Strona 1 z 4

Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 18 sty 2011, 22:14
autor: miras
witam Was wszystkich serdecznie.
Mam zamiar zakupić Musso, przeglądałem forum i zdecydowanie moja wiedza w zakresie tego auta się powiększyła. Dzięki za to i pełen szacun dla Was czlonków forum. Mam jednak kika pytań do specjalistów:
1. rozumiem że tam gdzie napęd nie jest stały (czyli silnik 3,2) jest napęd na tył? i ewentualnie dołączany przód?
2. to jak działa TOD skoro jest stały napęd? działa tylko przy ustawieniu na 4h? przy 4l wogóle TOD nie działa? Rozmiem że 4 h to tylko tył, a 4 l napęd stały tył + przód?
3. o co biega z tymi sprzęgiełkami? jeśli są manualne to muszę wysiąść z auta żeby zmienić napęd? Kręcę przy kołach/ felgach żeby zmienić napęd, jak przy np. Suzuki Sidekick?
4. jak się sprawuje silnik 2,3 i silnik 3,2? Będę w większości jeździł po asfalcie. Który więc wybrać? Jak z awaryjnością obu silników? diesel odpada całkowicie. Planuję niestety auto zagazować.... Który silnik zniesie to lepiej?
5. Jak z rozrządem? Czy przy obu silnikach jest to 500 000 km bez roboty rozrządu?
6. Które roczniki są niepożądane? Czytałem na forum żeby raczej unikać roczników od 2000 wzwyż. Czemu? Czy to rzeczywiście prawda?
7. Jak kształtują się koszty standardowych napraw typu klocki, tarcze, oleje, filtry, zawieszzenie, itp.? co najczęściej siada? oprócz rantu tylniej klapy :)
8 nie ukrywam, że porównuję Musso z Fordem Explorerem 4.0 Ktoś ma jakieś doświadczenia z obydwu?
9. wybrać automat czy manual?
10. ktoś oględał to auto?
http://otomoto.pl/ssangyong-musso-teren ... 85090.html
jakieś przemyślenia?

Bardzo proszę o pomoc bo w ciągu miesiąca muszę zakupić auto 4x4. Naprawdę muszę...
Pozdrawiam wszystkich
Miras
10.

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 18 sty 2011, 22:46
autor: uki
Ad1 i 2 - W 3,2 jest TOD i rzeczywiscue jest to naped staly w ktorym w razie potrzeby przednia os dostaje odpowiednia ilosc mocy tak jak sama nazwa mowi "moc na zadanie" to w trybie 4H. w 4L rozdzial mocy 50:50 - przod:tyl.
Ad3 - w 3,2 nie ma sprzegielek, w 2,3 sa i masz albo opcje fabryczna ktora sama sprzega poloske z kolem (awaryjne dziadostwo) lub po wymianie przez rozsadnego wlasciciela na manualne (wlaczasz recznie przekrecajac je po wyjsciu z auta).
Ad4 - jak to na forum mercow pisza ze obydwa da sie zagazowac tylko trzeba zrobic to starannie. Osobiscie uzywam gazu bez zastrzezen w 3,2 tylko musialem zrobic poprawki po poprzednim instalatorze ale drobne. Uwazaj tylko na silnik czy aby nie przegrzany i nie gotuje wody i czy ma kompresje na garkach no a reszte wyczytasz na forum.
Ad5 - u mnie zegary pokazuja 265kkm - nie wyglada na robiony a i jego stan jest ok.
Ad6 - z rocznikiem jak z kobieta ... poszukaj dobrego i zebys nie narzekal tylko jezdzil
Ad7 - ceny napraw jak osobowki - ceny znajdziesz na allegro, w intercars itd.
Ad8 - Ford goofno wort ale wozisz sie jak lord - Musso sam musisz sprawdzic ale IMHO lepiej jak lord.
Ad9 - kwestia gustu i tego co znajdziesz
Ad 10 - przemyslenia sa take ze trzeba na kanal wjechac i obejrzec, odpalic i posluchac co boli :mrgreen:

P.S. jak w zananym kabarecie powiedzieli "byndzie Pan zadowolony :mrgreen: "

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 18 sty 2011, 23:39
autor: nienio
Tylko 3,2 i muszę powiedzieć , że niestety mi nie udało się znaleźć w automacie i mam manual, a do tego silnika tylko automat.
Oczywiście jest to moja subiektywna opinia.

Pzdr
Marcin

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 19 sty 2011, 16:47
autor: msch00
uki pisze:Ad1 i 2 - W 3,2 jest TOD i rzeczywiscue jest to naped staly w ktorym w razie potrzeby przednia os dostaje odpowiednia ilosc mocy tak jak sama nazwa mowi "moc na zadanie" to w trybie 4H. w 4L rozdzial mocy 50:50 - przod:tyl.
:mrgreen: "


Się wtrącę :)

4H napęd zblokowany 50:50 przód tył
4L jw. plus biegi terenowe (ok.2x większa moc)
obu pozycji nie używać na czarnym !!!

Pozdr

PS. Mam nadzieję Uki, że jestem z Musso zadowolony :)

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 19 sty 2011, 19:35
autor: mussolinii
msch00 pisze:Się wtrącę :)

4H napęd zblokowany 50:50 przód tył
4L jw. plus biegi terenowe (ok.2x większa moc)
obu pozycji nie używać na czarnym !!!

Pozdr

PS. Mam nadzieję Uki, że jestem z Musso zadowolony :)

Si.. ino Twoje wtrącenie tyczy silnika 2.3i albo 2.9TD/2.9D.
3.2i ma tak jak pisal twoj przedmowca.

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 19 sty 2011, 20:56
autor: Ramzes
Ja mam Musso 3,2 z LPG z skrzynią manualną i jestem bardzo zadowolony z auta.

Kupiłem go bez LPG i zagazowałem u sprawdzonego gazownika. Instalacja gazowa (moja stag 300 Plus) wymaga umiejętnej regulacji. Tam gdzie zakładałem gaz to tylko właściciel umie dobrze wyregulować, pracownicy nie umieją. Jak jadę na przegląd to poluje za właścicielem, bo nie zawsze jest.

Mnie pali 14 do 15 l LPG. i jest wszystko OK.

Awaryjność jak na razie niska, po zakupie wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu (były skorodowane), krzyżak na kolumnie kierownicy oraz jeden krzyżak na przednim wale. Teraz mam do wymiany drugi krzyżak na przednim wale.

Co do skrzyni biegów to do miasta na pewno lepszy jest automat, ja swoim Musso nie lubię jechać w korku. Ale za to z skrzynią manualną mniej pali. Ma wg mnie bardzo długie biegi. Ja rzadko używam piątki.

Układ TOD fajnie działa na śliskim i po deszczu np jak chcesz szybko ruszyć z podporządkowanej drogi. Samochód ładnie się zbiera, ma 10 s do 100km/h.

Na prostej drodze prowokuje do szybkiej jazdy, ALE UWAGA NA ZAKRĘTACH - to terenówka. Ktoś kiedyś napisał, że Musso z 3,2 to taki dostawczak z atomowym silnikiem i wg mnie miał racje. Żeby silnikiem się pobawić to chyba trzeba jechać na lotnisko. Do normalnej jazdy to silnik jest za duży.

Silnik ma łańcuch przy rozrządzie i automatyczną kompensacje luzów na zaworach. Filtry do silnika są tanie, oleje też (stosunkowo niskiej jakości normy olejowe) tylko, że dużo ilościowo bo silnik duży, dwa mosty, skrzynia biegów i reduktor.


Ogólnie ja jestem zakochany w tym aucie, mam go od ponad roku.

Przy zakupie trzeba sprawdzić, czy nie był katowany w terenie, koniecznie na kanale.

PS. Umiem tylko pisać o zaletach tego auta, u mnie będzie do złomowania.

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 20 sty 2011, 8:06
autor: msch00
mussolinii pisze:
msch00 pisze:Się wtrącę :)

4H napęd zblokowany 50:50 przód tył
4L jw. plus biegi terenowe (ok.2x większa moc)
obu pozycji nie używać na czarnym !!!

Pozdr

PS. Mam nadzieję Uki, że jestem z Musso zadowolony :)

Si.. ino Twoje wtrącenie tyczy silnika 2.3i albo 2.9TD/2.9D.
3.2i ma tak jak pisal twoj przedmowca.


nie zgadzam się :)
przedmówca napisał, że w 4l podział na sztywno 50:50 z tego co wiem w 3,2 benzynie mamy stały napęd 4 kół z mechanizmem różnicowym i jak to określił wcześniej kolega z napędem przedniej osi na żądanie TOD. Po przełączeniu przełącznika w pozycję 4h otrzymujemy zblokowany na stałe napęd, a przy 4l otrzymujemy zblokowany napęd 4x4 plus przełożenie 2x większe.
Nie sprawdzałem tego osobiście (przyznaję), ale to mówił mi kolega, od którego kolega Uki kupił swojego Musiołka. A po zakupie przeze mnie 2,9TD byłem zainteresowany szczegółami różniącymi nasze autka.

Pozdrawiam

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 20 sty 2011, 9:40
autor: Ramzes
Ja się wypowiem ponownie, ja mam 3,2 benzyna z TOD'em.

Na pokrętle mam tylko dwa przełożenia: 4H i 4L. Nie mam 2H jak to jest w dieslach.

Na 4H działa stały napęd TOD na wszystkie koła, Musso nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego, jest tylko sprzęgło lepkościowe i to ono dodaje lub odejmuje moment przenoszony na przednią oś w zależności czy tylnie koła ślizgają się czy nie.

Na 4L jest sztywny stały napęd (50% : 50%) plus reduktor.

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 20 sty 2011, 10:50
autor: msch00
Ramzes pisze:Ja się wypowiem ponownie, ja mam 3,2 benzyna z TOD'em.

Na pokrętle mam tylko dwa przełożenia: 4H i 4L. Nie mam 2H jak to jest w dieslach.

Na 4H działa stały napęd TOD na wszystkie koła, Musso nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego, jest tylko sprzęgło lepkościowe i to ono dodaje lub odejmuje moment przenoszony na przednią oś w zależności czy tylnie koła ślizgają się czy nie.

Na 4L jest sztywny stały napęd (50% : 50%) plus reduktor.


o pozycji 2h nie mówiłem, miałem na myśli coś w rodzaju pozycji auto, no ale skoro mówisz, że nie ma więc wszystkie wątpliwości rozwiane :)

Pozdr

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 20 sty 2011, 13:18
autor: ZibiP
Pisałeś Kolego wprawdzie o benzynowym - ja muszę/chcę sprzedać swój - ale to 2,9TD - obejrzyj - moze sie przekonasz.

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 20 sty 2011, 19:57
autor: mussolinii
msch00 pisze:nie zgadzam się :)
przedmówca napisał, że w 4l podział na sztywno 50:50 z tego co wiem w 3,2 benzynie mamy stały napęd 4 kół z mechanizmem różnicowym i jak to określił wcześniej kolega z napędem przedniej osi na żądanie TOD. Po przełączeniu przełącznika w pozycję 4h otrzymujemy zblokowany na stałe napęd, a przy 4l otrzymujemy zblokowany napęd 4x4 plus przełożenie 2x większe.
Nie sprawdzałem tego osobiście (przyznaję), ale to mówił mi kolega, od którego kolega Uki kupił swojego Musiołka. A po zakupie przeze mnie 2,9TD byłem zainteresowany szczegółami różniącymi nasze autka.Pozdrawiam

msch00... klopot tylko w tym ze w 3.2i masz dwie pozycje na pokretle 4H i 4L. Tam nie ma 2H jak jest w pozostalych wersjach. W pozycji 4H nie masz napedu na 4kola tylko na tylna os a przod jest "dopedzany" w momencie uslizgu tylnej osi. To jest wlasnie ten TOD i jest on realizowany za pomoca sprzegla elektromagnetycznego znajdujacego sie w reduktorze. Pozycja druga czyli 4L uruchamia przelozenie 2.48, pojazd jedzie wolniej, naped przekazywany jest na przod z identyczna sila jak i na tyl (50/50).
W jakimkolwiek musso nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego. Sa tylko mechanizmy roznicowe w mostach tyl i przod.
Ta pozycja AUTO to wlasnie 4H w wersji 3.2i.

Ramzes pisze:... Musso nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego, jest tylko sprzęgło lepkościowe ...

Nie lepkosciowe tylko elektromagnetyczne (elektromagnes zalaczany elektrycznie przez modul sterowania TOD).

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 20 sty 2011, 20:13
autor: imlal
To ja jako bardzo świerzy własciciel Musso 3,2 z automatem dokoptuje do dyskusji z pytaniem co to jest pozycja B na automatycznej skrzyni biegów ( załączana z pozycji 2 w prawo)
Auto jedzie wtedy tylko na pierwszym biegu - czy to czasem nie jakaś blokada międzyosiowa

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 21 sty 2011, 6:53
autor: msch00
imlal pisze:To ja jako bardzo świerzy własciciel Musso 3,2 z automatem dokoptuje do dyskusji z pytaniem co to jest pozycja B na automatycznej skrzyni biegów ( załączana z pozycji 2 w prawo)
Auto jedzie wtedy tylko na pierwszym biegu - czy to czasem nie jakaś blokada międzyosiowa


Pozycja B w automacie to jest to tryb pracy - hamowanie silnikiem. Przy bardzo stromych zjazdach włączasz B i puszczasz hamulec, auto zjedzie powoli.

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 21 sty 2011, 6:59
autor: msch00
msch00... klopot tylko w tym ze w 3.2i masz dwie pozycje na pokretle 4H i 4L. Tam nie ma 2H jak jest w pozostalych wersjach. W pozycji 4H nie masz napedu na 4kola tylko na tylna os a przod jest "dopedzany" w momencie uslizgu tylnej osi. To jest wlasnie ten TOD i jest on realizowany za pomoca sprzegla elektromagnetycznego znajdujacego sie w reduktorze. Pozycja druga czyli 4L uruchamia przelozenie 2.48, pojazd jedzie wolniej, naped przekazywany jest na przod z identyczna sila jak i na tyl (50/50).
W jakimkolwiek musso nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego. Sa tylko mechanizmy roznicowe w mostach tyl i przod.
Ta pozycja AUTO to wlasnie 4H w wersji 3.2i.

Zawsze myślałem, że 3.2 ma stały napęd ew. dołączany plus możliwosc włączenia go na stałe. W takim razie tym bardziej nie żałuję, że jeżdżę z dieslem i dołączanym ręcznie napedem.

Ramzes pisze:... Musso nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego, jest tylko sprzęgło lepkościowe ...

Nie lepkosciowe tylko elektromagnetyczne (elektromagnes zalaczany elektrycznie przez modul sterowania TOD).[/quote]

Re: Planuję zakup Musso - proszę o pomoc

: 21 sty 2011, 9:22
autor: mussolinii
msch00 pisze:Zawsze myślałem, że 3.2 ma stały napęd ew. dołączany plus możliwosc włączenia go na stałe. W takim razie tym bardziej nie żałuję, że jeżdżę z dieslem i dołączanym ręcznie napedem.

Kazde z tych rozwiazan ma wady i zalety. Mysle ze nie ma czego zalowac, cieszyc sie trzeba ze mamy fury, ktore w zimowych warunkach w porownaniu do zwyklych osobowek, radza sobie znakomicie.