W moim Musso mam ciagle włączony przedni napęd, obojętnie na której pozycji jest przełącznik.
Nie mogę go wyłączyć choć kontrolki się nie świecą. Czasem na pozycji 4L niemam biegu, lub jadąc sam przełącza sie na 4H.
I co wy na to jak się za to zabrać ? Sam czy serwis a może dobry elektryk. Czy oprucz elektryki może byc mechanicznie.Co robićććć.
Narazie wymontowałem wałek napędowy z reduktora i mam tylko na tył. AAAA właśnie z tyą usterką kupiłem ale w domu wyszło na jaw, no i był jeszcze kulejący silnik ale zrobiony to była pompa wtryskowa, to chyba przy tym pikuś.
ciągle 4H
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ciągle 4H
Postautor: Asgalt » 15 cze 2008, 14:10
Zacznij od dobrego elektryka. Złączki, przewody, to słabostka w tych autach. Może być tak, że przejrzenie i przeczyszczenie wszystkiego na "trasie" kablowej załatwi sprawę. Jeśli nie, to następnym krokiem jest skrzynia rozdzielcza, bo to ona odpowiada za przeniesienie na przód.
Jest jeszcze jedna opcja - jeśli nie zależy Ci na terenie, a koszta są dla Ciebie istotne, to możesz zostawić tylko tył. Wiem, ze parę osób osób tak zrobiło i do dziś nie płaczą. W końcu nie wszyscy jeżdżą "poligonami"
Jest jeszcze jedna opcja - jeśli nie zależy Ci na terenie, a koszta są dla Ciebie istotne, to możesz zostawić tylko tył. Wiem, ze parę osób osób tak zrobiło i do dziś nie płaczą. W końcu nie wszyscy jeżdżą "poligonami"

Człowiek się rodzi
Choć mu to szkodzi
Kliknij - sobie nie zaszkodzisz, a ja będę miał mały bonus w innym świecie
Choć mu to szkodzi
Kliknij - sobie nie zaszkodzisz, a ja będę miał mały bonus w innym świecie

- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: ciągle 4H
Postautor: MUSSOART » 15 cze 2008, 18:17
Witam kolego przerobiłem cos podobnego kiedy spioł mi napedy i juz został na 4H ale to z mojej winy jak wywalałem instalacje podcisnienia bo mam sprzęgła piast przednich manualne wypiołem równierz elektro-zawór który jest zamykaczem obwodu elektrycznego skrzyni.
Zacznij od zaworu zakup preparat od styków a potem pod skrzynie redukcyjna wypnij wszystkie wtyczki i pokolei ogladaj czy nie sa załamane przetarte kable przy wejsciu do wtyczek ja u siebie tak miałem przetarte kable i warjacje skrzyni zacznij od tego to podstawa by dalej szukać przyczyn twojego napedu zacznij od podstaw obrób skrzynie redukcyjną by być pewien ze działa po takiej kombinacji powinna po przekręceniu stacyjki odpiac przód wejć pod auto i pokręć walem jesli luz to masz z głowy a kontrolki powinny wrócić do porządku dziennego czyli 2H sprzęgło 4H sprzegło 4L.
Pozdrawiam
P.S jak będziesz pod autem wsłuchaj sie w silniczek skrzyni redukcyjnej.
Zacznij od zaworu zakup preparat od styków a potem pod skrzynie redukcyjna wypnij wszystkie wtyczki i pokolei ogladaj czy nie sa załamane przetarte kable przy wejsciu do wtyczek ja u siebie tak miałem przetarte kable i warjacje skrzyni zacznij od tego to podstawa by dalej szukać przyczyn twojego napedu zacznij od podstaw obrób skrzynie redukcyjną by być pewien ze działa po takiej kombinacji powinna po przekręceniu stacyjki odpiac przód wejć pod auto i pokręć walem jesli luz to masz z głowy a kontrolki powinny wrócić do porządku dziennego czyli 2H sprzęgło 4H sprzegło 4L.
Pozdrawiam
P.S jak będziesz pod autem wsłuchaj sie w silniczek skrzyni redukcyjnej.
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: ciągle 4H
Postautor: DANIEL » 16 cze 2008, 18:15
jak bedziesz miał tylko tył to byle błotko i mozesz juz tam zostać
alternatywa załączania przodu musi być
alternatywa załączania przodu musi być
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: ciągle 4H
Postautor: Ludwik21 » 10 sie 2008, 14:05
Witam rozmawiałem z jednym z byłych urzytkowników musso z pomocy w Rajdy 4#4 i powiedział że reduktor ciągle napędza wał do przedniego mostu.
Moja blokada polegał że poprzedni właściciel zablokował na stałe przednie piasty. Teraz założyłem manualne sprzęgiełka i jest oik.
Moja blokada polegał że poprzedni właściciel zablokował na stałe przednie piasty. Teraz założyłem manualne sprzęgiełka i jest oik.
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: ciągle 4H
Postautor: DANIEL » 10 sie 2008, 19:17
ALE nie w musso tutaj wał przedni sie nie kreci , proste wylacz manualne sprzegielka i wlacz 4H rozpedz auto do 80km/h i poczujesz wibracje na przednim napędzie wlasnie od wału
moze w innych autach pracuje cały czas ale nie w musso 2,9td tylko w 3,2 pracuje wszystko razem
moze w innych autach pracuje cały czas ale nie w musso 2,9td tylko w 3,2 pracuje wszystko razem
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: ciągle 4H
Postautor: mussolinii » 12 sie 2008, 21:32
Potwierdzam... przedni wal sie nie kreci gdy jest na 2H. Mozna nim luzno obracac. Nie trzymaja sprzegielka przy kolach i nie jest zalaczony naped od strony skrzyni biegow. Dzis jak czepialem przedni wal to nie bylo problemu by obracac przednia flansza przy moscie jak i flansza przy skrzyni redukcyjniej.
Po regeneracji przedniego walu jest miodzio... samochod przy ruszaniu nie ma zadnych stukow i innych dziwnych rzeczy. Dzis dokladnie stuknelo mu 200tkm
Po regeneracji przedniego walu jest miodzio... samochod przy ruszaniu nie ma zadnych stukow i innych dziwnych rzeczy. Dzis dokladnie stuknelo mu 200tkm

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości