O benzynie za dużo nie powiem, więcej mogę powiedzieć o dieslu. Diesel pali w mieście (korki, światła, 90% przebiegu) jakieś 5,6 litra, w trasie jak zresetowałem licznik przebiegu to udało mi się uzyskać spalanie katalogowe - 3,9 litra
Silnik ma tylko 118KM, ale do tego samochodu jest wystarczający. Bez problemu można wyprzedzać, nie brakuje mocy właściwie w żadnej sytuacji. Skrzynia manualna 6-biegowa. Zawieszenie jak dla mnie dość sztywno zestrojone, na pewno jest bardziej twardo niż w Korando, Tivoli jest niższe, nie wychyla się tak w zakrętach (aczkolwiek Korando też z pokonywaniem zakrętów nie ma problemów). Do wnętrza nie mam zastrzeżeń, oglądałem ostatnio nową Hondę Civic i Seata Leona i jak dla mnie jakość materiałów jest podobna. Z fajnych rzeczy kamera cofania, radio z mp3 i wejściami hdmi i usb, podgrzewana kierownica (opcja w zależności od wersji). Regulowana siła działania wspomagania kierownicy - raczej gadżet z którego na co dzień się nie korzysta, ale faktycznie czuć różnicę między trybami COMFORT i SPORT. Fajnie wyprofilowana kierownica. Nawigacja Tom Tom (opcja) - działa dobrze. Fotele wygodne, Tivoli tez dostało za nie jakieś wyróżnienie. W Korando też według mnie są bardzo wygodne fotele, ale te w Tivoli mają lepsze trzymanie boczne (coś ala delikatne kubełki). Sporo uchwytów na kubki, butelki, schowek w podłokietniku. Bagażnik około 430 litrów z tego co pamiętam, trochę mniejszy niż w Korando i zdecydowanie wyższy próg załadunku (to faktycznie może być minus jeśli wkłada się duże rzeczy np. wózek codziennie). Dobre światła, a w najwyższej wersji są bodajże Ksenony.
Porównując dane z katalogu to benzyna w trasie spali pewnie około 6,5 litra, a w mieście około 9. SsangYong póki co opiera się downsizingowi więc Tivoli z tym silnikiem będzie zapewne tanie w serwisowaniu (diesel to wiadomo: filtry, turbina, jakośc paliwa).