Strona 1 z 1

Prosze o pomoc

: 24 lis 2011, 17:43
autor: damai1
Witam forumowicze.Proszę o pomoc.Może i gdzieś już się ten temat przewinął,ale nie mogę zbytnio nic konkretnego znaleźć.W moim musso tłumik środkowy to już kompletny złom.Byłam w warsztacie z tłumikami ale tam zajrzeli i powiedzieli ,ze zostaje tylko serwis bo oni niczego nie dopasują ,a oryginału też nie maja.Znalazłam na allegro ale cena ponad 300 zł.Może ktoś z Was wymieniał tą beczkę i dopasował od czegoś innego?Pozdrawiam Was serdecznie
Iwona

Re: Prosze o pomoc

: 24 lis 2011, 18:16
autor: uki
Pewnie nie pociesze ale w serwisie lub ogólnie mówiąc oryginalny tłumik to koszt w okolicy 700 wiec te 300 za zamiennik to chyba uczciwa cena, tym bardziej ze jest to kawał tłumika.

Re: Prosze o pomoc

: 24 lis 2011, 18:30
autor: Julian
W dieslu, czy w benzynie Masz Musiołka. Jak dieslu, to wywal go w pi... . Głośność praktycznie się nie zwiększa a dieselek lubi "oddychać". ;)

Re: Prosze o pomoc

: 24 lis 2011, 18:46
autor: damai1
No własnie że musiołek jest 2,3 benzynka.A to co na allegro znalazłam to do 2,9 d

Re: Prosze o pomoc

: 24 lis 2011, 19:04
autor: klasyk
Wiem, że ostatni tłumik musi być większy niż standardy u większości innych aut. Najgorzej jest przy przeróbkach, ale zmyślny mechanik z tym sobie bez problemu poradzi. Mnie wycieli katalizator przy wymianie tłumika (są w cenie) - połapałem się dopiero po roku :P

Re: Prosze o pomoc

: 25 lis 2011, 11:17
autor: msch00
damai1 pisze:Witam forumowicze.Proszę o pomoc.Może i gdzieś już się ten temat przewinął,ale nie mogę zbytnio nic konkretnego znaleźć.W moim musso tłumik środkowy to już kompletny złom.Byłam w warsztacie z tłumikami ale tam zajrzeli i powiedzieli ,ze zostaje tylko serwis bo oni niczego nie dopasują ,a oryginału też nie maja.Znalazłam na allegro ale cena ponad 300 zł.Może ktoś z Was wymieniał tą beczkę i dopasował od czegoś innego?Pozdrawiam Was serdecznie
Iwona


Witam

Podjedź do innego warsztatu od tłumików.

Wymieniałem w swoim środkowy tłumik. Nie mieli takiego (mój to w przekroju elipsa) i wstawili mi o przekroju okrągłym. Nie wiem czy od konkretnego auta.
Ważne aby udało się go schować w ramie - rama zabezpiecza przed zahaczeniem w terenie.
Z tego co mi wiadomo, to tłumiki w czterosuwach (benzyna i diesel) są współzamienne między autami. Tzn. nie powodują (jeśli wogóle) znaczących zmian w osiągach. Efekt taki wystepował w dwusuwach, w których tłumik był dobrany pod konkretny silnik.

Pozdrawiam
Markus