Strona 1 z 6

Rexton G4 Sapphire

: 02 lis 2017, 10:24
autor: krowiplacek
Witam,
Co sądzicie o układzie silnik benzynowy 2.0 z automatem i napędem 4x4?
Cena wyjdzie jakieś 170 000 zł czy wiecie jaki można uzyskać rabat od ceny katalogowej?
Pozdrawiam Paweł

Re: Rexton G4 Sapphire

: 02 lis 2017, 18:56
autor: sergio1969
za swieza sprawa , nie jeden z nas sie na niego ślini . ha ha

Re: Rexton G4 Sapphire

: 02 lis 2017, 22:11
autor: Endrju92
Podoba mi się nowy Rexio, ale wg mnie powinni zostawić w produkcji równolegle poprzedni model, dla tych co potrzebują wozu w ciężki teren. Jak dla mnie nowy Rexton zatracił swój charakter prawdziwej terenówki, stał się po prostu kolejnym bulwarowcem. Ale co i jak, to - jak napisał Sergio - pożyjemy, zobaczymy.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 03 lis 2017, 9:17
autor: krowiplacek
a jak się sprawdza ten silnik benzynowy?

Re: Rexton G4 Sapphire

: 06 lis 2017, 13:36
autor: Endrju92
Swieża sprawa, nikt z nas nie zna tego silnika.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 01 gru 2017, 18:16
autor: gabit01
https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong ... zmt3z.html z napędem tylko na tył to bym go nie kupił choćby kosztował 100 tyś. ciekawe ile kosztuje 4x4 ale z ceną przesadzili za taką kasę wątpię że się znajdzie jakiś głupi i to kupi.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 01 gru 2017, 19:30
autor: Consool
Uważam że cena 160 tys była by w sam raz na stały napęd :) i adekwatna do całości. Nasze rexy jak były nowe też nie były tanie ... Ale na nowe to zazwyczaj bierze się leasing albo kredyt jak się ma kasę :)

Re: Rexton G4 Sapphire

: 01 gru 2017, 21:28
autor: automatic
Głeboko zmieniono wygląd - ale uzyskano to poprzez zmianę tłoczników wszystkich blach zewnętrznych - natomiast ,,szkielet" skorupy nadwozia został w zasadzie ten sam - wystarczy popatrzyć na drzwi boczne (szyby) i do bagażnika - ta sama przestrzeń inaczej umeblowana na nowo , rama w zasadzie zachowała podobny zarys jak I i II choć są pewne innowacje .
,,Awionika" jest nowa , ale podzespoły podobne i rozmieszczone podobnie - zapewne go obniżono - by był w guście typowego miejskiego off-roadowca
bo opony z takim profilem to tylko do lansu , a nie w teren - pierwszy kamień w pokonywanym brodzie je pokona ...
A ta cena ??? Rozumiem ! Ma być samochodem dla hipstera jako 4x2 i więcej nie trzeba !
Z modelem W (3) sprzedaż szła opornie - Teraz zatrzyma się w naszym kraju , bo za 200 ooo samochód z silnikiem 2.2l i 4 cylindry ??? phi ! pomyłka !
Za te pieniądze naprawdę jest wybór...

Re: Rexton G4 Sapphire

: 02 gru 2017, 12:52
autor: majek
Ceny akurat są OK od 129tys zł +10 automat +10 za 4x4.
Mnie zaskakuje fakt jaki napęd wsadzili do niego, bo wersja 4x4 to part time, brak możliwości wyboru innego. Wszystkie auta konkurencji przy tej cenie mają 4x4 automatyczny lub stały.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 02 gru 2017, 13:33
autor: automatic
Part time daje większe możliwości w terenie niz awd 4x4 który z zasady jest na bulwarach do ślizgawek na asfalcie - a inne firmy wspomagają go odwrotnością abs'-u , tak że po jeździe w terenie non stop (średnim) masz mocno zagrzane tarcze - a gdy trafisz na mokry teren z wodą ( wiem ,wiem to sytuacja zwykle niespotykana ) tarcze dostaną prysznic co je ... uformuje inaczej.
AWD nie ma TEŻ reduktora - jest najgorsza dla takiego samochodu opcja , gorsze jest tylko 4x2.
Reasumując kolejność rodzajów napędu w Rextonie:
#1- TOD (ma reduktor)
#2- partial ( też reduktor)
#3- AWD 4x4 bez reduktora ( pewnie bez blokad mechanizmów różnicowych)
#4- 4x2 ...

Re: Rexton G4 Sapphire

: 04 sie 2018, 14:19
autor: Aro
Witam.
W lipcu 2018 stałem się posiadaczem Rextona G4, benzyna 1998 cm3 , 225 kM, wersja Crystal, automatyczna skrzynia biegów, napęd 4x4, lakier czarny metalik, nawigacja.
Przejechałem nim 1 700 km więc mogę pokusić się o wstępną ocenę .
Cena katalogowa mojego auta to 135 900 zł.
Na kartę dużej rodziny uzyskałem rabat 8% i od Dealera 1500 zł, tak że wyszło ostatecznie 123,5 tyś zł.
Z silnikiem benzynowym auto bardzo ciche i wyraźnie lepiej przyspiesza niż z dieslem ( zanim kupiłem kilka razy wykonałem jazdy próbne różnymi egzemplarzami z benzyną i dieslem).
Spalanie w mieście 14 - 17,8 ten drugi wynik to pojedyńczy wyskok, piątkowy mega korek (9 km pokonane w 50 minut) i upał 31 stopni czyli klima cały czas na max.
Na trasie od 9.0/100 ( dwie osoby, droga krajowa i wojewódzka równa jazda) do 10.8 l/100 ( pięć osób ok 150 kg bagaży i bagażnik dachowy z jednym rowerem na dachu, klima na max upał 32 stopni, jazda drogą krajową i szybkiego ruchu 120 km/h).

Dealerzy Ssangyong puki co nie oficjalnie mówią że wprowadzą możliwość instalacji LPG firmy Eurpegas ( tej samej która oferuje LPG dla Korando i Tivoli), z zachowaniem gwarancji 5 lat i 150 tyś. km.
Kontaktowałem się z Eurpegas i potwierdzili, że zainstalowali instalację LPG do 2 Rextonów G4 i teraz je testują.
Zbiornik toroidalny zainstalowali pod podwoziem wewnątrz tylnej części ramy tam gdzie fabrycznie jest miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe. Pojemość wodna zbiornika LPG to ponad 80 L czyli można zatankować około 65 litrów LPG , co w trasie przy spalaniu 13l LPG / 100 km starczy na ponad 500 km i jak dla mnie jest wynikiem całkiem satysfakcjonującym.
Spodziewają się homologacji instalacji LPG w IV kwartale 2018, a w ofercie komercyjnej można się spodziewać w II kwartale 2019.

Przy prędkości do 130 km/h we wnętrzu cicho. Skrzynia automatyczna 6 biegowa gładko zmienia biegi tak w górę jak i redukuje. Z rozpędzaniem do 100 km/h nie ma problemu, jednak powyżej 120 km/h z przyspieszaniem dość słabo.
Wyrybie Eco automat utrzymuje prędkość obrotowa silnika w przedziale 1600 - 2100 obr/min.
Pojeździłemm też trochę po górskich serpentynach w kotlinie Kłodzkiej. Samochód świetnie sobie radził tak przy podjazdach jak i zjazdach.
Przy zjazdach aby skuteczniej hamować silnikiem próbowałem pracy skrzyni w trybie manualnym, niestety powyżej 2 500 obr/min wrzuca sama wyższy bieg. Lepsze okazało się przestawienie w tryb automatyczny Power (wyżej utrzymuje wtedy obroty silnika i lepiej hamuje silnikiem).
Próbowałem też jazdy w terenie po piaszczystych wertepiastych drogach polnych. Nawet na oponach szosowych dobrze sobie radzi. Napęd 4H i 4L ładnie i cicho pracuje.

Reasumując jestem bardzo zadowolony z auta które z założenia było kupione jako drugie w rodzinie (do miasta będziemy używać Forda Mondeo).
Rexton, jest bardzo pojemny i komfortowy dla wysokich i "dobrze" zbudowanych osób tak jak ja i oferuje też całkiem spore możliwości jazdy w terenie.
Z minusów -brak koła zapasowego tylko zestawy naprawczy, w wersji Crystal klimatyzacja ręczna, światła ksenonowe dostępne tylko w najwyższej wersj ,brak możliwości indywidualnego wyboru wyposażenia za dopłatą dostępne tylko określone z góry pakiety, choć trzeba przyznać że nawet najniższa wersja Crystal na tle konkurencji w tym przedziale cenowym jest bardzo dobrze skonfigurowana.
Biorąc pod uwagę stosunek tego co otrzymujemy do ceny mogę szczerze poleci.

Do pełni szczecią brakuje mi instalacji LPG (co pozwoli na znaczne obniżenie kosztów paliwa) i tu apel do Importera Ssangyong i Eurpegaz o przyspieszenie prac nad wdrożeniem instalacji LPG do Rextona. Ten ruch z całą pewnością znacznie rozszerzy grono zainteresowanych zakupem tego samochodu.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 11 sie 2018, 11:00
autor: Walenty
super opinia , serdeczne dzięki

Re: Rexton G4 Sapphire

: 24 wrz 2018, 20:59
autor: Aro
Przejechane 3.5 tyś. km, zauważyłem drobne podciekanie oleju ze skrzynki redukcyjnej. Usterka usunięta w ramach gwarancji bez żadnych problemów ( uszkodzony uszczelniacz ). Poza tym wszystko OK. Przy okazji pobytu w serwisie dowiedziałem się że w wersji benzynowej tylne zawieszenie jest z mostem sztywnym a w dieslu jest multilink. To pierwsze jest konstrukcyjnie znaczenie prostsze i podobno lepiej się sprawuje w terenie a różnic w komforcie jazdy na dobrych drogach trudno się dopatrzeć.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 05 paź 2018, 20:42
autor: Raszek
Witam. Posiadam wersję benzynową w najbogatrzej wersji która wyszła około 180 tyś. Ogólnie wielkie zadowolenie samochód świetnie się sprawdza :D Testuje go około 3 miesięcy miasto błoto las i nie zawodzi :) teraz modlę się o metrowe zaspy żeby jeszcze w tym go sprawdzić :D Naprawdę godny uwagi. Pozwolę sobie ocenić :) Komfor 5 Jazda 5 Cena 6 (jepp z tym wyposażeniem grubo ponad 300tys) Posiada również toyotę CHR i do tej pory żałuję bo to jazda kosiarką nie ma nawet połowy osiągów rextona pod każdym względem a cena nie dużo większa :D Rexton G4 dla mnie maga jeden minus brak możliwości wyboru większego silnika gdyż kawał fury a to 2l troszkę skromnie chociaz daje rade.

Re: Rexton G4 Sapphire

: 05 paź 2018, 23:08
autor: Aro
Witaj Raszek. Jakie masz spalanie ? I jeszcze jedno jak oceniasz reflektory z HID , mają 25W czy dają dużo więcej światła niż H7?