Strona 1 z 1

Korando C - rozrząd do roboty ?

: 10 sty 2021, 22:15
autor: kawa62
Witam !
Wydaje mi się że po odpaleniu silnika (Korando C D2,0T 175 kM AWD 2013 r. 88tys. km)
przez chwilę słyszę tak jakby metaliczne dzwonienie w silniku, czyżby to był rozrząd do roboty ?
Mam pytanie, jak sprawdzić czy to na pewno rozrząd czy może coś innego ?
Jeżeli tak to jakie są ew. koszty i co warto przy okazji zrobić ?
Pozdrawiam
Kawa

Re: Korando C - rozrząd do roboty ?

: 12 sty 2021, 12:46
autor: Piasek1980
Dzwonienie chwilkę po rozruchu ale to tak przez ułamek sekundy jest w rozrządach łańcuchowych raczej powszechnym zjawiskiem. Najczęściej hydrauliczny napinacz musi się nabić olejem i wykasować luz.
Gorzej w wiekowych co do których przeszłości nie mamy pewności, zwłaszcza przebiegu. Tam może być to co opisałem ale też już elementarne zużycie któregoś z elementów lub całego układu.

Można poeksperymentować z innym olejem, innego producenta, z innym wkładem filtra itp.

Re: Korando C - rozrząd do roboty ?

: 12 sty 2021, 15:20
autor: kawa62
Dzięki za info. Samochód jest w moich rękach od nowości tak więc przebiegu jestem pewien.
Ta chwila to nie jest ułamek sekundy ale raczej kilka sekund.
A czy jest jakaś metoda na sprawdzenie stanu rozrządu ?
Pozdrawiam

Re: Korando C - rozrząd do roboty ?

: 12 sty 2021, 16:03
autor: Piasek1980
A to już inna sprawa.
A to na pewno z rozrządu ten metaliczny dźwięk ?
Kolejna kwestia: tylko przy porannym rozruchu lub po dłuższym postoju czy za każdym razem ?
Bo to równie dobrze może być jakiś napinacz paska osprzętu.
Głowę pod maskę a ktoś niech odpali i nasłuchuj skąd to może dobiegać bo to może być dość złudne a np dzwoni... koło 2-masowe
Jak manual - spróbuj odpalić na sprzęgle wciśniętym (generalnie tak się powinno odpalać i gasić każdorazowo silnik wyposażony w to ustrojstwo)

Ale może też być i rozrząd jednak najpierw wyeliminować wszystkie inne możliwości które można zdiagnozować beznakładowo. Co najwyżej zdjąć pasek osprzętu i odpalić bez żeby wyeliminować definitywnie (lub potwierdzić) że to nie rozrząd lub że to ewidentnie spod pokrywy rozrządu to metaliczne dzwonienie.