Ostatnio nie miałem okazji swoim jeździć za to ojciec natrzaskał ze 3 tys od stycznia. Jutro koniec BT więc dzisiaj na przegląd pojechałem i ... no cholera pstyka mi lewy przód na zakrętach. Przegub jak nic.
Wjechał na ścieżkę, przejechał całą, wleźliśmy do kanału zobaczyc co tam w zawieszeniu słychać i mam pięknie rozwaloną osłonę lewego przegubu a smar rozrzucony po całej feldze od środka. Dostał wody, soli, błota no i pozamiatane. Opaska zaciskowa przecięła osłonę (jakby za mocno fabrycznie dociągnięta) i przy niej pękło tak na 2-3cm wzdłużnie wyrzucając cały smar i przy okazji załatwiając przegub napędowy.
I teraz ma ktoś namiary na nowy taki ? czy jak w pierwszym poście - razem z półosią ?
ALE !!
za to pojawiły się osłony zewnętrzne (przegubów) przednich do 1.6 benzyna Tivoli/XLV
z SKF ma symbol
VKJP 01001 (w zestawie osłona, dwie opaski i smar)
wymiary:
- długość 146mm
- średnica na półoś 22mm
- średnica na przegub 86mm
Krosując w/w nr wyrzuca info że osłona ta pasuje również do m.in Astry G czy Zafiry A i wielu innych. I faktycznie wchodząc w Astrę G (liftback) mamy dokładnie tą samą osłonę. Zatem... może i przegub będzie ten sam
Jeżeli wierzyć zdjęciom to tak wygląda przegub napędowy Tivoli/XLV z siln. 1.6 benzyna
przetiv.jpg
zaś o przegubie z Astry piszą iż ma 33 zęby od strony koła i 22 oraz 25 od strony półosi. No i teraz czy ktoś to rozbierał i policzył ile ma zębów przegób SY ?