Strona 1 z 2

Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 5:53
autor: kovu15
Witam ! :mrgreen:

Od nie dawna mam problem z wycieraczkami w moim Mussolinim. Mianowicie zaczęło się od tego że po włączeniu baaardzo ciężko było im się ruszyć z miejsca . Nieraz trzeba było je lekko popchnąć żeby zaczęły chodzić... powoli ... coraz szybciej . Później doszło do tego że nie chciały w ogóle ruszyć po szybie :(

Więc pomyślałem że pewnie mechanizmy na podszybiu trzeba by przesmarować . Tak więc zrobiłem cały mechanizm w podszybiu spryskałem WD-40 i nasmarowałem tawotem . Jednak po tym dalej zero efektów. Rozkręciłem "część elektryczną" silnika wycieraczek, przeczyściłem styki i ponownie nałożyłem smar. Po tych wszystkich elementach wycieraczki chodzą (jeszcze wczoraj chodziły cały dzień :roll: ) Jednak kiedy kończy się "obieg" tzn góra dół i znowu góra następuje takie stuknięcie w okolicach silnika wycieraczek, głośno chodzą, nie równo (szarpią) a silniczek się grzeje :? Ręce mi już opadają ... wyczyściłem chyba wszystko co było możliwe . Dodam że podczas tego stuknięcia silnik wyraźnie się rusza .

Koledzy powiedzcie mi :
1. Jak odczepić silniczek wycieraczek od mechanizmu wycieraczek (to w podszybiu)?
2. Czy może to byś wina samego silniczka ?
3. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takowym przypadkiem w jakimś ze swoich aut ?

Za każdą pomoc będę wdzięczny ! :)

Ps. Na podniesionych wycieraczkach jest to samo

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 9:41
autor: ponton26
Przyłączam siędo pytań u mnie jeszcze chodzą ale coraz gorzej niestety. Więc podobne zabiegi mnie czekają.

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 11:02
autor: lukaszswiebodzin
Miałem podobny problem rozebrałem całe podszybie wyjełem śilnik i te całe prowadnice co są w podszybiu. O ile pamietam silnik sie trzyma na 4 śrubach lub 3 ale musisz najpierw rozebrac podszybie i te łaczniki po odczepiac od siebie one są na takich kulkach wciskanych . Pózniej będzie można wyjąć silnik jest z tym troche problemu .

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 11:22
autor: uki
Proponowalbym kolegom wyciagnac mechanizm i uruchomic go gdy widac wszystkie pracujace elementy. Wowczas bedzie mozna znalezc gdzie sie mechanizm przyciera lub zaczyna blokowac a przez to i grzeje sie silnik.

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 12:06
autor: merkury
W moim przypadku zatarte było w miejscu gdzie mechanizm przechodzi przez uchwyt w podszybiu. Smarowanie WD nie pomogło, dopiero zamocowanie w imadle (ostrożne) i długotrwałe kręcenie , smarowanie i pobijanie młotkiem dało efekt w postaci wybicia z uchwytu mocowania ramienia wycieraczki.

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 14:01
autor: matee
u mnie mechanizm był tak zatarty, zasyfiony, zapieczony itd, itp ... że wycieraczki po prostu stanęły. dobrze, że nie zjarał się silniczek.

próbowałem czyścić przy pomocy wd40, cx80 i nic.
próbowałem rozbierać. przy próbie młotkowej pękła żeliwna obudowa i nic.

w końcu pomogła wymiana mechanizmu. koszt 100zł (netto). niespełna godzinka kręcenia śrubkami i było jak nowe.

z silnikiem wycieraczek nic nie robiłem. śmiga.

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 18:24
autor: krzychu
Miałem podobną sytuację ale z wycieraczką tylnej szyby.
Stanęła po prostu na amen.
Mechanizm był tak zapieczony że dopiero grzanie palnikiem i pobijanie delikatnie młotkiem plastikowym pozwoliło wybić ośkę z tulejki.
Później maczanie w benzynie ekstrakcyjnej i pryskanie preparatem PWD aby usunąć wszelki syf z tego.
Na końcu smarowanie smarem grafitowym (nie mylić z grafitowanym) i wycierałka w najgorsze mrozy hasa po szybie jak opętana.
Jak się zrobi cieplej to profilaktycznie zabiorę się za przednie wycierałki.
Nie chcę aby nagle mi stanęły podczas jazdy w wiosenne deszcze/burze.

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 19 lut 2010, 21:38
autor: kovu15
koledzy a o jakim mechanizmie tu mowa ? o tym na podszybiu ? (te długie pałąki )

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 20 lut 2010, 7:15
autor: krzychu
Mechanizm masz schowany pod plastikową kratką pod szybą.
Te długie pałąki to ramiona wycieraczek a do nich są przyczepione pióra wycieraczek :wink:

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 22 lut 2010, 11:09
autor: kovu15
ok dzieki wielkie ! Mam tylko jeszcze jedno ostatnie pytanie z serii How-To :D

Na ilu śrubach trzyma się ten mechanizm ? I jak go wyjąć ?

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 22 lut 2010, 12:46
autor: matee
2 nakrętki aby zdjąć ramiona wycieraczek
4 wkręty i 2 nakrętki aby zdjąć plastikowe podszybie
5 śrub aby odkręcić mechanizm

uwaga na plastikowe zaślepki, zaczepy lubią pękać :(

podszybie - strona 728 katalogu części
mechanizm - strona 897 katalogu części

ps. katalog jest do pobrania na forum

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 22 lut 2010, 14:21
autor: kovu15
chodziło mi o wykręcenie mechanizmu, ramiona i plastik już zdjęte miałem

Dzięki za pomoc !
Nie mam więcej pytań :P

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 25 lut 2010, 20:12
autor: kovu15
koledzy nowy problem ... :(

kupiłem nowy silnik wycieraczek podłączyłem i ... wycieraczki chodzą w dół :!: próbowałem przekręcić mechanizmy żeby było ok ale mechanizm blokuje się o metalową przegrodę podszybia i nie idzie :(

próbowałem już nawet przestawić silnik ręką żeby "cykl" zaczynał się w innym miejscu ale po włączeniu prądu silnik wraca na swoje miejsce .

Czy silnik z musso po FL może różnić sie od silniczka przed FL ?

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 25 lut 2010, 20:16
autor: kovu15

Re: Wycieraczki - PROBLEM

: 25 lut 2010, 20:57
autor: polmussik
a nie kupiłeś czasem od angola