kawa62 pisze:Polecam dynamiczną metodę wymiany oleju. przeprowadzaną przy uruchomionym silniku. Wymieni się wtedy praktycznie 100% oleju. Kosztuje trochę więcej ale i większa niezawodność poprawnego działania skrzyni skrzyni w dłuższym okresie.
Co do dynamicznej wymiany oleju są różne opinie, nawet inżynierowie z ZF nie polecają tak do końca tej metody. Bardzo czaso-chłonna metoda i jedna z lepszych to statyczna ale wykonana trzykrotnie w cyklach co około 100 do 500km jedna po drugiej. Za pierwszym razem wymieniamy razem z olejem filtr, możemy też filtr wymienić przy trzeciej statycznej wymianie, zyskujemy wtedy pewność że w układzie będzie czysty płyn. Jest to o tyle bezpieczniejsza metoda że nie wypłukujemy ewentualnych osadów w krótkim czasie a proces ten rozłożony jest w czasie co daje mniejszą możliwość że oderwie się większy kawałek osadu i zatka jakiś kanalik (a są niektóre bardzo małej średnicy), co może spowodować zakłócenie pracy lub nawet awarię skrzyni. Stosowanie maszyn do wymiany dynamicznej oleju w ASB jest można powiedzieć, bardzo podobnie niebezpieczne. Stosuje się do takiej wymiany płyny które mają za zadanie wymyć podzespoły skrzyni (nie jest to bezpieczna tak do końca metoda, ponieważ nie mamy pewności że wszystkie uszczelnienia będą odporne na skład chemiczny zastosowanego płynu.
Pozostaje jeszcze jedna kwestia, co ile wymieniać olej w ASB. Otóż tak jak podaje producent lub co 3 do 4 lat jeżeli przez ten czas nie przejeździmy odpowiedniej ilości kilometrów. Wiem że wielu powie że to koszty, tylko że te koszty to około 300zł olej plus filtr, uszczelka i robocizna razem około 500 a w niektórych przypadkach troszkę więcej. W porównaniu z naprawą skrzyni, której naprawa czasami sięga nawet 10 tyś, uważam że to mały koszt.