Wymiana płynu chłodniczego
: 24 paź 2024, 10:20
Zauważyłam w aucie niski poziom płynu chłodniczego (prawie minimum). Płyn jest koloru niebieskiego (lub zielonego). Instrukcja użytkowania auta podaje: "kwas organiczny, kolor niebieski, 6,5lita". Jest to najprawdopodobniej płyn G11 niebieski/zielony, kwas organiczny w technologii IAT (najstarsza technologia, słaba trwałość). Pomyślałem, że sprawdzę na Forum SS Klubu, a tu niespodzianka, bo użytkownik Piasek1980 podaje: "płyn chłodniczy klasy G12"(czerwony) "lub G12+" (różowy). Klasy płynów G11 i G12 nie można mieszać. W związku z tym, że samochód ma już 8 lat (90tyś.) postanowiłem wymieniać płyn na nowy. W związku z powyższym mam kilka pytań do osób, które wymieniał płyn w swoim Tivoli/XLV:
1. Jaki płyn chłodniczy mieliście przy zakupie i na jaki wymieniliście?
2. Czy wmienialiście płyn na nowy - w wyższej technologii? Czy można wymienić niebieski G11 na G12/G12+/G12++/G13?
3. Czy chłodnica ma korek spustowy (w którym dokładnie miejscu)?
4. Czy po odkręceniu korka spustowego schodzi cały płyn 6,5l, czy tylko połowa? Czy trzeba odkręcić osłonę silnika?
1. Jaki płyn chłodniczy mieliście przy zakupie i na jaki wymieniliście?
2. Czy wmienialiście płyn na nowy - w wyższej technologii? Czy można wymienić niebieski G11 na G12/G12+/G12++/G13?
3. Czy chłodnica ma korek spustowy (w którym dokładnie miejscu)?
4. Czy po odkręceniu korka spustowego schodzi cały płyn 6,5l, czy tylko połowa? Czy trzeba odkręcić osłonę silnika?