Strona 1 z 1

Kilka pytań nowego użytkownika

: 13 lip 2019, 22:47
autor: pavko82
Witam
od tygodnia mamy Ss Xlv w wersji Onyx- wersja demonstracyjna z salonu i póki co mamy bardzo pozytywne wrażenia. Wiadomo skrzynia biegów mogła by być bardziej elastyczna ale póki co przejechałem 1000 km i nie żałuje wyboru. Na początku mam kilka pytań , na które nie znalazłem odpowiedzi na forum i w mocno skróconej instrukcji użytkowania :)
1: w jaki sposób można zmienić podświetlenie zegarów?
2: jak się reguluje kąt nachylenia oparcia tylnej kanapy
3: do czego służą przełączniki nad regulacją bocznych lusterek- wygląda to na składanie manualnie lusterek zewnętrznych ale jak mam elektrycznie to po co ręczne składanie

Dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 14 lip 2019, 21:00
autor: domarchewa
1. czy w ej wersji masz możliwość zmiany podświetlenia zegarów? ja mam wersję quartz z 2016 i tej funkcji nie mam.
2. Wg mnie w XLV nie reguluje się tylnego oparcia, chyba że coś zmienili w nowszych wersjach.
3. w moim roczniku właśnie ten przełącznik służy do składania lusterek

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 14 lip 2019, 22:50
autor: pavko82
ad3. faktycznie sprawdziłem, mam manualną możliwość składania lusterek i automat przy zamknięciu samochodu
Mam nowe pytanie: do czego służy kamera w przedniej szybie, tuż pod czujnikami zmierzchu i deszczu?

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 16 lip 2019, 0:34
autor: Kubasolo
Cześć,
Jeśli chodzi o twoje wcześniejsze pytania to:
1. Podświetlenie zegarów (jasność) zmienia się w komputerze pokładowym między zegarami. Należy przejść przez wyświetlane ekrany aż na ten z napisem ILL. Tam będzie cyferka którą zmieniany za pomocą przycisku SET na kierownicy (przyciski po prawej stronie kierownicy obok tempomatu).
2. Kąt tylnego oparcia reguluje się poprzez zwyczajne podniesienie dźwigni na oparciu, tak jak do jego złożenia. Podnosimy ją i możemy położyć oparcie bardziej niż w normalnym punkcie po rozłożeniu i pierwszym zaczepieniu.

Jeśli chodzi o kamerę w przedniej szybie jest ona od systemu AEB (autonomiczny hamulec awaryjny). Czyli auto hamuje samo przed przeszkodą, jeśli człowiek nie reaguje. Jego czułość również ustawiamy w komputerze podkładowym tak jak podświetlenie.

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 18 lip 2019, 21:25
autor: pavko82
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Odnośnie systemu ostrzegania to stopniowanie od 1do 3 to mam rozumieć że 3 to system jest najbardziej czuły?

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 19 lip 2019, 10:48
autor: Grzesiek
Tak na 3 jest najbardziej czuły, trochę czasami przeszkadza przy krótkim wyprzedzania ale trzeba się przyzwyczaic. Raz już mnie uratował od niezłego dzwonu

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 28 paź 2019, 7:07
autor: pavko82
Witam po pewnym czasie mam nowe spostrzeżenia, zapytania
1 czy podczas uruchamiania silnika przy niższych temperaturach przy zimnym silniku przyciskiem start stop czy obroty wam wchodzą od razu na 3 tyś obr/min i po chwili wracają na niskie. Trochę to dla mnie dziwne i nie wiem czy takie wysokie obroty są zdrowe na zimnym silniku. Dzieje się to przy uruchomienie trwa z 2 sekundy i obroty wracają.
2 płyta podłogowa , wczoraj zauważyłem jak by brak wypełnienia płyty podłogowej pod wykładzina A dokładnie przy środkowym tunelu w podłodze jest twardo natomiast kierując się do progów wykładzina jak by była w powietrzu , od lekkim naciskiem dloni wykładzina sie uginała ,dotyczy do podłogi z przodu jak i z tylu u pasażerów. Sprawdźcie u Was jak wygląda podłoga pod dywanikami czy po całości jest twarda czy nie i napiszcie spostrzeżenia

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 28 paź 2019, 22:20
autor: loko
pavko82 pisze:Witam po pewnym czasie mam nowe spostrzeżenia, zapytania
1 czy podczas uruchamiania silnika przy niższych temperaturach przy zimnym silniku przyciskiem start stop czy obroty wam wchodzą od razu na 3 tyś obr/min i po chwili wracają na niskie. Trochę to dla mnie dziwne i nie wiem czy takie wysokie obroty są zdrowe na zimnym silniku. Dzieje się to przy uruchomienie trwa z 2 sekundy i obroty wracają.


Nie mam "START-STOP" ale po odpaleniu zimnego silnika mam przez 2 sekundy tak około 2000 obrotów. Przy 3 tys to chyba by mi silnik wyskoczył ;-) Wydaje mi się że to jest normalne we współczesnych sinikach. Chodzi podobno o to aby katalizator zaczął wcześniej działać. Czy zdrowe? - dla silnika raczej nie.

Odnośnie punktu 2 - nie macałem jeszcze.

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 29 paź 2019, 22:25
autor: Zubero81
Potwierdzam, że wykładzina przy progach jest miękka tak jakby była pod nią dziura. Tez mnie to zaskoczyło , ale na szczęście nie ma to wpływu na komfort. Co do odpalania to zawsze przy starcie silnika obroty skaczą na 2000 i jest charakterystyczny dźwięk.

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 29 paź 2019, 23:48
autor: krisw11
Zawsze mówie i powtarzam....po co Wam Kolegom te problemy z tymi, Niby nowymi i super przereklamowanymi autami ?? Nie lepiej zakupić starsze , mniej psujące sie i solidniejsze auta ?? No chyba ,że wspieracie naszych salonowców -czyt.dilerów i ich servisy ,które nie potrafią zazwyczaj naprawić prostych usterek. Ludzie zazwyczaj naiwni sami napędzają rynek,,sami pchają sie w kłopoty Bo Nowe :) nowe owszem ale...a chwile ! Nie chce tu też uważać sie z mędrca.....ale sami poczytajcie posty i otwórzcie sobie oczy na świat :) Pozdrawiam i Życze Miłej Nocki Wszystkim :)

Re: Kilka pytań nowego użytkownika

: 30 paź 2019, 7:30
autor: topik22
Mądrość jest taka że 2 tygodnie czeka się w kolejce do mechanika ze starszym solidniejszym autem. Nigdy nie wiadomo co i kiedy padnie. Z dziećmi i pracą nie ma czasu samemu leżeć i wymieniać. Zmieniłem XC 90 na Tivoli w podobnych kwotach oba auta. Na razie na plus dla Tivoli. Charczy trzeszczy ale jedzie i pali 10 LPG a nie 11 ON jak przereklamowane i cudowne D5 co po 300 tys km ma właściwie pół silnika do wymiany.