Strona 1 z 3

falujące obroty

: 08 wrz 2010, 15:07
autor: autoklima666
mam taki problem ze świeżym nabytkiem musso 3,2 97 rok na sekwencji
problem wygląda następująco po odpaleniu przez pierwsze chwile jest ok trzyma równo obroty po chwili zaczynają mu falować niejednokrotnire powodując gasnięcie. czasem problem ten nie występuje czasem po chwili wszystko wraca do normy. często również z niewiadomych przyczyn na postoju skrzynia na p obroty bez dodawania gazu sobie samodzielnie rosną.

Re: falujące obroty

: 08 wrz 2010, 20:49
autor: Ramzes
Proponuje zobaczyć jakiego producenta masz instalację LPG i jechać na regulację do instalatora LPG.

Ja swojego kupiłem bez gazu, założyłem LPG (sekwencje STAG 300 Plus) i też na początku mi gasł na wolnych obrotach. Dopiero po dwóch regulacjach auto chodzi idealnie, zrobiłem już ponad 12 tys km na LPG.

Ciekawe jest to, że jak jadę na darmowy przegląd to upatruje właściciela do sprawdzenia i ewentualnej regulacji, bo jego pracownicy to umieją tylko zamontować butle w bagażniku, o regulacji nie mają pojęcia. Czasami są jaja, bo latam za szefem.

Re: falujące obroty

: 08 wrz 2010, 22:14
autor: autoklima666
nie uściśliłem gaz puki co mnie mało interesuje te problemy dzieją się na benzynie

Re: falujące obroty

: 09 wrz 2010, 19:42
autor: krzychu
Skoro benzyna to obstawiam przepływomierz lub silniczek krokowy :roll:

Re: falujące obroty

: 09 wrz 2010, 21:41
autor: autoklima666
wsadzone z drugiego auta zostały i to samo się dzieje a na tych z tego egzemplaża drugie auto ok

Re: falujące obroty

: 05 paź 2010, 1:23
autor: SLAVCO1983
ciągniemy temat :D
czy masz wrażenie że pierdzi do 2500 tyś :?:
czy czasem ci strzeli w tłumik czy często to się zdarza :?:
no i podstawowe ważne bardzo ważne pytanie czy jak jest na GAZIE to jest 3-4 x gorzej :?:

Re: falujące obroty

: 11 paź 2010, 10:11
autor: autoklima666
na gazie i na benzynie jest tak samo na tą chwile jest doprowadzony do stanu takiego że częsciej chodzi dobrze niż źle
czasem w przedziale między 1500 a 2500 szarpie przy dodawaniu gazu czasem z niewiadomyc przyczyn jak stoi na wolnych obroty mu falują między 500 a 1000
do tej pory zmienione zostało::
przepływomierz
przepustnica
świece przewody cewki
wszystkie czujniki tj położenia wału położenia wałka rozrządu oba stukowe czujnik temperatury wody do komputera
wiązka silnika
komputer
przekażnik przepęciowy
wariator faz rozrządu
usunięte wszystkie możliwe miejsca łapania lewego powietrza
rzeczy zdjęte z drugiego auta które codziło idealnie

Re: falujące obroty

: 11 paź 2010, 10:33
autor: SLAVCO1983
:shock: :shock: :shock:
Kurcze to mnie zszokowałeś bo praktycznie wszytko robiłeś. A robiłeś auto regulację przepustnicy? Bo mi też obroty skakały, ale po kalibracji chodzi jak pszczółka.

Re: falujące obroty

: 11 paź 2010, 14:51
autor: autoklima666
wszystko z druiego auta nie zbieranina troche z teo troche z tamteo żeby było zabawniej to z którego było zdjęte na podzespołach z tego który żle chodzi chodzi również idealnie

Re: falujące obroty

: 11 paź 2010, 16:43
autor: uki
to pozostalo wymienic blok silnika z glowica i wydech :twisted:
A tak serio to w piatek jak wieczorem zdjalem dekiel oslaniajacy przewody i cewki to ukazal sie mym oczom piekny widok swiecacych przewodow, ktore ostatnio wymienilem na oryginal BERU.
Czy ktos z Was tez tak mial?

Re: falujące obroty

: 16 paź 2010, 10:00
autor: SLAVCO1983
A jak z auto kalibracją przepustnicy robiłeś :?: Nie wiem jak jest w 3,2, ale u mnie pod przepustnicą do bloku silnika wchodzą 2 rurki. Podobno jak są luźne i łapią powietrze to się cuda dzieją z autem.

Re: falujące obroty

: 18 paź 2010, 8:25
autor: uki
Autokalibracje robilem ale co do tych rurek to jedna z nich mam w lichym stanie wiec wymienie jedyny problem ze musi byc sztywna lub ze sprezyna w srodku bo podcisnienie tam spore.

Re: falujące obroty

: 18 paź 2010, 14:04
autor: rally
Witam
Jak się robi autokalibrację?
OK, znalazłem :)

Re: falujące obroty

: 20 paź 2010, 8:49
autor: rsikora
Sprawdź kolego ciśnienie jakie podaje pompa paliwa. U mnie objawy były podobne i okazało się, że pompa zamiast 3,5 atm podawała niecałe 2,0 atm i do tego nie trzymała ciśnienia. Mechanik dopasował nową pompę - cena 120 zł i wszystko gra. Auto chodzi jak nowe.

Re: falujące obroty

: 20 paź 2010, 9:22
autor: uki
Tylko ze te same objawy są na PB i na podtlenkuLPG