Strona 1 z 1

ciągle 4H

: 13 cze 2008, 20:47
autor: Ludwik21
W moim Musso mam ciagle włączony przedni napęd, obojętnie na której pozycji jest przełącznik.
Nie mogę go wyłączyć choć kontrolki się nie świecą. Czasem na pozycji 4L niemam biegu, lub jadąc sam przełącza sie na 4H.
I co wy na to jak się za to zabrać ? Sam czy serwis a może dobry elektryk. Czy oprucz elektryki może byc mechanicznie.Co robićććć.
Narazie wymontowałem wałek napędowy z reduktora i mam tylko na tył. AAAA właśnie z tyą usterką kupiłem ale w domu wyszło na jaw, no i był jeszcze kulejący silnik ale zrobiony to była pompa wtryskowa, to chyba przy tym pikuś.

Re: ciągle 4H

: 15 cze 2008, 11:55
autor: Ludwik21
Brak pomocnej podpowiedzi, zniechęcenie narasta chyba utylizacja.

Re: ciągle 4H

: 15 cze 2008, 12:12
autor: Ludwik21
Czyżby nikt niemiał pomysła. To chyba utylizacja.

Re: ciągle 4H

: 15 cze 2008, 14:10
autor: Asgalt
Zacznij od dobrego elektryka. Złączki, przewody, to słabostka w tych autach. Może być tak, że przejrzenie i przeczyszczenie wszystkiego na "trasie" kablowej załatwi sprawę. Jeśli nie, to następnym krokiem jest skrzynia rozdzielcza, bo to ona odpowiada za przeniesienie na przód.

Jest jeszcze jedna opcja - jeśli nie zależy Ci na terenie, a koszta są dla Ciebie istotne, to możesz zostawić tylko tył. Wiem, ze parę osób osób tak zrobiło i do dziś nie płaczą. W końcu nie wszyscy jeżdżą "poligonami" :)

Re: ciągle 4H

: 15 cze 2008, 18:17
autor: MUSSOART
Witam kolego przerobiłem cos podobnego kiedy spioł mi napedy i juz został na 4H ale to z mojej winy jak wywalałem instalacje podcisnienia bo mam sprzęgła piast przednich manualne wypiołem równierz elektro-zawór który jest zamykaczem obwodu elektrycznego skrzyni.
Zacznij od zaworu zakup preparat od styków a potem pod skrzynie redukcyjna wypnij wszystkie wtyczki i pokolei ogladaj czy nie sa załamane przetarte kable przy wejsciu do wtyczek ja u siebie tak miałem przetarte kable i warjacje skrzyni zacznij od tego to podstawa by dalej szukać przyczyn twojego napedu zacznij od podstaw obrób skrzynie redukcyjną by być pewien ze działa po takiej kombinacji powinna po przekręceniu stacyjki odpiac przód wejć pod auto i pokręć walem jesli luz to masz z głowy a kontrolki powinny wrócić do porządku dziennego czyli 2H sprzęgło 4H sprzegło 4L.
Pozdrawiam

P.S jak będziesz pod autem wsłuchaj sie w silniczek skrzyni redukcyjnej.

Re: ciągle 4H

: 16 cze 2008, 18:15
autor: DANIEL
jak bedziesz miał tylko tył to byle błotko i mozesz juz tam zostać
alternatywa załączania przodu musi być

Re: ciągle 4H

: 10 sie 2008, 14:05
autor: Ludwik21
Witam rozmawiałem z jednym z byłych urzytkowników musso z pomocy w Rajdy 4#4 i powiedział że reduktor ciągle napędza wał do przedniego mostu.
Moja blokada polegał że poprzedni właściciel zablokował na stałe przednie piasty. Teraz założyłem manualne sprzęgiełka i jest oik.

Re: ciągle 4H

: 10 sie 2008, 19:17
autor: DANIEL
ALE nie w musso tutaj wał przedni sie nie kreci , proste wylacz manualne sprzegielka i wlacz 4H rozpedz auto do 80km/h i poczujesz wibracje na przednim napędzie wlasnie od wału
moze w innych autach pracuje cały czas ale nie w musso 2,9td tylko w 3,2 pracuje wszystko razem

Re: ciągle 4H

: 12 sie 2008, 21:32
autor: mussolinii
Potwierdzam... przedni wal sie nie kreci gdy jest na 2H. Mozna nim luzno obracac. Nie trzymaja sprzegielka przy kolach i nie jest zalaczony naped od strony skrzyni biegow. Dzis jak czepialem przedni wal to nie bylo problemu by obracac przednia flansza przy moscie jak i flansza przy skrzyni redukcyjniej.
Po regeneracji przedniego walu jest miodzio... samochod przy ruszaniu nie ma zadnych stukow i innych dziwnych rzeczy. Dzis dokladnie stuknelo mu 200tkm :P