Strona 1 z 1

4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 16 wrz 2010, 12:37
autor: Roberttt
Skrzynia manual, 2.9 D.
Rozumiem, że by na 4L przełączyć, trzeba auto zatrzymać i wcisnąć sprzęgło.
A by przełączyć z 4L na 4H to nie trzeba stawać? można w trakcie jazdy?
Nie ćwiczyłem tego tematu, ale czy tak można? nic się w napędach nie chrupnie?

Pozdrawiam

P.S. BTW, szukam tanich, ale w miarę nie zjechanych, oponek do Musso na zimę (wystarczą 2szt), mogą być używane, standardy, bez udziwnień :)

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 16 wrz 2010, 13:56
autor: msch00
Witam

Przy zmianie z 4H na 4L i odwrotnie, należy bezwzględnie zatrzymać auto, przy manualnej skrzyni wysprzęglić a przy automatycznej ustawić pozycję Neutral. Czy coś chrupnie jeśli przełączysz podczas jazdy - nie zalecam próbować. Wprawdzie jest zabezpieczenie, ale ...
Podczas jazdy można zmieniać tylko z 2H na 4H i odwrotnie.

Pozdr
M

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 16 wrz 2010, 16:39
autor: krzychu
msch00 pisze:Podczas jazdy można zmieniać tylko z 2H na 4H i odwrotnie.


Ale i tak Vmax < 70km/h i wysprzęglony silnik

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 16 wrz 2010, 19:29
autor: mussolinii
nie.. nie trzeba wysprzeglac. Normalnie na biegu do 70km/h. W reduktorze jest sprzegielko dla 4H.

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 16 wrz 2010, 23:49
autor: luka
Tak...zgadza się podczas jazdy można włączyć z 2H na 4H (do 70km/h)...........ale uwaga...Jeśli w czasie jazdy przełączymy z powrotem na 2H to istotnie reduktor odłączy napęd od wałka ale sprzęgiełka, nawet te podciśnieniowe podczas ciągłej jazdy do przodu mogą być jeszcze zakleszczone i napędzają most co wyczuwa się lekkim oporem na kierownicy i wibracjami przy większych prędkościach. Wystarczy jednak zatrzymać auto i lekko cofnąć. Jest to normalne gdzyż podczas jazdy do przodu wewnętrzne siły boczne w sprzęgiełkach utrzymują je załączone. Dopiero lekkie cofnięcie autem powoduje ich poluzowanie i sprężyna centralna może je wyłączyć.

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 16 wrz 2010, 23:58
autor: mussolinii
Ale to nie ma znaczenia bo jak silniczek reduktora odlaczy przedni wal to w mozna spokojnie skrecac nawet na zalaczonych przednich sprzegielkach. Nie ma problemu z zalaczaniem i rozlaczaniem napedu przedniego na H podczas jazdy do 70km/h. Wielokrotnie to robilem, nic zlego sie nie dzieje... nie trzeba cofac samochodem.. samo puszcza po chwili. Opor czuc najwiecej w momencie jak caly uklad sie zalaczy czyli oba sprzegielka plus wal napedowy. Nie jest to szkodliwe bo za prawidlowe sprzegniecie calosci odpowiada wlasnie male sprzegielko wewnatrz reduktora. Jest to bezbolesne i sprawdzone na mojej skorze.

PS: To co pisze tyczy sprzegielek podcisnieniowych bo takie posiadam.

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 17 wrz 2010, 10:36
autor: alfik
Głupie pytanie - a próbował ktoś właczać 4L w czasie jazdy - bo na mój gust, to nie zadziała - nic się nie stanie. Przynajmniej u mnie tak wygląda próba włączenia przy skrzyni na D - komputer wie, że nie ma N i nie przełącza. Gałeczka ma wbudowaną odrobinę "idiotoodporności"

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 17 wrz 2010, 13:41
autor: mussolinii
Mnie sie kiedys przez przypadek powyzej 70km/h przelaczylo i wtedy zielona kontrolka od 4H mrugala. Predkosc spadla ponizej 70 i przestala mrugac zapalajac sie na stale.
Co do 4L to sie nie wypowiem bo nie probowalem.

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 17 wrz 2010, 21:11
autor: Roberttt
Czyli jak jadę sobie autkiem mogę załączyć sobie napędy bez potrzeby zatrzymywania się z 2H na 4H.
W którym momencie załączą się sprzęgiełka - wtedy kiedy się zatrzymam? czy podczas jazdy?

Re: 4L na 4H można w trakcie jazdy?

: 18 wrz 2010, 10:15
autor: mussolinii
Podczas jazdy (te oryginalne).