Strona 1 z 1

Rexton - drgania wału po podniesieniu zawieszenia

: 15 paź 2018, 19:13
autor: DeMaDeS
Po podniesieniu zawieszenia tylnego (nie pamiętam już o ile), pojawił się problem z drganiami, najgorsze były w trakcie przyśpieszania między 30 a 40km/h.
Pomierzyłem kąty pracy wału i wyszło:
skrzynia - pierwszy wał -0,5
wał pierwszy - wał drugi 3
wał drugi - dyfer 0,5
Poczytałem trochę materiałów i wałach i wyszło że między skrzynią a pierwszym wałek powinien być 1 do 1,5 stopnia, a wał pierwszy z drugim oraz drugi z dyfrem powinny mieć ten sam kąt pracy.
Najlepiej w tym przypadku jest obniżyć podporę wału lecz wymaga to konkretnej modyfikacji więc poszedłem "na łatwiznę".
Pod poduszkę skrzyni biegów włożyłem podkładkę 8mm.
Po tej modyfikacji mam:
skrzynia - pierwszy wał 1,5
wał pierwszy - wał drugi 1,5
wał drugi - dyfer 0,5
Jak widać książkowego ideału nie ma ale wystarczyło by drgania wywoływane nierównomierną charakterystyką pracy krzyżaków (nie mylić z niewyważeniem/skrzywieniem wału) zostały wyeliminowane.