Strona 1 z 1

Filtr oleju do Tivoli/XLV silnik 1597 cm, 94 kW, benzyna

: 04 cze 2021, 1:51
autor: SZYMONXLV
Rankingi filtrów olejowych w internecie przedstawiają się (mniej więcej) w sposób następujący:
1) Mann,
2) Knecht (fima Mahle produkuje filtry),
3) Bosch,
4) Filtron
5) GM,
6) Maxgear i dalej inne marki m.in. SCT, Purliux, Kamoka, Sędziszów, Hengst, Blue Print i inne.

Dla porównania kupiłem Knecht OC 1290 - 28 zł, Filtron OP 575/2 - 21 zł, Hengst 221W - 14 zł, Blue Print ADG02164 - 20 zł.

Po rozpakowaniu wizualnie najlepiej prezentuje się Hengst później Blue Print, Knecht i na końcu Filtron. Ponadto Hengst i Blue Print mają zafoliowany otwór filtra i dziwi mnie, że inne firmy tego nie robią tylko narażają wnętrze filtra na zanieczyszczenia.

Mój wybór padł na Knecht, bo kierowałem się rankingami. Czy słusznie to nie wiem, bo inne filtry prezentowały się nie gorzej, ale może wewnątrz, tych z czołówki rankingowej, jest jakąś kosmiczna technologia. Po za tym źle zamówiłem Blue Print powinien być ADH22118.

Wziąłem się za wymianę i tu niespodzianka, bo miałem zainstalowany filtr Mann W79 (taki zainstalowali w serwisie Ssangyonga). Druga niespodzianka to to, że do każdego filtra potrzebny inny klucz, na Manna nie byłem przygotowany i musiałem się namęczyć, aby odkręcić.
Obłożyłem filtr ręcznikami papierowymi przed wyjęciem, aby się silnik nie zabrudził olejem, ale i tak kilka kropel uciekło.

Znalazłem w internecie, że Filtr Mann W79 kosztuje 16 zł, a Bosch F026407022 - 14 zł, czyli w przyszłości przerzucę się na Manna lub Boscha, bo Knecht jest drogi. Dla oszczędnych znalazłem jeszcze Ashike 10-04-411 za 9,50 zł.

Jaki, waszym zdaniem, jest najlepszy filtr? Co polecacie i dlaczego? Jakiś sposób na odkręcenie filtra, tak aby z niego nie uciekał stary olej na silnik?

Re: Filtr oleju do Tivoli/XLV silnik 1597 cm, 94 kW, benzyna

: 16 cze 2021, 15:37
autor: Piasek1980
A wiesz że Mann+Humel jest właścicielem Filtrona i lwia część filtrów sygnowanych logiem Mann w Gostyniu właśnie wyprodukowane zostało ?
Filtron pod różnymi markami wytwarza filtry na cały świat.
Żeby z filtra nie leciało nalezy najpierw odkręcić kolek wlewu oleju w pokrywie a następnie spuścić olej korkiem w misie i odczekać z 10 min - filtr sam sie grawitacyjnie opróżni. Pocieknie jedynie odrobina w tą taką kieszeń która tam jest co nie stanowi problemu aby wytrzeć do sucha.
To czego bym raczej nie zrobił to nie wlałbym castrola w silnik bo uważam oleje tej marki podobnie jak większości znanych brandów za mocno przereklamowane i nie warte swojej ceny.