Strona 1 z 1

SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 05 kwie 2008, 23:15
autor: Roberttt
Jak w temacie - musso to auto bardziej do offroadu dorownujace Nissanowi Patrolowi na przyklad, czy typowe auto asfaltowe z dodatkowa opcja 4x4 w teren...

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 06 kwie 2008, 1:25
autor: DANIEL
przede wszystkim auto typu suv ma centralny mechanizm różnicowy i bez blokady tego ustrojstwa nie wjezdzaj kolego w teren a musso 2,9td nie ma różnicówki i rozkład mocy jest stały 50/50 tak jak wiekszosc porządnych terenówek i w musso diesel na asfalcie nie mozna brukac na 4x4 !!!
kolega pyta o różnice i podaje przykład patrola:
patrol 5 dzwiowy ma 2,8td 112ps i 2 tony wagi
musso 5 dzwiowy ma 2,9td 120ps i tez 2 tony wagi
gdzie jest różnica?
Nawet patrol na szosowych oponach lub pół terenowych stanie jak wryty w srednim błocie lub zawiśnie na mostach przy standartowych laczkach i felgach , podnieś tak samo jak patrola i zobaczysz co sie dzieje w terenie....

sprawdz Robertt swoje musso w terenie: sprawne napędy i opony typu MUD - bedziesz zadowolony !

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 06 kwie 2008, 22:40
autor: MUSSOART
Kolego nie dowiarku Musso doruwnuje wszystkim innym 4x4 pod warunkiem ze jest przygotowany tak jak konkurencja off roadowa czyli zawieszenie opony odpowiednie osłony od samochodem i na 100% sprawne napedy a wtedy to już nie ma ograniczenień każdy teren jest do zdobycia :) :) :)
Musso ma wszystko co trzeba w wyposażeniu 4x4 dołączany przód 4H 50/50 i blokade mostu 4L i przy odpowiednim dodatkom z pakietu OFF ROAD nie ma dla niego mocnych :) :) :)

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 07 kwie 2008, 8:42
autor: DANIEL
niedowiarki przyjedzcie do mnie w okolice darlowa na miejsce zlotu wojskowego to zobaczycie co musso potrafi albo wyciagne was na okolice: POLANÓW -MIASTKO -BYTOWO

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 08 kwie 2008, 23:07
autor: matee
ofrołd - po przygotowaniu (jak każdy)
onrołd - bez przygotowania (jak każdy)

różnica pomiędzy parchem, tojką, suzuką, a musso jest taka, że te pierwsze trzy jest łatwo zmotać.
z musso trzeba się trochę pogimnastykować. nie ma dostępnych ot tak po prostu akcesoriów tuningowych 4x4.

przyznać muszę, że przy oponkach 31" MT nie udało mi się jeszcze ugrzęznąć w błocie.

ps. musso nie ma blokady mostu żadnego, chyba, że ktoś se wstawi.

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 09 kwie 2008, 12:04
autor: DANIEL
koszt przykladowej blokady mostu zaczyna sie od 3,5tys zł w gore i nie wiadomo czy mozna to zaadoptowac do naszych musso , zobaczcie sobie blokady na: http://www.rajdy4x4.pl

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 09 kwie 2008, 21:50
autor: MUSSOART
Mój błąd w pisowni 4L czyli pełne obciażenie z reduktorem :) :) :)

W pozycji 4L oba koła ciągna razem z jednakowała siłą i nie zależnie od przyczepności z podłożem nie ma rozdziału sił na koła mające lepszą przyczepność i dlaczego zalecane jest nie przekraczać 30km/h na 4L???? Zaobserwowałem to w błotku kiedy 4H miało juz dość i musso chodził na boki a 4L wyrwało Musso jak z procy to nie jest blokada mostu ze oba koła ciagna z jednakową siłą???

Koledzy jak to jest???

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 10 kwie 2008, 9:14
autor: matee
100% blokada mostu polega na spięciu osi na sztywno. mechanizm różnicowy wtedy nie działa.
blokada przydaje się w przypadku tzw. wykrzyżu, podczas jazdy po wielkich dziurach. dochodzi wtedy do sytuacji gdy tylko dwa koła (jedno z przodu, drugie, po przekątnej, z tyłu) mają kontakt z podłożem. najlepszym przykładem jest próba przejazdu ukosem przez rów. bez blokady, zgodnie z zasadą działania mechanizmu różnicowego, kręciłyby te dwa koła, które mają gorszą przyczepność, czyli wiszące w powietrzu no i utknęliśmy. włączając blokadę na danej osi oba koła ciągną na niej równo, no i przejeżdżamy.
robiąc takie doświadczenie możecie sprawdzić, czy macie blokadę mostu któregokolwiek, czy nie. w przypadku próby podejmowanej musso radzę mieć jednak ze sobą pomoc do wyciągania z rowu. on na prawdę nie ma blokady mostu.

Najlepsze 100% blokady na rynku robią ARB i Ox Trax Locker. Są też dostępne automatyczne blokady Detroit Locker, Lock-Right, PowerTrax, Detroit E-Z Locker, Detroit Truetrac ... itd.

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 11 kwie 2008, 15:30
autor: MUSSOART
Witam koledzy Musso Maniacy dokopałem sie do info ze w wersji HI-DLX full wersja naszych potworów była montowana automatyczna blokada mechanizmu różnicowego wiec to by znaczyło ze blokada mostu była w musso????
jak równiez mechanizm różnicowy o ograniczonym pośliżgu????
Pozdrawiam :D :D :D

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 14 kwie 2008, 19:24
autor: soup5
Pytania od dyletanta...
Skoro Musso nie ma blokady mostu to co oznacza 4L i na jakiej zasadzie dziala? (notabene, u mnie przestalo dzialac jakis miesiac temu; 4H dziala i jest ok, ale po przelaczeniu na 4L nadal sie swieci 4H, a 4L sobie miga).
Drugie pytanko. Do czego konkretnie jest bieg 2B? Islandor, ktory sprzedawal mi mojego nosorozca powiedzial, ze to specjalny bieg do przejezdzania przez glebsza wode...Prawda to?
Pozdrawiam.

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 14 kwie 2008, 21:06
autor: DANIEL
Kolego u Mnie kontrolki sie swieca caly czas ale wszystko dziala , ustreke zlokalizowalem ale nie mam czasu usunać ,trzeba poprawic palaczenia kostek elektrycznych przy reduktorze i po problemie.
a co do 4l , to jest reduktor
a 2b to bieg terenowy do kazdego terenu , i zauwazyle ze na tym biegu automat pracuje inaczej nie slizga obrotami tak jak na innych ustawieniach , a to moze byc grozne dla niego w terenie

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 14 kwie 2008, 22:30
autor: MUSSOART
Witaj islandzki kolego jeśli 4H świeci i przełączysz na 4L a ono miga to jest ok ono się uzbraja wcisnij sprzęgło i wrzuć bieg powoli ruszaj i właczy skrzynia redukcyjna sie na samo 4L ja tez tak mam sprawdzone i działa po krótkim czasie się przełączy sprzegło rozłącza te pozycje bo w druga strone tez tak jest jeżeli przełączysz z 4L na 4H to też będzie przez chwilę migac i po sprzegle i lekkim ruszeniu przelączy sprawdzone.

A połączenia pod skrzynia redukcyjną poprawione wszystkie i obrobione na nowo a cała przyczyna świecenia napedów obu razem jest zawarta w czerwonym kabelku wtyczki silniczka zalączającego napedy i zamkniętym obiegu przez elektrozawór podcisnienia sprawdzone przez demontaż instalacji podcisnienia przy przeróbce na mechanicznego warna.
Pozdrawiam :D :D :D

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 15 kwie 2008, 16:15
autor: soup5
Witam.
Niestety, to nie jest tylko problem kontrolek czy polaczen elektrycznych. 4L u mnie po prostu nie dziala. WIdac to od razu po tym, ze wczesniej na 4L samochod mogl jechac max na 2 biegu (do 40km/h) a teraz zachowuje sie tak samo jak przy 4H).
Co daje reduktor i jaka jest zasada dzialania? :oops:

Re: SONDA: MUSSO - OFFROAD, CZY "ASFALT ROAD" ??

: 20 kwie 2008, 23:27
autor: andrew135
reduktor da ci to co redukcja biegow przy wyprzedzaniu
zasada dzialania wiekrza moc i moment mniejsza predkosc