Strona 1 z 1

1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 13 lip 2010, 22:00
autor: piotr125
Witam wszystkich klubowiczów, od pewnego czasu noszę sie z zamiarem kupna swojej pierwszej terenówki i skłaniam sie ku MUSSO. Tym bardziej ze sąsiad ma nowego Actyon i ostatniej zimy mnie pare razy wyciągał a jezdził na oponach letnich.
1.Mam pytanie odnośnie szkrzyni biegów. Jaką polecacie Automat czy manual? Proszę o wypowiedzi osoby które użytkują taki samochód, chodzi mi o diesla. Nigdzie nie znalazłem aby ktoś narzekał na automata bądź był bardzo awaryjny. Jaką skrzynie wybrać?
2. A jeszcze drugie pytanie odnośnie działania napedów. Znalazłem ze jezdzi sie normalnie na tylnym który posiada zwiekszone tarcie a przód dołaczany na sztywno. Jak to wyglada w praktyce jak napędy sprawdzają sie w terenie czy można jeździc z 4x4 powiedzmy 100k/m. Czy są jakies blokady mostów czy blokada miedzymostowa-centralny dyferencjał. Jak sie rozkłada napęd gdy jedo kolo na osi traci przyczepnośc czy nawet jedna os traci przyczepnośc? Ma być to moja pierwsza terenówka i nie bardzo sie orientuje. Mieszkam na wiosce i nie będę uprawiał żadnych rajdów przeprawowych ale drogi są ty kiepskie, polne ,czy nawet zima taka jak była jak sobie poradzi.
Po czym poznać 2,9td 100KM od 120KM?

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 13 lip 2010, 22:39
autor: alfik
Mam Kyrona więc nie mogę rozwiać wszystkich Twoich wątpliwości, ale część.
1. Automat - trudniej go zepsuć i trudniej naprawić :) ja mam automat i jestem wielce zadowolony. Na pewno z automatem będzie więcej palił. Łatwiej się jeździ w terenie, nie wolno utopić, jak się zepsuje, to boli.
2. W Musso niekoniecznie będziesz miał tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu. W dieslu będzie pewnie napęd z dołączanym przodem - oznacza to brak centralnego dyferencjału - przedni wał dołączany jest na sztywno, tak jak we wranglerze, samuraju, uazie, patrolu i wielu innych terenówkach. Jednak elektrycznym motorkiem nie wajchą. Działa to w terenie bardzo dobrze, a na przyczepnej nawierzchni bardzo źle. Instrukcja bodaj mówi do 80km/h a moja rada jest taka - jeśli możesz jechać 80km/h to jest zdecydowanie za mało ślisko by włączyć przód :). Jak po jednym kole z przodu i z tyłu będzie w powietrzu, to auto nie jedzie, chyba może się trafić w musso ASR co przychamuje koła buksujące, ale to w najbardziej wypaśnych i nowych. Ale tak ma większość terenówek, defendery, uazy, samuraje nie mają fabrycznie blokad i jakoś jeżdżą. Raczej z benzyną 3.2 możesz spotkać układ stałego napędu TOD, gdzie przód dołączany jest automatycznie, można też włączyć reduktor i przód zblokować. To podobne rozwiązanie jak w nissanie Pathfinderze, albo (bez reduktora) w nowym bmw x5. Fajne i nie ma psujących się przednich sprzęgiełek równie skuteczne w terenie, lepsze na szosie.

Jako Kyronista mówię, że Musso to dobry wybór rodzinnego auta terenowego - bo obszerny, tani, dostatecznie dzielny. Mniej nadaje się do poważnego off-roadu, bo mało popularny - nie ma wyboru akcesoriów, choć lepiej niż dla Kyrona, dość duży i niski do poważnych zabaw.

3. jak odróżnić 100 od 120 koni? Przejechać się - jak się podoba to czemu nie brać 100? :)

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 13 lip 2010, 22:41
autor: sasek1
2,9 tdi 120km ma turbine i intercooler a 2,9 d 100km jest to zwykły silnik wolnossacy mesia

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 14 lip 2010, 8:00
autor: Ramzes
Ja mam 3,2 benzyna z LPG w manualu i jestem bardzo zadowolony. Całą poprzednią zimę przejeździłem na średnio zużytych oponach letnich i nigdy się nie zakopałem. Mieszkam na wsi i czasami jeździłem w Beskidy na narty.

Nigdy nie miałem problemów ruszyć z miejsca, nie musiałem odśnieżać do garażu. Czasami tylko dochodziły dziwne odgłosy pracujących układów i włączała się kontrolka na desce TCS

Ale przy hamowaniu to bardzo często pracował ABS. Na tą zimę kupię nowe zimówki tylko dla bezpiecznego hamowania.

Moja benzynka z lpg podoba mi się, bo na trasie np E1 mogę w miarę szybko stale jechać (120 - 130 km/h) i ma bardzo dobre przyspieszenie. Tylko w zakrętach trzeba mocno zwalniać i uważać (terenówka to nie osobówka).

Na pewno w automacie jest lepszy komfort, ale też więcej pali. Aha skrzynia manualna ciężko chodzi jak na standardy osobówek.

U mnie są długie przełożenia, w dieslach podobno są krótkie. Jak mi czasami odbije (b.rzadko,lubię przyspieszać) to na dwójce rozpędzam go do 100km/h i wkładam trójkę i moment i mam 130 km/h. Silnik 3.2 ma 220 KM.

Ogólnie to uważam, że Musso prowadzi się jak auto dostawcze, które nie zakopuje się, a mój ma napęd "atomowy". Uwielbiam swojego nosorożca

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 20 lip 2010, 8:59
autor: gmarek
Automat w codziennym życiu zdecydowanie przyjemniejszy.
Od ponad roku używam żadnych i problemów.
w zimie znalazłem ino jedna wadę - jak się zakopiesz to niestety nie da się "rozbujać" bo miedzy do przodu a do tyłu trzeba nacisnąć ...sprzęgło-hamulec ;)
ale zapas mocy ma takie że dokopałem sie do "podłoża" i tak wyjechałem :twisted:

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 20 lip 2010, 10:29
autor: Ramzes
Na pewno automat jest bardziej komfortowy w jeździe.

Do manuala w Musso trzeba się przyzwyczaić.

Ale z automatem auto więcej pali

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 20 lip 2010, 10:30
autor: sasek1
ale sie nie sypie tak jak ręczna

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 25 lip 2010, 14:13
autor: musso
Polecam kolego tylko automata,komfort i jeszcze raz komfort.

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 26 lip 2010, 10:51
autor: mussolinimmz
sasek1 pisze:ale sie nie sypie tak jak ręczna


Tylko z automatem trzeba uważać żeby nie zalać wodą bo można zrobić kuku. A mój manual jeździ na wodzie :)

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 26 lip 2010, 13:00
autor: gmarek
mussolinimmz pisze: A mój manual jeździ na wodzie :)


szczęściarz
a lejesz kranówkę czy destylowaną .... :D

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 26 lip 2010, 13:33
autor: mussolinimmz
gmarek pisze:
mussolinimmz pisze: A mój manual jeździ na wodzie :)


szczęściarz
a lejesz kranówkę czy destylowaną .... :D


deszczówkę z bagna ewentualnie muł rzeczny :mrgreen:

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 27 lip 2010, 23:40
autor: sasek1
mussolinimmz pisze:
gmarek pisze:
mussolinimmz pisze: A mój manual jeździ na wodzie :)


szczęściarz
a lejesz kranówkę czy destylowaną .... :D


deszczówkę z bagna ewentualnie muł rzeczny :mrgreen:

a moja 2.9 na oleju z biedronki 8) :lol:

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 06 sie 2010, 7:59
autor: rsikora
Do silników dużej mocy tylko automat. Zużycie paliwa nie wzrasta dramatycznie. Nie spalisz sprzęgła, nie rozłącza napędów przy zmianie biegów (ważne w terenie), z tą wodą to też nie problem - wystarczy odpowiednio wysoko wyciągnąć odpowietrzenie skrzyni. No i można swobodnie pić "kawę" w czasie jazdy :D

Re: 1.Manual czy Automat? 2.Napęd?

: 08 sie 2010, 21:08
autor: uki
Przy motorze 3,2 na pewno automacik jest miły szczególnie w mieście. Jednak pełną świadomość i satysfakcję IMHO da jedynie mechaniczna przekładnia (stosowana również w znanym nielicznym osobom Tuscanie - takiej tam sportowej furce).
Co do innych uroków naszych auto to znajomy z Dżipem Szerokim ma dużo mniej paki i ciaśniejsze wnętrze kosztem ładnej zabudowy. Jeśli chodzi o spalanie to która terenówka spali tyle co nasze jadąc tak jak Mussiakiem?;)