Strona 1 z 1

Nie dział ...

: 07 mar 2010, 6:43
autor: ponton26
Witam, Panowie w dniu wczorajszym wracając z moją żoną z impressski <ona prowadziła>, stwierdziła kierownica ciężko chodzi ja na to że to możliwe bo zapięty jest przedni napęd. Niestety po chwili zapaliła się lampka od ładowania. Na szczęście dojechaliśmy do garażu i w trakcie wjeżdżania do niego przeze mnie odkryłem że faktycznie nie działa wspomaganie. Czyli w jednej chwili odkryłem że:
1. nie działa wspomaganie,
2. nie działa obrotomierz,
3. nie działa wspomaganie,
CO to możę być pomocy.
Gdzie znajduje się zbiorniczek z płynem do wspomagania

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 7:39
autor: grabik3
Kolego te objawy wskazują na pasek,który napędza pompe wspomagania alternator,pompe wodną pompe wacum.Sprawdz napinacz możliwe że pasek "ślizga"

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 8:34
autor: mussolinii
Pewno go wcale nie ma... sie zgubil. :mrgreen:

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 12:39
autor: ponton26
PRZY PRZYGAZOWANIU TAKIM DO OKOŁO 3000 lampka gaśnie ale obrotomierz ni drgnie.

gdzie ten pasek jest umiejscowiony??
Czy to jest ten główny pasek klinowy??

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 12:41
autor: mussolinii
:)
Pasek jest jeden... napedza wszystko - wielorowkowy.
Skad wiesz ze 3000? Podobno obrotomierz nie dziala..
Pasek Ci sie slizga na 100%. Poluzowal sie napinacz zapewne.

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 12:52
autor: grabik3
Tak to jest ten główny pasek,a co do obrotomierza to możliwe że wysuną się przewód,który jest wpięty do alternatora.Sam kiedyś tak miałem.Obrotomierz przestał działac,powód wysuną się przewód z alternatora.Podejście strasznie kiepskie,potrzebujesz zgrabne dłonie i dużo cierpliwości żeby go tam wpiąc na miejsce.Powodzenia :D

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 13:28
autor: ponton26
Powróciłem do garażu i po otwarciu maski okazało się że pasek jest luźny jak guma w gaciach emeryta przed pierwszym.
niestety mój Serwisman jest na wyjeździe ale jutro wraca więc się będzi głowił czy to napinacz czy jakąś rolkę urwało. Zobaczymy, o postępach będę informował.

Re: Nie dział ...

: 07 mar 2010, 20:36
autor: matee
pod żadnym pozorem nie jeździj autem z walniętym paskiem ... napędza on m.in. pompę wody, a bez niej ... wolę nie pisać co może ci "pierdnąć" :(

Re: Nie dział ...

: 08 mar 2010, 20:50
autor: ponton26
No i po kłopocie.
Okazało się iż rolki: napinacza się rozwaliła a i prowadzącą czas już było wymienić.
Niestety sam zakup tych że okazał się nie tak prostą sprawą ale od początku.
Najpierw odpaliłem katalog części który mamy na naszej stronie i odnalazłem numery seryjne rolek.
Okazało się że do mojego modelu silnika są takie rolki których u nas (w Wałbrzychu) nie idzie dostać nawet ich w katalogach nie mają.
Więc demontujemy stare rolki a tam okazuje się że są te same numery jak w katalogu no i się zaczęło.
Wjeżdżamy do hurtowni i tam dobieramy rolki na oko, na szczęście trafia się lokalny magik od mercedesów i odpowiada od jakiego mesia to będzie pasowało jedna rolka trafiona w sedno a drugą niestety lipa i trzeba było wypodkładkować ale działa, zobaczymy jak długo. Jutro trochę pojeżdżę i zobaczę czy aby paska nie bierze.

Re: Nie dział ...

: 26 sie 2010, 13:35
autor: doniniq
Kolego ponton26 nie wiem jaki to był super magik od merców! Ale chyba też zbyt dużego pojęcia nie miał! Jak Wiadomo wszem i wobec silnik 2.9 TD (licencyjny czyli podobny) siedzi w naszych nosorożcach od Merca Sprintera oznaczenie 312D. Ja wczoraj miałem tez przyjemność wymiany paska wieloklinowego w swoim Musso. Wraz z kolegą mechanikiem odwiedziłem stronęhttp://katalog.fota.pl/Katalog/Cars2.aspx?KTypeNr=8747 (zakladka paski napędowe/roli) i zakupiłem cały zestaw (pasek, rolki, zestaw naprawczy napinacza, amortyzator drgań bo padł - po cenach kolegi zestaw = 500 zł)! i nie podkładałem żadnych podkładek czy jakichś tam wynalazków. I głowa spokojna bo nie muszę patrzeć czy mi paska nie tnie. Poprostu czasem trzeba poszperać i pogłówkować!

Re: Nie dział ...

: 05 wrz 2012, 11:20
autor: mussolinii
Wymieniał ktoś może rolkę pośrednią paska wielorowkowego (te płaska) w 2.9TD?? Trzeba demontować wiatrak czy da się to bezboleśnie zrobić bez rozbierania czegokolwiek?

Re: Nie dział ...

: 06 wrz 2012, 21:31
autor: sylwek
Da się zrobić.Trzeba tylko przekręcić osłonę wentylatora.

Re: Nie dział ...

: 06 wrz 2012, 21:35
autor: mussolinii
ZEby sie do niej dostac to musielismy zdjac odslone wentylatora plus gorny waz od chlodnicy i wezyk przelewowy od zbiorniczka wyrownawczego. Rolki posrednie (z rowkami i plaska bez rowkow) pasuja od mercedesa ale uwaga... SS ma swoje sruby :mrgreen:
Rolki od merca maja tuleki dystansowe z tylu i druga z przodu z podcieciem na srube imbusowa. W SS by deeu w oryginale z jednej strony rolki maja dystans a z drugiej nie ma nic bo sruba sama w sobie ma dystans - jest z takim duzym kolnierzem ktory wchodzi w rolke. Za duzo nie kombinujac bo raczej nic sie nie wymysli, przegrzebalem u kolegi pudlo ze srubami i idealnie dobralismy sruby imbusowe od VW od przegubow. 30min roboty.