Strona 1 z 1

FC:L1-3

: 04 sty 2018, 22:09
autor: slw
Na jednym z ekranów pojawia się ustawienie FC:L i 3 wartości które można zmieniać 1-3. Do czego one służą?

Re: FC:L1-3

: 07 sty 2018, 23:05
autor: slw
Nikt nie wie?? Halo, macie auta i nie interesuje was co to za ustawienie??

Re: FC:L1-3

: 09 sty 2018, 22:42
autor: cazmirz
:) Mnie interesuje póki co, gdzie kolega to znalazł. Który ekran? Jak to znaleźć?

Re: FC:L1-3

: 09 sty 2018, 22:46
autor: Consool
FC barcelona przegrała z Legią 1 -3 :D

Re: FC:L1-3

: 10 sty 2018, 10:09
autor: slw
cazmirz pisze::) Mnie interesuje póki co, gdzie kolega to znalazł. Który ekran? Jak to znaleźć?

Na ekranie "komputera" miedzy zegarami, tam gdzie pokazuje ilość paliwa w baku, przebieg, itp.
https://www.google.pl/search?q=tivoli+z ... QYOaAfl8sM:
Są tam różne przeglądy, m.in. trip, ciśnienie w oponach itd. W aucie mam czujnik zderzeniowy, może to odległość od przeszkody przed autem - gdzieś wyczytałem takowe info...

Re: FC:L1-3

: 19 sty 2018, 17:13
autor: roksos
chyba czułość asystenta hamowania najprawdopodobniej

Re: FC:L1-3

: 20 sty 2018, 0:00
autor: Adamis
Czesc
Ja nie mam czujników i też mam ten komunikat jutro się pobawię może dojdę , można zapytać ssangyonga polska i podzielić się na forum
Adam

Re: FC:L1-3

: 23 sty 2018, 12:57
autor: Adamis
Pozyskałem odpowiedz z ssangyonga
To są ustawienia systemu Forward Collision Warning
- stopień czułości.
Nie wszystkie auta mają taki system.
Wersja quartz my2018 posiada

Re: FC:L1-3

: 30 sty 2018, 20:18
autor: Adamis
dokładniejsza odpowiedź z innego miejsca
Funkcja FC:L1-3 ustawia czułość systemu AEBS czyli odległość od samochodu poprzedzającego.

Re: FC:L1-3

: 17 sie 2018, 19:36
autor: zeno
W moim Tivoli też to jest, nie wiem jakie ustawienie jest najlepsze , w instrukcji nic nie wspominają o ustawieniach i że takowe coś jest

Re: FC:L1-3

: 17 sie 2018, 20:49
autor: Kubasolo
Ja osobiście jeżdżę z ustawieniem na 3. Miałem dwie sytuacje, w których system uratował mnie przed stłuczką, raz przed najechaniem na auta poprzedzające. Zanim wcisnąłem hamulec auto zaczęło samo hamować. Drugi raz gdy pewien Pan postanowił skręcić w lewo przed moją maską to auto stanęło dęba przy prędkości około 50km/h.
Przy ustawieniu 2 też hamuje, ale mniej. Przy ustawieniu na 1 jedynie ostrzega dźwiękowo z tego co doświadczyłem.

Re: FC:L1-3

: 18 sie 2018, 0:49
autor: Grzesiek
Jeżdżę na 3, trochę denerwujące że czasem przy wyprzedzania zadziała ale uratowało mnie przed poważnym wypadkiem gdy przy prędkości 120km/h jadąc pod słońce za zakrętem najechalbym na hamujące do zera auta bo ktoś skręca w lewo. Samochód zauważył to pierwszy i zaczął chamowac, moja reakcja była by zbyt poźna. Przy okazji wielosezonowa Nexeny nadają się tylko do jazdy miejskiej...

Re: FC:L1-3

: 18 sie 2018, 20:44
autor: Adamis
Witam
ja jeżdże na 2 - 3 jest w warunkach miejskich zbyt agresywna moim zdaniem. Co do NEXEN się nie zgodzę. Właśnie zaliczyłem trasę Śląsk - Bałtyk i z powrotem - załadowany plus platforma na haku z 3 rowerami - jechałem miejscami mocno powyżej prędkości dopuszczalnej, kilka razy mocno hamowałem...
Ich słabą stroną jest jazda na mokrym w zakręcie (nawet bez hamowania mają mały zakres tzw czucia drogi- na tle topowych Goodyear All4Season ver 2 na których jeżdziłem w Skodzie Roomster.
Inną sprawą jest że mam XLV - podobno w stosunku do Tivoli jest stabilniejszy dzięki dłuższej budzie.