Strona 1 z 1
Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 09 mar 2008, 20:06
autor: mozdyn
Mój silnik poci się w okolicach turbiny. Znalazłem załączoną modyfikację na angielskim forum. Polega w skrócie na odpowiednim ukształtowaniu wlotu odpowietrzenia silnika tak, by pęd powietrza dmuchał do silnika zamiast zasysać z niego olej do turbiny. Modyfikacja jest prosta i logiczna więc zamierzam ją wykonać (nie powinna zaszkodzić). Niestety w mojej wersji brakuje otuliny odpowietrznika - jest tylko rdzeń, więc szukam kawałka węża gumowego ( chyba powinien być odporny na olej, podobnie jak pozostałe węże powietrza przy turbinie) o średnicy wewnętrznej ok. 14mm i długości ok 100mm. Ktoś podpowie gdzie kupić, od czego taki wąż zaadoptować? Zastanawiam się też gdzie kupić 2 przewody gumowe prowadzące z turbiny do intercoolera (jakiej części szukać)? Moje wyglądają już na skruszałe.
Z góry przepraszam za niefachowy język, ale nie jestem mechanikiem.
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 09 mar 2008, 22:56
autor: misiek
wiekszość dieseli poci turbine i to nie powód do strachu wcale nie znaczy ze silnik złuzyty.U mnie tez poci delikatnie turbina ale w tych silnikach to norma a mam przejechane 135 tys km. sprinter tez to ma .Powiedz dokładnie co i jak chcesz przerobić i po co ciekawy temat

Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 10 mar 2008, 11:37
autor: mozdyn
Modyfikacja jest opisana dokładnie w załączniku, polega na wprowadzeniu rurki do przewodu łączącego turbinę z filtrem, ściętej pod kątem 45st. ustawionej ścięciem w kierunku filtra powietrza tak, by pęd powietrza zasysanego do silnika powodował dmuchanie do silnika, a nie wysysanie z niego (wraz z olejem). Obecna konstrukcja tej części sprzyja wysysaniu powietrza wraz z olejem.
Jakieś pomysły co do rur od intercoolera - gdzie to kupić? Albo rurka 14 mm średnicy wew.?
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 10 mar 2008, 13:55
autor: misiek
myśle że takie przewody dostaniesz w najblizszym sklepie motoryzacyjnym bez problemu ciekawe czy spełni to swoje zadanie ale warto próbować sama teoria nie jest głupia powodzonka

opisz wyniki na forum

Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 10 mar 2008, 14:49
autor: maciej1985musso
podaj adres www tego forum jesli mozesz? i w ogole jakies adresy jak macie to wrzucajcie
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 10 mar 2008, 21:52
autor: mozdyn
Forum jest tu:
http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/index.php , trzeba się zarejestrować. Forum jest bardzo dobre, chciałbym aby nasze choć w połowie mu dorównywało (oczywiście bez urazy). Gdyby nie ten samochodowy angielski "to bym się na ten miodek całkiem przerzucił"
Polecam sprawdzić zwłaszcza dział download...
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 10 mar 2008, 22:29
autor: MUSSOART
Witam co do przewodów łaczących inter z turbo to są to fi 50 odporne na olej ale nie zbrojone także dostaniesz je w intercarsie lub w sklepach z hydraulika siłowa byle były nie zbrojone drutem bo ich nie zagniesz przy turbinie.
Pozdrawiam

Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 16 mar 2008, 21:50
autor: mozdyn
Wykonałem modyfikację. Dam znać za jakiś czas jak rezultaty. Przy okazji wymyłem intercooler i rury w benzynie.
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 23 kwie 2008, 7:33
autor: czałczesku
Mam pytanie odnośnie tego oleju czy przypadkiem zasysanie go przez turbinę nie jest potrzebne? Przecierz ona też powinna być smarowana , chyba że sie mylę

Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 25 kwie 2008, 0:43
autor: DANIEL
turbo smarowane jest pod wysokim cisnieniem prosto z pompy albo glownej magistrali olejowej i odprowadzenie jest do miski gdyby tak bylo jak ty mowisz to by sie zatarlo w pierwszych 10 sekundach pracy
Re: Modyfikacja: Wlot powietrza do silnika 2.9TD
: 01 sie 2008, 8:33
autor: mozdyn
Modyfikacja się u mnie nie nie sprawdziła. Wydmuchuje ole spod korka, olej w intercoolerze jest ewidentnie z turbiny.