Strona 1 z 2

Korando przeróbka Off Road

: 07 lut 2016, 19:33
autor: TOMCUR29
Witam... Jestem nowym posiadaczem korando z silnikiem 2.9 mam pytanie czy ktoś przerabiał temat z przeróbką samochodu ?
Chodzi mi o lift zawieszenia , koła 31 cali , felgi -25 , snorkel itp? Głównym problemem z tego co widzę jest dostępność części ...

Re: Korando przeróbka Off Road

: 14 lut 2016, 19:12
autor: tataemilki
wszystko jest ale nie dedykowane bezposrednio poszukasz znjadziesz. ja podnioslem zawieszenie 5cm w gore okolo bez wiekszych kosztów

Re: Korando przeróbka Off Road

: 14 lut 2016, 23:10
autor: uki
Jendak gotowe zestawy do liftu są (http://allegro.pl/ironman-amortyzatory-ssangyong-musso-korando-kpl-i5048468240.html- całkiem nie tanio ) ale większość przeróbek będzie identycznych jak w musso:
-przód lift na drążkach skrętnych
-tył na podkładkach pod sprężyny lub wyższe springi (od musso lub LR)

Re: Korando przeróbka Off Road

: 15 lut 2016, 17:09
autor: tataemilki
przod podciagnij na pakardach ale obejrzyj je czy sa cale i bez luzu zeby ci nie pekły, tył nad gumy pod sprezyny albo wymien na LR defendera sa 5 cm dluzsze , tylko sobie zbierznosc sprawdz po takim zabiegu...

Re: Korando przeróbka Off Road

: 25 lut 2016, 21:40
autor: TOMCUR29
Dzięki za odpowiedz ;) na chwilę obecną zakupiłem 4 x amortyzatory ironman oraz 2 x sprężyny liftujące , drążki narazie zostawiam stareale jest również możliwość zakupu przystosowanych pod lift jakieś 900zł mi powiedzieli ... Opony już czekają BF Goodroch 31 cali oraz felgi et 0 ... W poniedziałek korek idzie na konserwację a potem działamy ;)

Re: Korando przeróbka Off Road

: 24 kwie 2016, 16:57
autor: Trawas
No, to napisałbyś, co naknociłeś ? :)

Re: Korando przeróbka Off Road

: 26 maja 2016, 19:23
autor: TOMCUR29
witam ponownie ;) trochę tego wszystkiego się uzbierało jeszcze nie koniec prac ale zaraz dodam nowy post ze zdjęciami mojego projektu ;)

Re: Korando przeróbka Off Road

: 25 kwie 2017, 21:44
autor: daniel911
ja mam z przodu podciągnięte na drążkach i podkładki pod sprężyny z tyłu ok 3cm, do kompletu brakuje opon 31cali i auto ma już naprawdę imponujący prześwit

Re: Korando przeróbka Off Road

: 08 lip 2020, 5:05
autor: Matju
Pozwolę sobie odgrzać trochę temat :)

Zakupiłem ostatnio Korando II 2.9 D. Potrzebuję podnieść budę dokładnie o 1" (25 mm). Przeszukałem interneta i niestety ale nie znalazłem żadnego konkretnego zestawu, więc pytanie do Was. Istnieje możliwość założenia podkładek z innego auta (nawet nie koniecznie Musso, bo z tym też jest problem; może być LR, Toyota, Nissan, Nysa, Tarpan, jak jest do Seicento i pasuje to też może być :P ) Ewentualnie czy macie kogoś kto robił dla Was takie rzeczy, już zna temat i mógłby zrobić jeszcze jeden zestaw?

Re: Korando przeróbka Off Road

: 08 lip 2020, 22:50
autor: kawa62
Najprościej i najtaniej to podnieś z przodu na drążkach, z tyłu wymień sprężyny na LR Disco II i załóż większe opony ( ja mam 235/70/16), pójdzie w górę o ok. 7-8 cm.

Re: Korando przeróbka Off Road

: 12 lip 2020, 7:42
autor: Matju
kawa62 pisze:Najprościej i najtaniej to podnieś z przodu na drążkach, z tyłu wymień sprężyny na LR Disco II i załóż większe opony ( ja mam 235/70/16), pójdzie w górę o ok. 7-8 cm.


A np. gdybym chciał wymienić amortyzatory z przodu (dalej mówimy o 1 calowym lifcie) na np. kombinowane z innego auta i bez konieczności przespawania mocowań na wahaczach + tył od Disco II to jakie amorki i sprężyny i czy do któregokolwiek rozwiązania muszę stosować jakieś dropboxy czy inne adaptery w celu przywrócenia kątów pracy zawieszenia? Tył pewnie nie będzie potrzebował żadnych tego typu rzeczy, ale pytanie, które mnie dręczy cały czas, to czy drążki skrętne z przodu wydadzą na dodatkowe - jakby nie patrzeć - 50-trochę milimetrów więcej skoku zawieszenia. Jakby co to takie rzeczy mogę sobie wykonać bez problemu. Jestem nowy w temacie Korando (tak na razie wisi u mechanika na kompletnym remoncie zawiasu, olejach i kompletnej regeneracji układu hamulcowego z montażem mojego autorstwa układu hydrołapki (że ręczny). Na razie mam doświadczenie z modami zawieszeń na wahaczach równoległych. Wielowahacza swojego rodzaju na razie robiłem tylko w Disco 3 na pneumatyce, ale tam zawieszenie to jeszcze inna para kaloszy i dawało się tylko podkładki pod amory powietrzne, regulowało zawieszenie dłuższe przewody hamulcowe + czujników ABS i amortyzatorów powietrznych (a później modyfikacja komputera systemu Terrain Response, bo czujnik żyroskopowy nie puszczał auta wyżej o ten 1 dodatkowy cal - najtrudniejsze ale nie niemożliwe).

Takie pytanie urodziło mi się, bo przy bodylifcie okazuje się jest więcej przedłużania się i ogólnie podnoszenia zderzaków i inne tego typu rzeczy. Większych opon nie planuję, planuję "Komandosa" użytkować do turystyki. MT zostają w oryginalnym rozmiarze, ewentualnie dam dystanse pod koła jakieś dyskretne, bo lekkie poszerzenie byłoby już wskazane zdaje się przy podniesieniu wysokiego i ciężkiego samochodu do góry.

Re: Korando przeróbka Off Road

: 12 lip 2020, 19:18
autor: Piston
Kolega kawa dobrze radzi :D jest to najleprze rozwiązanie i w dodatku sprawdzone :wink: Od siebie mogę tylko dodać żeby przełożyć sworznie wachacza z góry na dół czyli zamocować pod wachaczem :mrgreen: I oponki 31 cali bo na oryginalnym rozmiarze śmiesznie będzie wyglądał :P

Re: Korando przeróbka Off Road

: 15 paź 2020, 11:15
autor: Karolek23
Witam mam pytanie te sprężyny od lr to przednie czy tylne i o ile frezow trzeba przesunąć zawieszenie przednie żeby stało wyzej

Re: Korando przeróbka Off Road

: 08 lis 2020, 17:34
autor: e30suchy
Miałem z LR, może jakieś złe kupiłem bo zawias wcale nie pracował, ucinałem kombinowałem, generalnie wyszło bez sensu. Wsadziłem od Montereya używki od kumpla pożyczyłem i były super. A drążki to porostu wkręcaj. Tam przy mocowaniu są takie śruby na klucz 21, albo 22 popsikaj gwint przez dziurę i wkręcaj. Pewnie będziesz musiał użyć rurki bo ciężko idzie. Opuść auto przejedź się, niech się ułoży i korekta.... gorzej jak już gwintu brakuje. to trzeba przestawić wieloklin....

Re: Korando przeróbka Off Road

: 23 lis 2020, 6:22
autor: Matju
e30suchy pisze:Miałem z LR, może jakieś złe kupiłem bo zawias wcale nie pracował, ucinałem kombinowałem, generalnie wyszło bez sensu. Wsadziłem od Montereya używki od kumpla pożyczyłem i były super. A drążki to porostu wkręcaj. Tam przy mocowaniu są takie śruby na klucz 21, albo 22 popsikaj gwint przez dziurę i wkręcaj. Pewnie będziesz musiał użyć rurki bo ciężko idzie. Opuść auto przejedź się, niech się ułoży i korekta.... gorzej jak już gwintu brakuje. to trzeba przestawić wieloklin....


A powiedz mi ile Ci przy tych sprężynach od Montreya poszło w górę? Pytam o samo zawieszenie, bez opon, liftu budy itd. :wink:. Mam podkładki + amortyzatory Ironmana, ale mi zawias tylny jakoś generalnie niestety na tym (co było w sumie do przewidzenia) nie pracuje. I jak już przy kręceniu drążkami jesteśmy to powiedz mi proszę ile można bezpiecznie podnieść według Ciebie Korando w górę na tych drążkach żeby nie było ryzyka, że pękną?