Strona 1 z 1
Klekotanie zaworów na zimnym silniku
: 08 cze 2025, 16:45
autor: Xray
Cześć.
Ssangyong Tivoli 1.6 benzyna 65000 km.
Czy w Waszych też występuje klekotanie zaworów na zimnym silniku po odpaleniu. Trwa to chwilę. Czy to jest normalny objaw? Świeżo zmieniony olej i filtr.
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
: 17 cze 2025, 7:02
autor: Piasek1980
To nie klekotanie zaworów a pewnie łańcucha rozrządu puki hydrauliczny napinacz nie zadziała. Temat powszechnie znany. Jest tu chyba nawet wiecej niż jeden temat dot. wspomnianych objawów i metod ich eliminiacji.
Auto Twoje od nowości czy świeży zakup ?
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
: 24 cze 2025, 22:16
autor: Xray
Świeży zakup. Muszę to ogarnąć. Trochę irytuje choć podejrzewałem też popychacze hydrauliczne.
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
: 26 cze 2025, 11:13
autor: Piasek1980
Spróbuj zalać pół litra nafty w silnik - do oleju - zrób z 10-15km na tym i spuść, zmień olej silnikowy wraz z filtrem. Nafta ma bardzo dobre własności myjące - moze wystarczy udrożnić tam te mikrokanaliki odpowiedzialne za napełnianie i opróżnianie tych hydroregulatorów. Może pomoże - na pewno nie zaszkodzi. A koszt żaden.
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
: 29 cze 2025, 18:48
autor: Sszymon
Nie nafta a podwójna płukanka taka na której można parę setek km pojeździć..one mają w sobie olej syntetyczny i gwarantują umycie wszystkich magistrali olejowych i zarazem trzymają smarowanie , opieka ew. pierscienie ol.
Płukanki K2 można stosować tak do godz max na wolnych obrotach działają dobrze przy niskim poziomie znagarowania.
Być może przed zmianą oleju podwójna płukanka K2 i po pół godziny zlać. Nalać nowego oleju z tych tańszych polskich 0w30 dolać płukankę długodystansową, pojeździć 200-300 km, zlać i dodać nowy olej docelowy .
Sprawdzić poziom wyrobienia rozrzadu-lancucha i obowiązkowo ceramika do oleju silnikowego i skrzyni b.
Pozdrawiam
Re: Klekotanie zaworów na zimnym silniku
: 29 cze 2025, 18:50
autor: Sszymon
Nie nafta a podwójna płukanka taka na której można parę setek km pojeździć..one mają w sobie olej syntetyczny i gwarantują umycie wszystkich magistrali olejowych i zarazem trzymają smarowanie , opieka ew. pierscienie ol.
Płukanki K2 można stosować tak do godz max na wolnych obrotach działają dobrze przy niskim poziomie znagarowania.
Być może przed zmianą oleju podwójna płukanka K2 i po pół godziny zlać. Nalać nowego oleju z tych tańszych polskich 0w30 dolać płukankę długodystansową, pojeździć 200-300 km, zlać i dodać nowy olej docelowy .
Sprawdzić poziom wyrobienia rozrzadu-lancucha i obowiązkowo ceramika do oleju silnikowego i skrzyni b.
Na zawory są specjalne lubrykanty wyciszające je...stosowałem w dieslu z 2007 TDI...od razu ucichły.
Pozdrawiam