Generalną zasadą w autach 4x4 jest posiadanie jednakowych rozmiarów na każdej osi oraz rotowanie kół co pare parenaście tys.km jeźeli to moźliwe ze zmianą kierunku pracy kół co umożliwia jednakowe zużycie opon.Powinno się zakładać jednakowe(jednej firmy) opony ponieważ ze względu na różną budowę bieżnika wysokości opon może znacznie się różnić,a co za tym idzie będzie inna średnica koła przy tym samym rozmiarze.I to jest ważne bo ma wpływ na elementy napędowe pojazdu,zużycie opon i same zachowanie auta szczególnie w zakrętach. Ale (zawsze jest jakieś ale...) w autach takich jak musie czy korki ze sztywno dołączaną osią można sobie pozwolić na pewne odstępstwa ze względu na to że 90-100% po twardym jeździmy tylko na jedną oś. 4x4 włączamy w przypadku kiedy jest raczej miękko lub ślisko co naturalnie zniweluje obciążenia w układzie napędowym, ale(znowu ale)już szybka jazda po zaśnieżonych,śliskich aswaltach może już może się skończyć kuku, ponieważ przy różnych średnicach kół osie będą nie równomiernie ciągnąć co będzie powodować nie stabilnoś trakcji pojazdu.
O w mordę, ale wykład palnołem, ufff
