dystrybutora.

Jeśli chodzi o podcinanie zderzaka to nie ma takiej konieczności, ani też jego demontażu, Według instrukcji konieczne jest demontaż dolnej osłony zderzaka. Osłony niby według instrukcji nie montuje się po zamontowania haka, ja natomiast pobawiłem się i po wycinałem otwór pod kulę oraz zrobiłem sensowne podcięcia i zamontowałem ponownie, efekt nie widać że samochód posiada hak.

Czekam na odpowiedź co z tą odległością od zderzaka, liczę na wymianę samej kuli na dłuższą aby nie było konieczne odkręcanie całego haka.

Gdyby jakieś dokładne pytania śmiało zapraszam. Czas montażu jedna osoba, jeden dzień. (sam hak krótko ale wiązka)

Re: Hak holowniczy - Korando

: 10 kwie 2017, 13:26
autor: stanlife
zdjęcia cd

Re: Hak holowniczy - Korando

: 11 kwie 2017, 23:34
autor: artega7
Jeśli chodzi o zderzak, to w wersji przed liftingowej powinien być taki sam.
Popatrzyłem w Internecie i znalazłem dwa filmiki, gdzie widać zamontowany hak.

https://www.youtube.com/watch?v=DTS5xPnfBYA
https://www.youtube.com/watch?v=iH1IB8RXWHk

Re: Hak holowniczy - Korando

: 17 kwie 2017, 21:01
autor: stanlife
Dzięki za filmy,

Zderzak być może i ten sam, możliwe że Steinhof źle dobrał długość kuli z ACS, ale z informacji jakie posiadam od dystrybutora, to kula zostanie wymieniona na nową :). Jeszcze jedna rzecz, że system zapinania ACS jest nie widoczny, jak dostanę dedykowaną kulę zrobię kilka zdjęć z kulą i bez. Bez kuli praktycznie hak nie widoczny, gniazdo chowane.

Re: Hak holowniczy - Korando

: 19 kwie 2017, 0:17
autor: artega7
A jaki koszt całej instalacji haka?

Re: Hak holowniczy - Korando

: 23 kwie 2017, 21:47
autor: stanlife
Montaż haka można już podsumować.
Dostawca profesjonalnie podszedł do tematu i już otrzymałem nową kulę która pasuje idealnie. Jak ktoś będzie zainteresowany podeślę kontakt.
artega7, koszt kompletnej instalacji dedykowanej 13 PIN to 744,00 zł