Strona 1 z 1

Pasek wielorowkowy spadł

: 28 kwie 2021, 0:58
autor: mirekk
Witam wszystkich - dzisiaj w Korando diesel 2,9 l TD 120 km w czasie jazdy spadł pasek wielorowkowy no i brak wspomagania, ładowania aku itp. itd. - pasek się nie zerwał tylko spadł. Czy do założenia paska trzeba rozebrać cały przód samochodu łącznie z wyjęciem chłodnicy ? No i paski takowe same z siebie nie spadają - jaka może być przyczyna? Chcę kupić nowy pasek - czy możecie mi podpowiedzieć jakie jest oznaczenie paska abym kupił właściwy.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. :D

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 28 kwie 2021, 7:53
autor: Ace293
Jak spada to znaczy że możesz mieć zużyte rolki, napisać, koło pasowe. Wymiana tego wszystkiego to nie są zabójcze koszty. Maks w 1k polnisze dirarów zamkniesz się z robotą. Kiedy ostatnio tam zaglądałeś?

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 29 kwie 2021, 10:25
autor: mirekk
W zasadzie nigdy - wymieniałem tylko alternator i wszystko było ok

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 29 kwie 2021, 10:27
autor: mirekk
Ale teraz widzę, że pasek jest z lekka zużyty - od wewnątrz sparciały i popękany

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 29 kwie 2021, 13:16
autor: krisw11
Może Kolego po prostu miał już dość i spadł. Ja bym spróbował założyć nowy i zobaczyć czy coś sie bedzie działo czy nie. Przy okazji pokręć rolkami i sprawdź czy nie szumią.

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 29 kwie 2021, 18:52
autor: mirekk
Tylko jak się tam dostać :roll: - nie mam kanału a z góry to nic nie widać. Chyba go zawlokę drugim samochodem do zaprzyjaźnionego mechanika - to aż 8 kilometrów a w korandziu nic nie działa - jak w wojskowym Starze 66 - praca kierownicą to jak kilofem i łopatą :D

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 29 kwie 2021, 22:56
autor: krisw11
Ja Korka już nie mam ładnych pare lat.... ale z tego co pamiętam ,to na bank zakładałem pasek bez rozkręcania zbędnego i to gdzieś w trasie. Trzeba mieć zwinne łapki :) dojście jest fakt trudne ale jak pokombinujesz ,to założysz. Ale zauważyłem ,że ty masz 2.9 ja miałem 2.3.....,może być gorzej bo ,jakby nie było to cylinder więcej masz...... w takim układzie jak sie nie da to odkręć wisko i wtedy bedzie dojście.

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 30 kwie 2021, 0:10
autor: mirekk
Niestety jest ciasno - ręki się nie włoży no i jeszcze te zawijasy. Mój mechanik powiedział, że znajdzie moce przerobowe po majówce i, że trzeba zdjąć wisko i w zasadzie potrzebny jest kanał lub podnośnik - podejrzewa też, że napinacz sobie poszedł na wolne :P

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 30 kwie 2021, 6:27
autor: Ace293
Swoje lata już miał. Takie elementy powinno się wymieniać raz na ok 4 lata. Myślę że jak byś się uparł to temat ogarniesz sam w kilka godzin. To są proste samochody.

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 30 kwie 2021, 14:20
autor: kawa62
Raz na 4 lata ? Ja mam Musso od 16 lat i nie zmieniałem ani rolek ani napinacza ani paska.

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 30 kwie 2021, 19:54
autor: Ace293
kawa62 pisze:Raz na 4 lata ? Ja mam Musso od 16 lat i nie zmieniałem ani rolek ani napinacza ani paska.

Głęboko współczuje, opony chociaż wymieniasz?

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 30 kwie 2021, 22:21
autor: krisw11
Nie chciałbym TU nadepnąć na odcisk albo być mędrcem jakimś....ale kto wymienia części ot tak sobie ? Bez limitu km. zużycia ? Bez przebiegu itd.??? Owszem ,,, można być nadgorliwym Tylko Po Co ??? Coś źle rozumiem chyba :wink: ? Opony ??? co 4 lata np.bez większego zużycia ? W jakim celu ? Tak żeby były tyko rocznikowo nowe ??

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 01 maja 2021, 0:24
autor: mirekk
A była mowa o pasku wspomagania :D :D :D

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 01 maja 2021, 13:25
autor: krisw11
Hi hi hi.... :lol: , teraz pojechałeś :wink: , dobre ,to było .

Re: Pasek wielorowkowy spadł

: 06 maja 2021, 23:49
autor: fidodido
Jeśli wymieniałeś alternator to może źle później założyłeś pasek - on się "zawija" o sporą ilość rolek i kół pasowych a jego poprawne założenie i "przejścia" wcale nie są takie oczywiste i czasem trzeba sięgnąć po schemat jeśli się dobrze nie zapamiętało lub nie zrobiło zdjęcia przed demontażem. Sprawdziłbym też stan i działanie napinacza - tam jest sprężyna i amortyzator - konstrukcja charakterystyczna dla mercedesa. No i pasek i rolki to oczywiste. Robiłem to u siebie wcale nie trzeba dużo rozkręcać - chłodnicy i wisko na pewno nie zdejmowałem. Wisko nawet nie jest napędzane tym paskiem a tym bardziej chłodnica :lol: