Strona 1 z 3

Diagnostyka komputerowa

: 31 sie 2011, 21:35
autor: klasyk
Szukam diagnosty z oprogramowaniem do mojego Musso 3,2 benzyna - niestety nikt w okolicy nie potrafi odczytać i usunąć błędów z oprogramowania.
Pochodzę z Przedborza - obok Radomska, Końskich - podajcie jakiś sensowny adres - postaram się dojechać.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 04 wrz 2011, 11:21
autor: SLAVCO1983
Dzwoń po warsztatach i pytaj o urządzenie SCAN100 jedyne chyba wpełni pewne do naszych nosorożców

Re: Diagnostyka komputerowa

: 04 wrz 2011, 23:48
autor: nienio
Najpewniejszy adres to chyba Warszawa Jagielońska .

Nie wystarzy się pytać tylko o Scan 100 ale o wtyczkę prostokątną - w Siedlcach np. mimo, że mają Scan 100 nie mają wtyczki do Musso.

Pzdr
Marcin

Re: Diagnostyka komputerowa

: 05 wrz 2011, 20:54
autor: klasyk
już lepiej i powoli będę na topie - czyli scan 100 i tyczka prostokątna

Re: Diagnostyka komputerowa

: 06 wrz 2011, 11:22
autor: uki
Wtyczka prostokątna jak wtyczka - znając rozkład pinów można wpiąć się szpilkami i tez będzie działać :)

Re: Diagnostyka komputerowa

: 06 wrz 2011, 12:28
autor: zbibi
Właśnie wróciłem z serwisu "Bialmot" w Białymstoku gdzie próbowałem zrobić diagnostykę silnika. Auto zaczęło nierówno pracować od kilku dni. Wymieniłem więc świece, zmierzyłem ciśnienie w cylindrach (12at). Wydawało mi się że na 6 cylindrze świeca jest mokra. Kupiłem za 52zł nową cewkę podwójną i wymieniłem na 5-6 cylindrze. Nic to nie dało. Wymieniłem na 3-4 cylindrze. Nadal to samo. Na tym zakończyłem moje boje z autem. Pojechałem do "Bialmotu". Mają tam SCAN-100 i prostokątną wtyczkę ale niestety po podłączeniu - brak komunikacji z kompem mego Mussa (ABS owszem miał komunikacje oraz imobilajzer, inne elementy - silnik itp. - nie). Mechanik z 10 lat temu bywał na szkoleniach na MUSSO i rzadko, ale trafiały mu się w Białymstoku MUSSO. Próbował na różne sposoby ale SCAN-100 z moim autem nie chciał zagadać. Mechanik zaczął więc szukać na czuja i stwierdził, że na 1-2 cylindrze "siedzi" cewka. Wymieniłem i okazało się że miał rację, a mnie pozostało zapłacić za to, że nie zrobiłem tego sam na 1-2 cylindrze. Poddałem się zbyt wcześnie i zapłaciłem za naukę. Jednak najważniejsze co z tego wynika to, że nie każde MUSSO ( 3,2 z 2000r.) chodzi ze SCAN-100.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 06 wrz 2011, 20:09
autor: uki
Oni w Bialmocie praktyki kompletnie nie maja a wiedzę posiadają z poziomu poloneza i dużego fiata. Bylem u nich kilka razy i tyle tylko ze płaciłem za nic. Jeśli chodzi o podpięcie do scana tez było to losowe zdarzenie raz działało raz nie. Szkoda ze nie dałeś znać bo mam komplet 3 cewek "nowych zapasowych" które sugerowali wymieniać i mam je na czarna godzinę :D
A co do szkoleń to CI którzy je przeszli już dawno uciekli z Bialmotu.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 08 wrz 2011, 21:40
autor: klasyk
Próbowałem na scan 100 i nic - łapie tylko abs i coś tam jeszcze. Poddaje się.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 09 wrz 2011, 15:07
autor: SLAVCO1983
Kolego a może napisz co sie dzieje z twoim musso ze szukasz błędów?

Re: Diagnostyka komputerowa

: 10 wrz 2011, 9:47
autor: uki
klasyk pisze:Próbowałem na scan 100 i nic - łapie tylko abs i coś tam jeszcze. Poddaje się.


A czy przy sprawdziliście rozkład pinów we wtyczce czy się pokrywa z gniazdkiem. Skoro połączył się z ABS i napędami to z ECU musi działać !! Niestety podpinając urządzenie trzeba mieć podstawową wiedzę "jak to działa" , bo niestety dobra wtyczka to nie wszystko.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 10 wrz 2011, 21:04
autor: klasyk
SLAVCO1983 pisze:Kolego a może napisz co sie dzieje z twoim musso ze szukasz błędów?


Mój mechanik twierdzi, że czujniki są odłączone, nierówno chodzi na małych obrotach, pali jak smok (około 25 gazu - benzyny około 18 ltr) - sprawdziłem silnik, świece, zawory i przewody wysokiego napięcia- podobnież wszystko OK.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 11 wrz 2011, 12:17
autor: uki
Typowy objaw IMHO źle wyregulowanej inst. podtlenku LPG rozwalającej adaptacje lub awaria przepływomierza lub czujnika temp. zasysanego powietrza (względnie płynu chłodzącego). A tak na marginesie u mnie przy różnych cudach które miały miejsce wcześniej jeśli chodzi o prace silnika zanim został temat ogarnięty spalanie nigdy nie otarło się o takie wartości. Jednak o tyle jest to sytuacja "bezpieczna " że nie jeździsz na zbyt ubogiej mieszance która jest mocno niekorzystna dla silnika. W tym przypadku dobrze byłoby sprawdzić wszelkie błędy rejestrowane przez ecu żeby wiedzieć w którą stronę dalej działać nie marnując czasu i kasy.

Re: Diagnostyka komputerowa

: 27 wrz 2011, 10:09
autor: nienio
Ja miałem to samo spalanie gazu 25-28 l benzynka też nie wąsko. Skończyło się u mnie po wymianie listw wtryskowych od gazu oraz wymianie przepływki.
Teraz wszystko działa ok no może poza przegubem lewym ;) Ostatnio robiłem trasę odemnie pod Elbląg (400km) i z powrotem z jazdą turystyczną cały czas nie więcej niż 90km/h spalanie benzyny wyszło 9,5 l/100km CUD normalnie. A mam założone opony 31/10,5 cala.

Pzdr
Marcin

Re: Diagnostyka komputerowa

: 03 lis 2011, 18:38
autor: damai1
Proszę Was o pomoc.Pojechałam do Wejherowa do serwisu SSang YONGA do Wojtanowicza.Chciałam musiatku zrobić takie badanie kontrolne czy coś go gryzie czy nie.No i pali mi się kontrolka abs.
A tam normalnie kpiny ponad pół godziny szukali wtyczki do komputera a im pokazywałam gdzie to mówili najpierw ,ze to nie to a potem ,że wtyczka okrągła -szukali przejściówki ,a na koncu po półtorej godzinki stwierdzili ,ze nie mogą się połączyć ,ze kodu nie idzie wprowadzić.Normalnie mam dosc to jest serwis?
Poradźcie gdzie mozna właśnie podjechać na taką diagnostykę.Mieszkam w pomorskim.
Pozdrawiam Iwona

Re: Diagnostyka komputerowa

: 03 lis 2011, 21:08
autor: matee
Mi się wydaje, że całą diagnostykę można przeprowadzić przy pomocy żarówki i dwóch kabelków.
W serwisówce są podane stany na określonych pinach.
Ja tak zdiagnozowałem, co nie gra ze sterowaniem napędów :)