Jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe w Tivoli/XLV?
: 22 lis 2021, 23:00
Kupiłem klocki hamulcowe, ponieważ już słychać przy hamowaniu blaszkę rezonansową i mam przejechane 56 tyś. km.
Klocki Brembo P77001 za 163 zł, Febi Bilstein 170629 za 54 zł oraz Blu Print ADG 042168 za 55 zł (oryginalne klocki Ssangyong to 48130350 B0).
Pomiędzy klockami Febi Bilstein, a Blue Print nie ma żadnej różnicy, wygląda na to, że wyprodukowane w tej samej fabryce. Brembo są trochę inne mają dodatkowe blaszki, ale jakościowo nie widzę różnicy.
Na pierwszą wymianę wybrałem Brembo, bo kierowałem się rankingami, które mniej więcej przedstawiają się tak:
1. Brembo,
2. TRW,
3. Febi Bilstein,
4. ATE,
5. Textar,
6. Bosch,
7. BRP,
8. Blue Print,
...
16 Delphi.
Moje pytanie: Jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe?
Nigdy nie wymieniałem klocków w żadnym samochodzie, ale z uwagi na kosmiczne ceny w serwisach zacząłem sam serwisować swój samochód.
Mój Plan Wymiany Klocków Hamulcowych przedstawia się następująco:
1. Odkręcić korek wlewu płynu hamulcowego. (Widziałem też na filmiku jak radzono, aby nacisnąć pedał hamulca do oporu i zablokować w tym położeniu np. listewką., ale to chyba uniemożliwi mi wciśnięcie tłoczka?) Nie jestem pewien jak układ hamulcowy przygotować do tej operacji.
2. Przekręcić kluczyk w stacyjce - tak aby można skręcać koła w trakcie wymiany.
3. Podnieść samochód, odkręcić i zdjąć koła.
4. Zdjąć zaślepki/gumki i wyjąć prowadnice. Przed odkręcaniem prowadnic stuknąć w czoło łba śruby lub w klucz na śrubie, bo śruba może być zapieczona.
5. Włożyć płaski długi śrubokręt i wcisnąć tłoczek, tak aby klocki nie blokowały zacisku na tarczy przed zdjęciem zacisku.
6. Zdjąć zacisk hamulcowy. Wcześniej puknąć w niego gumowym młotkiem jak będzie trudno go ruszyć.
7. Wyjąć stare klocki.
8. Wszystko oczyścić szczotką drucianą i sprayem do hamulców.
9. Założyć nowe klocki. Wcześniej zeszlifować krawędzie klocków papierem ściernym, aby nie piszczały lub użyć pasty do smarowania klocków
10. Założyć zacisk. Wcześniej wcisnąć tłoczek praską do tłoczków.
11. Nałożyć smar wysokotemperaturowy do hamulców na prowadnice (np: smar grafitowy).
12. Nałożyć na gwint prowadnic klej do gwintów.
13. Włożyć korki na prowadnice.
14. Wszystko oczyścić sprayem do czyszczenia hamulców.
15. Założyć koła.
16. Dodać płynu hamulcowego DOT4 do zbiornika wyrównawczego.
17. Wcisnąć kilka razy pedał hamulca.
Wydaje mi się, że to wszystko.
Bardzo proszę o konstruktywne rady osób które już samodzielnie wymieniały klocki hamulcowe.
Klocki Brembo P77001 za 163 zł, Febi Bilstein 170629 za 54 zł oraz Blu Print ADG 042168 za 55 zł (oryginalne klocki Ssangyong to 48130350 B0).
Pomiędzy klockami Febi Bilstein, a Blue Print nie ma żadnej różnicy, wygląda na to, że wyprodukowane w tej samej fabryce. Brembo są trochę inne mają dodatkowe blaszki, ale jakościowo nie widzę różnicy.
Na pierwszą wymianę wybrałem Brembo, bo kierowałem się rankingami, które mniej więcej przedstawiają się tak:
1. Brembo,
2. TRW,
3. Febi Bilstein,
4. ATE,
5. Textar,
6. Bosch,
7. BRP,
8. Blue Print,
...
16 Delphi.
Moje pytanie: Jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe?
Nigdy nie wymieniałem klocków w żadnym samochodzie, ale z uwagi na kosmiczne ceny w serwisach zacząłem sam serwisować swój samochód.
Mój Plan Wymiany Klocków Hamulcowych przedstawia się następująco:
1. Odkręcić korek wlewu płynu hamulcowego. (Widziałem też na filmiku jak radzono, aby nacisnąć pedał hamulca do oporu i zablokować w tym położeniu np. listewką., ale to chyba uniemożliwi mi wciśnięcie tłoczka?) Nie jestem pewien jak układ hamulcowy przygotować do tej operacji.
2. Przekręcić kluczyk w stacyjce - tak aby można skręcać koła w trakcie wymiany.
3. Podnieść samochód, odkręcić i zdjąć koła.
4. Zdjąć zaślepki/gumki i wyjąć prowadnice. Przed odkręcaniem prowadnic stuknąć w czoło łba śruby lub w klucz na śrubie, bo śruba może być zapieczona.
5. Włożyć płaski długi śrubokręt i wcisnąć tłoczek, tak aby klocki nie blokowały zacisku na tarczy przed zdjęciem zacisku.
6. Zdjąć zacisk hamulcowy. Wcześniej puknąć w niego gumowym młotkiem jak będzie trudno go ruszyć.
7. Wyjąć stare klocki.
8. Wszystko oczyścić szczotką drucianą i sprayem do hamulców.
9. Założyć nowe klocki. Wcześniej zeszlifować krawędzie klocków papierem ściernym, aby nie piszczały lub użyć pasty do smarowania klocków
10. Założyć zacisk. Wcześniej wcisnąć tłoczek praską do tłoczków.
11. Nałożyć smar wysokotemperaturowy do hamulców na prowadnice (np: smar grafitowy).
12. Nałożyć na gwint prowadnic klej do gwintów.
13. Włożyć korki na prowadnice.
14. Wszystko oczyścić sprayem do czyszczenia hamulców.
15. Założyć koła.
16. Dodać płynu hamulcowego DOT4 do zbiornika wyrównawczego.
17. Wcisnąć kilka razy pedał hamulca.
Wydaje mi się, że to wszystko.
Bardzo proszę o konstruktywne rady osób które już samodzielnie wymieniały klocki hamulcowe.