Strona 1 z 2

BODY LIFT

: 05 lip 2010, 16:46
autor: mussolinimmz
Kledzy czy ktoś z was ma jakieś wiadomości na temat body liftu w musso co trzeba przerobić lub ktoś z was już to robił :?:
Mam chęć zrobić to w swoim nosorożcu bo mam apetyt na duże koła około 35" i chcę to zrobić sam bo to nie jest bardzo skomplikowany zabieg dla kogoś kto ma troche pojecia o mechanice i troche zdolności manualnych a szkoda mi 3000zł na warsztat jak pisał kolega mpn120
Za wszelkie rady i podpowiedzi z góry dziękuje :wink:

Re: BODY LIFT

: 05 lip 2010, 22:56
autor: alfik
Z ciekawości - czy planujesz zmienić przełożenia w mostach pod te koła?

Re: BODY LIFT

: 05 lip 2010, 23:34
autor: mussolinimmz
alfik pisze:Z ciekawości - czy planujesz zmienić przełożenia w mostach pod te koła?


generalnie zobacze jak wyjdzie ale patrząc na to jak się jeździ na 31" to jestem na to przygotowany psychicznie :|

Re: BODY LIFT

: 07 lip 2010, 11:14
autor: mpn120
Kolega nasz na forum ma musso 3.2 i koła 33x12.5R15 i to wystarcza ty przy swoim silniku możesz dać 33ale10.5R15 za mało mocy

Re: BODY LIFT

: 28 mar 2016, 13:59
autor: salvatlon
Planuję zrobić body lift 6cm. Chcę to wykonać samemu w warunkach garażowych ewentualnie pojechać gdzieś do warsztatu w mojej miejscowości gdzie mają podnośnik kolumnowy. Nie wygląda to na skomplikowany zabieg więc powinno się udać bez angażowania profesjonalnego warsztatu. Materiał jaki chcę użyć to tuleje wykonane z poliamidu z tej hurtowni: http://www.technozbyt.com.pl/oferta/poliuteran-pur
Pytania:
1. Jakiej średnicy powinny być te tuleje - może ktoś to ma już lift ramy będzie mógł zmierzyć średnicę swoich i mi podać.
2. Jedyna modyfikacja o jakie wiem która trzeba będzie wykonać to przerobienie mocowania obudowy wiatraka wiskozy. Oczywiście trzeba nowe dłuższe śruby do przykręcenia budy. Czy jeszcze jest coś więcej?
3. O czym jeszcze więcej powinienem pamiętać przy lifcie?

Re: BODY LIFT

: 29 mar 2016, 21:35
autor: uki
I ja się przymierzam do podniesienia budy bo niestety na zawiasie jest zbyt wiele ograniczeń. Oprócz wymienionych punktów musisz pamiętać o przewodach:
-przewodach hamulcowych
-przewodach paliwowych
-przewód tankowania i odpowietrznik zbiornika z paliwem
-odpowiedniej twardości śrubek ze sklepu śrubkowego
-mocowanie zderzaków (oryginalnie montowane są do ramy - należy przerobić - pikuś )
-sprawdzić długość wszelkich wiązek i przewodów łączących osprzęt silnika

Re: BODY LIFT

: 31 mar 2016, 11:11
autor: salvatlon
Dzięki uki! Moje przewody paliwowe wizualnie nie wyglądają najlepiej i są dość mocna skorodowanie. Planuję je wymienić ale po lifcie. Jeśli zrobisz wcześniej u siebie body lift to czekam na relację i fotostory :)

Re: BODY LIFT

: 01 kwie 2016, 18:33
autor: jarudolf
robiłem w swoim 2.9TD 6,5cm nic trudnego przerobiłem mocowania zderzaków, kierownicę wentylatora, rury do filtra powietrza ( proponuję zrobić jakiś snorkel ), otwór w zderzaku do spuszczania koła zapasowego
nic poza tym nie ruszałem dodam że robiłem to na drodze za pomocą lewarka

Re: BODY LIFT

: 06 kwie 2016, 22:28
autor: salvatlon
jarudolf jakiej średnicy dałeś dystanse pod budę? jak mierzę to mi wychodzi tak ok 6,5 lub 7 cm. Między budą a ramą są gumy rozumiem że jak się daje dystanse do liftu to gumy trzeba zdjąc czy zostają?

Re: BODY LIFT

: 07 kwie 2016, 20:45
autor: Julian
jarudolf pisze:robiłem w swoim 2.9TD 6,5cm nic trudnego przerobiłem mocowania zderzaków, kierownicę wentylatora, rury do filtra powietrza ( proponuję zrobić jakiś snorkel ), otwór w zderzaku do spuszczania koła zapasowego
nic poza tym nie ruszałem dodam że robiłem to na drodze za pomocą lewarka

Jak na drodze? Za pomocą lewarka? Zatrzymałeś się w polu i walnąłeś lifta? Oświeć,proszę... :shock:

Re: BODY LIFT

: 11 kwie 2016, 6:16
autor: epul
Zastanawiam się nad materiałem na dystanse. Mam do wyboru wałek o średnicy 7cm stalowy, Wałek 7cm aluminiowy oraz wałek fi70 z poliuretanu o twardości 95 . We wszstkich wałkach bedziemy wiercić otwór na śrube. Ktoś przerabiał temat ? Co polecacie na dystanse ?

Re: BODY LIFT

: 11 kwie 2016, 7:01
autor: jarudolf
Dystanse zrobiłem z rury o średnicy 65mm i grubości 6mm zaspawując wyloty podkładkami.

Tak całą prace zrobiłem na ulicy przed domem.
Odkręciłem wszystkie mocowania budy do ramy, zderzaki, kierownice wentylatora, rury od filtra powietrza i intercoolera. Żabą (lewarkiem) na drewnianym klocku podniosłem jedną stronę budy, podłożyłem dystanse z gumami z pasa transmisyjnego , skręciłem śrubami budowlanymi. Drugą stronę zrobiłem w ten sam sposób. Resztę tajli przerabiałem w czasie ich montażu. Bardziej jasno opisać nie potrafię

Re: BODY LIFT

: 11 kwie 2016, 21:59
autor: epul
Odkręciłeś kierownicę wentylatora ? Stary nie żebym się czepiał ale używaj znaków interpunkcyjnych bo się tego czytać nie da.

Te podkładki to musiały być też jakieś grube. Ja się zdecyduję chyba na wałek z aluminium fi70 i nawiercę go pod śrubę.

Re: BODY LIFT

: 12 kwie 2016, 4:16
autor: jarudolf
Tak właśnie odkręciłem kierownicę wentylatora. Tak nazywa się tzw. obudowa wentylatora i taką spełnia funkcje. Kieruje jak największą ilość powietrza na wentylator, tym samym na chłodnicę.

Re: BODY LIFT

: 14 gru 2016, 21:04
autor: michaldenisiuk
Cześć Panowie
Po lifcie zawieszenia chce zrobić body lift
Wiem ze max mozna podniesc 7cm ale dla higieny ramy mysle ze 5-6cm w zupelnosci wystarczy.
Potrzebuje informacji czy podczas podnoszenia musze miec poluzowana obejme na frezie od kolumny kierowniczej zeby sie "rozsunal"?
Zbiornik paliwa w 3.2 jak mniemam przykrecony jest do ramy a wlew jestw budzie ale polaczone sa ze soba gumowym wezem ktorego chyba wystarczy prawda?
Czy macie jakis namiar na niedrogi material? na olx widziałem krazki z ertalony 10szt za 160zl ale moze macie gdzies taniej.
Mocowania zderzakow nie sa tutaj jakims problemem, do ogarniecia:)
Przewodow paliwowych i hamulcowych powinno wystarczyc, kierownica od wisko jest zdjeta wiec to tez odpada.
Przy okazji chce obejzec i zabezpieczyc rame a za jakis czas moze wsadzic 33"
Czy macie moze info lub mozliwosc zmierzenia jakies dlugosci sa fabryczne sruby w Musso? kupilbym poprostu 5-6cm dluzsze i juz.

Bardzo dziekuje za pomoc i obiecuje ze porobie zdjecia z opisem operacji:)