Strona 1 z 1

servo

: 07 cze 2011, 17:35
autor: musso
Witam kolegow,w Moim Musiaku mam problem z servem kierownicy,przy skrecaniu,kierownica idzie skokami,nie wraca.Wymienilem olej dzis DII,zadnych wyciekow,przekladnia sucha,pompa tez.Pompa po zdjeciu paska chodzi lekko,jak pracuje nie chalasuje,czy moze konczy sie przekladnia?Moze ktorys z kolegow mial podobny problem.Pozdro Marek.

Re: servo

: 07 cze 2011, 17:44
autor: krzychu
Jak nikt się nie zgłosi to wal do kolegi jarudolf'a :D
On w styczniu miał podobny problem ale pojęcia nie mam czy i jak go rozwiązał.

Re: servo

: 07 cze 2011, 21:05
autor: jarudolf
Po dwóch dniach samo przeszło bez żadnej naprawy i do dziś jest ok.

Re: servo

: 07 cze 2011, 22:03
autor: musso
A miales kolego(jarudolf) takie same obiawy jak w moim przypadku?zmieniales olej?czy tak poprostu,problem znikl?Ja zmienilem dzis olej,jak zaczelo fisiowac serwo,pojezdze pare dni,i zobacze.

Re: servo

: 08 cze 2011, 5:03
autor: jarudolf
Nic nie wymieniałem i nic nie ruszałem bo nie miałem czasu.
Objawy były takie same.

Re: servo

: 08 cze 2011, 17:24
autor: musso
Dzis dziwna sytuacja-jak poruszalem kierownica prawo-lewo tak z 10 razy,to przez 15min servo dzialalo normalnie,potem jednak zaczela kierownica stawiac opor.Mysle ze przekladnia sie konczy,ale jeszcze poczekam,pojezdze,zobacze.

Re: servo

: 08 cze 2011, 19:26
autor: krzychu
A ja bym spuścił olej, rozebrał pompę na części pierwsze, przeczyścił wszystko z nagromadzonego syfu/opiłków i wszystko poskręcał z powrotem z zatankowaniem nowego płynu :D
Obstawiam zacinające się zaworki :roll:
I tak Cię to taniej wyjdzie niż wymiana przekładni :wink:

Re: servo

: 08 cze 2011, 21:44
autor: musso
krzychu poszukam jutro na necie moze jakis schemacik pompy i moze faktycznie w sobote od rana wezme sie za pompe(sprobuje ja rozebrac,przeczyscic wszystko i zaleje nowy olej).

Re: servo

: 09 cze 2011, 15:47
autor: krzychu
Koniecznie napisz co i jak po robocie.
Dobrze by było też jakąś fotorelację zrobić dla potomności.
No i ja bym zmienił temat wątka :wink:
servo to mi się kojarzy tylko i wyłącznie ze wspomaganiem układu hamulcowego
A ten nijak nie ma się do kierowniczego :P

Re: servo

: 09 cze 2011, 18:02
autor: musso
no niby tak krzychu,fakt,ale wiesz wspomaganie zaczyna powolutku wracac do normy,ale jeszcze poczekam,pojezdze,bo np.dzis mnie zaskoczylo bo rano jak jechalem do pracy na starcie dzialalo normalnioe,a potem powoli zaczelo stawiac opor(lekki),ale potem znowu bylo ok,dlatego pojezdze jeszcze zanim zdecyduje sie na rozbiorke pompy.Pozdro.

Re: servo

: 09 cze 2011, 21:06
autor: krzychu
musso pisze:krzychu poszukam jutro na necie moze jakis schemacik pompy i moze faktycznie w sobote od rana wezme sie za pompe(sprobuje ja rozebrac,przeczyscic wszystko i zaleje nowy olej).


Może to Ci w czymś pomoże :wink:

Obrazek

Re: servo

: 10 cze 2011, 6:15
autor: musso
krzychu te schemaciki tez mam,ale szukalem i znalesc nie moge przekroju pompy,znalazlem na necie przekroj od audi-vw-volvo-itd,ale do musso jak na razie nie znalazlem.Ale sie nie poddaje.Pozdro

Re: servo

: 16 cze 2011, 19:21
autor: musso
A wiec po czterokrotnej wymianie oleju i odpowietrzeniu ukladu,wszystko wrocilo do normalnosci,wspomaganie dziala juz normalnie.