XLV 1.6e-XGI - zamienniki części zamienne - zbiorczy
: 29 paź 2020, 16:09
Może by tak jeden zbiorczy temat dot. zamienników części stosowanych w tym konkretnym silniku, jak filtry, świece, oleje, klocki i takie tam.
Bo w/w problemy przewijały się w paru tematach zatem może jeden konkretny ?
Zaczynając:
- olej silnikowy zalecany 5W-30 API: SN, C3 i wg. wytycznych wchodzą 4L a zmieniać należy co 15 tyś km zgodny z normą Mercedesa 229.51
(dopuszczalny 5W-20 API: SN, GF-5)
- filtr oleju: OE 1731840025
- Filtron OP 575/2
- Knecht OC 1290
- Hengst 221W
- filtr powietrza: OE 2315035300
- Mann C 24 042
- Hengst E1626L
- filtr kabiny
- Hengst E5904LI
- BluePrint ADG 02586
- Ashika 21-SS-S06 - potwierdzone przez usera ar2RECPL
-filtr paliwa: OE 2234035100
wg. informacji niewymienny (znajduje się przy pompie paliwa w zbiorniku)
- świece zapłonowe nr OE 1721590003 i są dość drogie bo to irydy. Zamienniki:
- Denso VXUH22I
- NGK ILZKBR7B8DG
- NGK SILZKR7B 11 - takie montowali fabrycznie
- Bosch 0 242 135 548
Cewka zapłonowa - odseparowane 4 pojedyncze sztuki
- OE - A1731580103
- Meat&Doria 10783 (opis strona 3)
- olej do automatycznej skrzyni biegów (ma wiele norm do wielu aut ale posłużę się tutaj popularnym Ravenolem)
- Ravenol ATF T-WS Lifetime i potrzeba 6,1L. Nie podają czy to jest "suche" napełnienie czy ilość podlegająca wymianie statycznej. Obstawiam wariant pierwszy jak również "że tego się nie wymienia"
- olej do manualnej skrzyni biegów SAE 70W. Olej raczej na warunki arktyczne niż te panujące u nas. Obstawiam że podobnie jak z tym 5W-20 polecieli pod normy emisji spalin niż jakąkolwiek ochronę podzespołów. Wchodzi 1.9L ale na moje to "suche" napełnienie. Wymianie podlegać będzie pewnie max 1.6L.
- płyn chłodniczy każdy klasy G12 lub G12+. Napełnienie 6,5L
- pióra wycieraczek szyby przedniej:
- kierowca 600mm
- pasażer 400mm
oba mocowanie standardowe, starego typu, czyli hak.
- płyn hamulcowy: DOT-4
- klocki hamulcowe:
- przód Delphi LP3263
- tył Delphi LP2295
- tarcze hamulcowe:
- przód TRW DF6884S
- tył Delphi BG4956
w miarę pojawiania się kolejnych zamienników postaram się uzupełniać temat.
Bo w/w problemy przewijały się w paru tematach zatem może jeden konkretny ?
Zaczynając:
- olej silnikowy zalecany 5W-30 API: SN, C3 i wg. wytycznych wchodzą 4L a zmieniać należy co 15 tyś km zgodny z normą Mercedesa 229.51
(dopuszczalny 5W-20 API: SN, GF-5)
- filtr oleju: OE 1731840025
- Filtron OP 575/2
- Knecht OC 1290
- Hengst 221W
- filtr powietrza: OE 2315035300
- Mann C 24 042
- Hengst E1626L
- filtr kabiny
- Hengst E5904LI
- BluePrint ADG 02586
- Ashika 21-SS-S06 - potwierdzone przez usera ar2RECPL
-filtr paliwa: OE 2234035100
wg. informacji niewymienny (znajduje się przy pompie paliwa w zbiorniku)
- świece zapłonowe nr OE 1721590003 i są dość drogie bo to irydy. Zamienniki:
- Denso VXUH22I
- NGK ILZKBR7B8DG
- NGK SILZKR7B 11 - takie montowali fabrycznie
- Bosch 0 242 135 548
Cewka zapłonowa - odseparowane 4 pojedyncze sztuki
- OE - A1731580103
- Meat&Doria 10783 (opis strona 3)
- olej do automatycznej skrzyni biegów (ma wiele norm do wielu aut ale posłużę się tutaj popularnym Ravenolem)
- Ravenol ATF T-WS Lifetime i potrzeba 6,1L. Nie podają czy to jest "suche" napełnienie czy ilość podlegająca wymianie statycznej. Obstawiam wariant pierwszy jak również "że tego się nie wymienia"
- olej do manualnej skrzyni biegów SAE 70W. Olej raczej na warunki arktyczne niż te panujące u nas. Obstawiam że podobnie jak z tym 5W-20 polecieli pod normy emisji spalin niż jakąkolwiek ochronę podzespołów. Wchodzi 1.9L ale na moje to "suche" napełnienie. Wymianie podlegać będzie pewnie max 1.6L.
- płyn chłodniczy każdy klasy G12 lub G12+. Napełnienie 6,5L
- pióra wycieraczek szyby przedniej:
- kierowca 600mm
- pasażer 400mm
oba mocowanie standardowe, starego typu, czyli hak.
- płyn hamulcowy: DOT-4
- klocki hamulcowe:
- przód Delphi LP3263
- tył Delphi LP2295
- tarcze hamulcowe:
- przód TRW DF6884S
- tył Delphi BG4956
w miarę pojawiania się kolejnych zamienników postaram się uzupełniać temat.