Przewód rura od układu chłodzenia - poradźcie
: 09 mar 2010, 8:22
Mam 3,2 benzyna
Muszę wymienić przewód (rurę gumową) od układu chłodzenia. Ma ona średnicę wewnątrz około 40 mm (tak mi się wydaje bez rozbiórki) i długość około 50 cm.
Problem jest taki, że zakręca o ponad 90 stopni. Kupiłem taką rurę gumową z metra przeznaczoną do układów chłodzenia w sklepie rolniczym. Ale sprzedawca mi zasugerował, że może mi się załamać i zamknąć prześwit w środku (za krótka i za duże zagięcie) Muszę wsadzić do środka spiralę lub w połowie zastosować jakieś kolanko. I mam problem, bo nie mogę dokupić takiego kolanka. W sklepie budowlanym oglądałem kolanko z miedzi (do centralnego ogrzewania), ale ono jest gładkie (bez kołnierza) i ma stosunkowo krótkie (brak słowa). Boję się, że pod wpływem ciśnienia, z sunie mi się rura z kolanka, pomimo opaski oczywiście. Zastanawiam, się, czy może posmarować jakimś klejem (np silikonem) kolanko zanim nałożę rurę i ściągnę opaską.
Byłem u człowieka, który robi wydechy, ale on mi zaproponował, że wytnie z nowego tłumika jakieś kolanko, ale tłumik pójdzie na wyrzucenie (cena od 100 zł). Poradził mi, aby zastosować rurkę PCV i ją wygiąć na ciepło lub kupić kolanko PCV, ale nie wiem do jakiej temperatury PCV wytrzymuje.
Poradźcie coś
Muszę wymienić przewód (rurę gumową) od układu chłodzenia. Ma ona średnicę wewnątrz około 40 mm (tak mi się wydaje bez rozbiórki) i długość około 50 cm.
Problem jest taki, że zakręca o ponad 90 stopni. Kupiłem taką rurę gumową z metra przeznaczoną do układów chłodzenia w sklepie rolniczym. Ale sprzedawca mi zasugerował, że może mi się załamać i zamknąć prześwit w środku (za krótka i za duże zagięcie) Muszę wsadzić do środka spiralę lub w połowie zastosować jakieś kolanko. I mam problem, bo nie mogę dokupić takiego kolanka. W sklepie budowlanym oglądałem kolanko z miedzi (do centralnego ogrzewania), ale ono jest gładkie (bez kołnierza) i ma stosunkowo krótkie (brak słowa). Boję się, że pod wpływem ciśnienia, z sunie mi się rura z kolanka, pomimo opaski oczywiście. Zastanawiam, się, czy może posmarować jakimś klejem (np silikonem) kolanko zanim nałożę rurę i ściągnę opaską.
Byłem u człowieka, który robi wydechy, ale on mi zaproponował, że wytnie z nowego tłumika jakieś kolanko, ale tłumik pójdzie na wyrzucenie (cena od 100 zł). Poradził mi, aby zastosować rurkę PCV i ją wygiąć na ciepło lub kupić kolanko PCV, ale nie wiem do jakiej temperatury PCV wytrzymuje.
Poradźcie coś