Strona 1 z 1

[Actyon Sports] do 2013 wymiana załączników piast przednich

: 05 lis 2017, 15:08
autor: iMacOSX
Witam.
Obiecałem rok temu instrukcję co i jak i w końcu się zabrałem.
Na Początek sytuacja w moim konkretnym przypadku byłą chyba najgorsza z możliwych. Samochód który odkupiłem od pierwszego właściciela miał totalnie zaniedbane załączniki które były totalnie zżarte przez korozję i rdzę co za skutkowało że vacum wciągał rdzę do przewodów podciśnieniowych i która totalnie zablokowała i zasmarkała zaworek załączników przednich piast.
Tak to wtglądało od dołu :
IMG_20160823_112646.jpg

Co do procedury wymiany załączników i czyszczenia przewodów podciśnieniowych to wystarczy standardowy komplet kluczy walizkowych (z portalu all… za ok 120-130zł ) no i komplet imbusów lub gwiazdek potrzebnych do odkręcenia piasty od obudowy piasty(takiektóre można podłączyć pod klucz bo są fest przykręcone). Do czyszczenia wężyków podciśnieniowych najlepiej użyć isopropanolu. Jest to suchy alkohol więć nie zostawia po sobie wilgoci a bardzo dobrze wyczyści z rdzy i wszelkich tłustych zanieczyszczeń.

No to do dzieła:
1.
Na początek zdejmujemy koło i zacisk chamulcowy.
-odkręcamy 2 śruby od zacisku, wywalamy klocki(zachować blaszki dystansowe) -Odkręcamy następne 2 grubsze śruby od obudowy zacisków i zdejmujemy zacisk podwieszając na drucie o sprężynę aby nie nadwyrężać przewodu hamulcowego
Śruby szczęk:
Obrazek
Obrazek
śruby obudowy szczęk:
Obrazek


2.
Odkręcamy 2 śruby na imbus aby odczepić tarczę od piasty. No i w tym momencie mamy gołą piastę.
Obrazek
Obrazek

3.
Teraz zdejmujemy kapturek na środku piasty i odkręcamy śrubę od półosi. Następnie przez otwory w krążku piasty odkręcamy 3 śruby trzymające piastę w obudowie(uprzednio odczepić złącze od czujnika prędkości koła). Po odkręceniu śrub piasta powinna stosunkowo gładko wyjść(z tego co pamiętam chyba nawet młotka nie używałem.
Obrazek
Obrazek
4.
W tym momencie masz ściągniętą piastę i masz 2 wyjścia. Jeżeli w środku jest w miarę czysto i brak oznak korozji, wody, rdzy to najlepiej odkręcić dolną śrubę wahacza od obudowy oraz końcówkę drążka kierowniczego.
Odkręcić 3 śruby trzymające załącznik i wyciągnąć pionowo do góry wężyki podciśnieniowe.
Teraz wystarczy nadgiąć na tyle obudowę aby półoś na której wisi poluzowany załącznik wyskoczyła z otworu obudowy piasty.
W przypadku jak obudowa piasty jest w środku zasmarkana to najlepiej odkręcić wszystkie śruby od zawieszenia aby całkiem uwolnić obudowę i dokładnie ją wyczyścić.
W moim przypadku miałem tą 2 opcję i cała robota na 2 koła zajęła mi 2 dni wraz z czyszczeniem piast i obudowy piast.
Dolna śruba obudowy piasty:
Obrazek
Górna śruba obudowy piasty wraz z gniazdami z których wyciągnięto przewody podciśnienia.
Obrazek
Drążek kierowniczy:
Obrazek

Widok po kompletnym demontażu:
Obrazek
Obudowa piasty po demontażu od strony mocowania przełącznika z widoczną korozją i resztkami przełącznika w rowku uszczelki.
Obrazek
Po wyczyszczeniu z rdzy i korozji wszystko bardzo soczyście nasmarowałem smarem łt-40 a rowek w który wchodzi załącznik zasmarkałem dokładnie silikonem samochodowym ponieważ jest tam szpara ok 0.5cm w którą idealnie wchodzi piach i sobie powoli koroduje.
Po wyczyszczeniu zamontować w odwrotnej kolejności.
Śruba dolna od obudowy piasty jest samo kontrująca więc po odkręceniu najlepiej kupić nową. Ja po prostu przykręciłem ją na silikon samochodowy i jest idealnie.
Co do wężyków podciśnieniowych. JA wlałem w słoik isopropanol i strzykawką na parę razy zatykając otwór z góry wężyka wypełniałem go płynem. I na koniec pełną strzykawką parę razy przepompowałem płyn aż nie stał się klarowny.
Sam zaworek od podciśnienia znajduje się wsunięty pod półką od akumulatora z jednej strony wchodzi wężyk od vacum a z drugiej wychodzi na dwójnik na 2 koła.

Zaworek znalazłem pod nazwą i numerem:
SSANGYONG Solenoid valve assy 4154221002

Życzę owocnej pracy:)