Filtr oleju do Tivoli/XLV silnik 1597 cm, 94 kW, benzyna
: 04 cze 2021, 1:51
Rankingi filtrów olejowych w internecie przedstawiają się (mniej więcej) w sposób następujący:
1) Mann,
2) Knecht (fima Mahle produkuje filtry),
3) Bosch,
4) Filtron
5) GM,
6) Maxgear i dalej inne marki m.in. SCT, Purliux, Kamoka, Sędziszów, Hengst, Blue Print i inne.
Dla porównania kupiłem Knecht OC 1290 - 28 zł, Filtron OP 575/2 - 21 zł, Hengst 221W - 14 zł, Blue Print ADG02164 - 20 zł.
Po rozpakowaniu wizualnie najlepiej prezentuje się Hengst później Blue Print, Knecht i na końcu Filtron. Ponadto Hengst i Blue Print mają zafoliowany otwór filtra i dziwi mnie, że inne firmy tego nie robią tylko narażają wnętrze filtra na zanieczyszczenia.
Mój wybór padł na Knecht, bo kierowałem się rankingami. Czy słusznie to nie wiem, bo inne filtry prezentowały się nie gorzej, ale może wewnątrz, tych z czołówki rankingowej, jest jakąś kosmiczna technologia. Po za tym źle zamówiłem Blue Print powinien być ADH22118.
Wziąłem się za wymianę i tu niespodzianka, bo miałem zainstalowany filtr Mann W79 (taki zainstalowali w serwisie Ssangyonga). Druga niespodzianka to to, że do każdego filtra potrzebny inny klucz, na Manna nie byłem przygotowany i musiałem się namęczyć, aby odkręcić.
Obłożyłem filtr ręcznikami papierowymi przed wyjęciem, aby się silnik nie zabrudził olejem, ale i tak kilka kropel uciekło.
Znalazłem w internecie, że Filtr Mann W79 kosztuje 16 zł, a Bosch F026407022 - 14 zł, czyli w przyszłości przerzucę się na Manna lub Boscha, bo Knecht jest drogi. Dla oszczędnych znalazłem jeszcze Ashike 10-04-411 za 9,50 zł.
Jaki, waszym zdaniem, jest najlepszy filtr? Co polecacie i dlaczego? Jakiś sposób na odkręcenie filtra, tak aby z niego nie uciekał stary olej na silnik?
1) Mann,
2) Knecht (fima Mahle produkuje filtry),
3) Bosch,
4) Filtron
5) GM,
6) Maxgear i dalej inne marki m.in. SCT, Purliux, Kamoka, Sędziszów, Hengst, Blue Print i inne.
Dla porównania kupiłem Knecht OC 1290 - 28 zł, Filtron OP 575/2 - 21 zł, Hengst 221W - 14 zł, Blue Print ADG02164 - 20 zł.
Po rozpakowaniu wizualnie najlepiej prezentuje się Hengst później Blue Print, Knecht i na końcu Filtron. Ponadto Hengst i Blue Print mają zafoliowany otwór filtra i dziwi mnie, że inne firmy tego nie robią tylko narażają wnętrze filtra na zanieczyszczenia.
Mój wybór padł na Knecht, bo kierowałem się rankingami. Czy słusznie to nie wiem, bo inne filtry prezentowały się nie gorzej, ale może wewnątrz, tych z czołówki rankingowej, jest jakąś kosmiczna technologia. Po za tym źle zamówiłem Blue Print powinien być ADH22118.
Wziąłem się za wymianę i tu niespodzianka, bo miałem zainstalowany filtr Mann W79 (taki zainstalowali w serwisie Ssangyonga). Druga niespodzianka to to, że do każdego filtra potrzebny inny klucz, na Manna nie byłem przygotowany i musiałem się namęczyć, aby odkręcić.
Obłożyłem filtr ręcznikami papierowymi przed wyjęciem, aby się silnik nie zabrudził olejem, ale i tak kilka kropel uciekło.
Znalazłem w internecie, że Filtr Mann W79 kosztuje 16 zł, a Bosch F026407022 - 14 zł, czyli w przyszłości przerzucę się na Manna lub Boscha, bo Knecht jest drogi. Dla oszczędnych znalazłem jeszcze Ashike 10-04-411 za 9,50 zł.
Jaki, waszym zdaniem, jest najlepszy filtr? Co polecacie i dlaczego? Jakiś sposób na odkręcenie filtra, tak aby z niego nie uciekał stary olej na silnik?