Strona 1 z 1

2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 10 maja 2024, 9:08
autor: xprimo
Cześć,
mój korek stracił trochę na wigorze.
mianowicie obroty są jakieś 25% wyższe przy tej samej prędkości.
rozpędza się wolniej zauważalnie.
odgłosy w stylu wooooooooo.

problemów z przełączaniem biegów nie ma, ale zastanawiam się czy to nie sprzęgło padło kilometraż 185k

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 10 maja 2024, 14:20
autor: krisw11
Cześć, faktycznie wygląda na ,to że tarcza sprzęgła sie już kończy. Bynajmniej z tego co opisałeś.

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 28 maja 2024, 21:35
autor: xprimo
co w takim razie trzeba będzie wymienić - kompletne sprzęgło z dwumasą.
chyba jeszcze jakieś łożysko chyba oporowe. czy coś jeszcze?

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 29 maja 2024, 22:38
autor: krisw11
Najlepiej wymienić cały komplet,żeby nie robić sobie później dodatkowej roboty i kosztów. Łożysko też od razu zmień, ja bym przy okazji przyjrzał sie uszczelniaczowi wałka i skrzyni biegów czy nie zacieka ,to i tak jedna robota.

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 11 cze 2024, 1:00
autor: xprimo
czy koniecznie trzeba wymienić koło zamachowe - dwumase?

http://www.ssangyong.pro/catalog/korando/3/0/10/
produkcja samochodu 14.02.2005 (wypisany z fabryki po VIN na ssangyong.pro) silnik 662LA diesel
więc tarcza 3010008551 - tyle że pokazuje ze to nie pasuje - https://www.autodoc.pl/blue-print/28830 ... a-sprzegla
a znów do tej wersji wskazuje mi na model z silnikiem E32

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 11 cze 2024, 9:39
autor: xprimo
kontaktowałem się z serwisem dwumasa 1800, sprzęgło 600, robota 1000, w piątek jestem umówiony.
w sprzęgle jest tez łożysko, jeżeli uszczelniacze będą potrzebowały wymiany też zrobią.
w sumie połowa wartości samochodu względem cenników PZU :D

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 12 cze 2024, 20:27
autor: krisw11
Najlepiej wymienic raz i wszystko. Wtedy masz pewność ,że za chwile coś n ie padnie i nie trzeba bedzie rozbierać od nowa. Druga sprawa ceny : Teraz już chyba nie ma dużego znaczenia czy auto z 2000 r czy z 2020 ceny są bardzo podobne części oczywiście bo ceny aut niestety czasami przepaść..... 8) to TY decydujesz czy warto ładować w staruszka czy nie.....i ile chcesz żeby Ci służył.

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 14 cze 2024, 8:40
autor: xprimo
no jest już u mechanika. mechanik zamówił 3 sprzęgła bo po nr VIN każde mogło pasować. :)

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 17 cze 2024, 9:52
autor: xprimo
no i lipa żadne sprzęgło nie pasowało.

czy jest ktoś z Was w stanie pomóc z nr części do tego modelu?

to tarcza bez sprężyn. potrzebuje zestaw cały.

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 18 cze 2024, 22:11
autor: krisw11
A dzwoniłeś do UNIMARTU ??? Oni Mają niemal wszystko i mają nr.części oryginalnych. Zadzwoń zapytaj..... 8)

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 20 cze 2024, 8:20
autor: xprimo
Tak dzwoniłem do unimartu - kolega jak zwykle bardzo pomocny (do rany przyłóż) jeszcze raz serdecznie mu dziękuje. sprawdził dał namiar na zestaw sprzęgła z współpracującej firmy.
Niestety czas gonił i skończyło się na regeneracji tarczy i docisku. docisk pięknie wyszlifowany, wyczyszczona i nabite nowe okładziny LUK. wyglądała jak z fabryki - koszt 550zł.
jak by ktoś szukał do modelu z 2005r 2.9TD ze skrzynią koreańską (manualną) WIA to "blu print" części takie:
tarcza:
30100-08551 - ADG031106
docisk:
30200-08550 - AGD03285N
aktualnie nie były dostępne ale były dostępne w innym zestawie:
ADG030162C ze sprzęgiełkiem centralnym które tu nie pasuje akurat.
koło zamachowe SACH 2294 000 293 - moje było zblokowane
łożysko oporowe AISB O-003
no i przeciekał uszczelniacz wału EL914932

tarcza ma średnice 240mm i 22 ząbki, a podawana średnica docisku 280mm tyczy się nie samego docisku tylko całkowitej średnicy obudowy

Re: 2.9TD brak mocy - sprzęgło?

: 20 cze 2024, 8:25
autor: xprimo
inna śmieszna sprawa - przyjechałem z warsztatu do garażu wyłączam auto wyciągam kluczyk a samochód dalej działał. po jakiś 10s zaczynał sie dusić i się wyłączał.
ponowna próba efekt ten sam.

winowajca:
wężyk od podciśnienia się wypiął (ten z górnej strony) podczas wymiany filtra.
efektem czego było też dziwne działanie hamulca strasznie duży skok na pedale.
mechanik od razu wiedział co sie stało i na trytytke zabezpieczył - i wszystko śmiga.

końcowy efekt.
nie wiedziałem że zmiana biegów może być taka płynna po naprawie sprzęgła - musze się przyzwyczaić :D