Strona 1 z 2

OFF-ROAD

: 26 mar 2008, 9:12
autor: andrew135
Witam właścicieli mussa.
Mam takie pytanko.
Czy ktoś z was używa swojego auta nie tylko do jazdy po czarnym?
Może ktoś coś przerabiał i mógł by np. udzielić jakichś rad, jakie największe oponki aby nie zmielić mostów, jaki lift max. snorkel, może jakieś fotki.
Czesi, Grecy, Islandczycy czy Koreańczycy coś takiego mają a czy u nas nikt nie lubi utaplać swojego nosorożca w błotku?
Ja w każdym bądź razie mam zamiar :twisted: . Narazie mam seryjne auto na oponach Pirelli Scorpion STR (typowe do SUV-ów)ale i tak nieźle sobie radzi jak na brak przeróbek oczywiście.

Re: OFF-ROAD

: 26 mar 2008, 18:28
autor: MUSSOART
Witam najwięcej bez przeróbki to wejdzie 32 ale polecam 31x10.5r15 sprawdzone oczywiście w wersji all terrain lub mud terrain w zależności gdzie więcej czasu spedzasz w dużym błocie i cięzkim terenie czy turystyka i umiarkowany teren...
Pilnuj przedniego napedu a raczej sprżegiełek bo kiedyś odmówią posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie ja juz mam to zgłowy wyieniłem na manualne warna dobry pomysł to zawieszenie i stare amorki zamienic na OME nie duzy koszt ale za to musso +4 w góre a to wazne gdy zaczniesz skakać po bezdrożnych dziurach... No i najwazniejsze to dobre osłony pod silnik skrzynię redukcyjną z alu 4-5mm lub stalówka...
Islandia znajdziesz musso też brykajacego po lodowcach poszukaj w google... Pozdrawiam
:D :D :D

Re: OFF-ROAD

: 05 kwie 2008, 9:20
autor: DANIEL
Witam ....
długo mnie nie było na forum a to z braku neta
kolega pisze czy to sie nadaje do off roada , pewnie ze tak a nawet jestem milo zaskoczony , uzywam go prawie ekstremalnie ,robie czeste wypady w tereny: duze podjazdy i zjazdy i tez bloto
najwazniejsze to: osłona pod podwoziem bo mozesz cos stracic i sporo zaplacic i sprzegla najlepiej manualne ja mam avm i opony u mnie komplet na drugich felgach opony wrangler cos a agresywnym bieznikiem typu sahara lub mud nie nadajace sie do jazdy po asfalcie a na asfalt all treiny i masz 100% terenówke ale nie przeginaj bo jest duzy i ciezki , koledzy z kluby patrola gdzie serwisuje swojego musso 2,9td
do wyczynu maja suzuki samuraje idealny do terenu
moje musso czeka na podniesienie do góry i wyciagarke ,ale rozgladam sie za musso 3,2 benzyna i swojego sprzedaje bo brakuje mi mocy na asfalcie a duzo jezdze po czarnym 100 -200km dziennie a i dopiero ten nowy nabytek doczeka sie tych przeróbek
ale sprzet jest godny uwagi i nie doceniony a z patrolem to jest tak jak z vw i audi - fanatycy przecież sa wsród nas uzytkowników innych marek
POZDRAWIAM I ZYCZE FAJNEGO SZALENSTWA W TERENIE !!!!!!!!!

Re: OFF-ROAD

: 05 kwie 2008, 23:12
autor: Roberttt
BRAK FOTEK, TO BRAK DOWODW NA POTWIERDZENIE TEGO, ZE MUSSO, TO TERENOWE AUTO, ALBO PRAWIE TERENOWE - BRAK MI/NAM DOWOW.... FOTO PLEASE :)

Re: OFF-ROAD

: 06 kwie 2008, 1:06
autor: DANIEL
ok kolego niedowiarku lub może milosniku patrola , załatwi sie fotki !!! z moich wypadów !!!

Re: OFF-ROAD

: 06 kwie 2008, 18:46
autor: andrew135
autko prawie off-roadowe na zwykłych gumach a i tak nieźle sobie radzi.
nie mam fotek z błota bo nikt nie m,iał gumiaków i nie chcieli sie moczyć. ale jak coś bede miał to wrzuce.

Re: OFF-ROAD

: 06 kwie 2008, 20:16
autor: soup5
A filmy mogą być? Proszę bardzo. Poniżej linki. Dodam jeszcze, że na Islandii liczą się tylko 3 terenowe bryki: Patrol, LandCruiser i...MUSSO! A wierz mi, Islandczycy znają się na terenówkach jak nikt na świecie i nosorożców jeździ tu tyle co i nissanów i toyot. Pozdrawiam z północy.
http://youtube.com/results?search_query ... arch_type=
http://youtube.com/results?search_query ... arch_type=

Re: OFF-ROAD

: 07 kwie 2008, 7:58
autor: DANIEL
zgadzam sie nawet na szosówkach typu all treain sobie dobrze radzi wczoraj
ostatnio brykałem w okolicach Bytowa świetne pagurkowate tereny i załozyłem sobie laczki typu MUD kupiłem na allegro używki ale maja jeszcze prawie 20 mm bieznika na asfalcie hałasują ale w terenie nie ma bata na mije musso !!!

Re: OFF-ROAD

: 07 kwie 2008, 22:20
autor: MUSSOART
043.jpg
064.jpg
018.jpg

Re: OFF-ROAD

: 08 kwie 2008, 21:23
autor: andrew135
Piękne rzeczy. Dużo bym dał aby moje musso tak wyglądało ale niestety mnie nie stać(może kiedyś). Narazie myśle o lifcie 3" i oponkach MT 31". na początek musi wystarczyć.

Re: OFF-ROAD

: 08 kwie 2008, 23:11
autor: matee
polecam przejrzeć niektóre linki z viewtopic.php?f=2&t=58

Re: OFF-ROAD

: 13 kwie 2008, 19:40
autor: andrew135
czy któryś kolega wie jak wytrzymale są mosty w naszym yongu?
czy seryjne mosty wytrzymaja jazdę na oponach 33" w terenie?
czy sie wysypią?
na islandzkich stronach widać musso na 44" ale czy to jest na mostach które my mamy w naszych nosorożcach?
pozdrawiam

Re: OFF-ROAD

: 13 kwie 2008, 20:15
autor: soup5
Chyba musza byc całkiem dobre, skoro tu wyciągają mosty z Musso i wkładają je do Jeepów i innych wynalazków przy przeróbce na 38"...

Re: OFF-ROAD

: 13 kwie 2008, 21:09
autor: matee
Tylko aby móc jeździć normalnie na większych kołach należy zmienić przełożenia w mostach (między innymi).
Na szczęście są to mosty dana więc przekładka jest w miarę tania (w porównaniu z nissanem czy toyką).

A już przy zamianie oryginalnych 29" na 31" czuć, różnicę. Różnica jest podczas jazdy jak i przy hamowaniu.
Radzę uważać.

Re: OFF-ROAD

: 12 maja 2008, 20:06
autor: andrew135
Czy któryś kolega wie gdzie szukać przełożeń do mostów.
I ile to może kosztować?
Z góry dzięki