Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
: 18 sty 2012, 10:27
Witam.
Zakupiłem niedawno musso (2.9d, skrzynia manualna) i pierwszy raz włączyłem napęd 4x4. Po włączeniu napędu na śliskiej nawierzchni auto tak jakby stało się mniej stabilne, miałem dziwne uczucie rozjeżdżających się kół. Gdy spróbowałem tego samego na ciemnym asfalcie to zauważyłem, że auto strasznie zwalnia, silnik nie ma siły rozpędzać się na 3 biegu. Do tego czułem tak jakby przeskakiwanie lub szarpanie. Samochód miał wcześniej wymieniany wał z tyłu, podobno zamontowany był identyczny. Przeglądałem różne wątki i były niektóre tematy podobne jednak nie zauważyłem takiego z identycznymi objawami.
Czy gdyby zamontowany most z tyłu był inny niż powinien to objawy byłyby takie jak opisuję?
Myślałem, żeby sprawdzić przełożenia mostów żeby podnieść jedną stronę samochodu, zaznaczyć na kołach kreskę i na 4L spróbować przekręcić kilka razy kołami. Jeśli linia będzie tak samo to znaczy, że przełożenia są takie same. Wyczytałem, że musiałbym sprawdzić jeszcze wałek ataku i sprzęgiełka.
Proszę o wasze opinie co może być nie tak i co jeszcze powinienem sprawdzić aby dojść do rozwiązania problemu.
Pytanie dodatkowe to czy przy wyłączaniu 4x4 należy się cofnąć samochodem kilka metrów aby wysprzęglić napęd przedni czy wystarczy się tylko zatrzymać. Na drzwiach jest jest kartka że po przełączeniu należy odczekać ok. 3s ale o cofaniu nic nie było napisane ( u mnie nie wysprzęglę przedniego napędu bez cofnięcia się). Czy włączać napędy można podczas jazdy? Opony są takie same.
Pozdr.
Paweł
BTW, czy jest gdzieś jakieś FAQ grupy? ( nie piszę o faq obsługi forum).
Zakupiłem niedawno musso (2.9d, skrzynia manualna) i pierwszy raz włączyłem napęd 4x4. Po włączeniu napędu na śliskiej nawierzchni auto tak jakby stało się mniej stabilne, miałem dziwne uczucie rozjeżdżających się kół. Gdy spróbowałem tego samego na ciemnym asfalcie to zauważyłem, że auto strasznie zwalnia, silnik nie ma siły rozpędzać się na 3 biegu. Do tego czułem tak jakby przeskakiwanie lub szarpanie. Samochód miał wcześniej wymieniany wał z tyłu, podobno zamontowany był identyczny. Przeglądałem różne wątki i były niektóre tematy podobne jednak nie zauważyłem takiego z identycznymi objawami.
Czy gdyby zamontowany most z tyłu był inny niż powinien to objawy byłyby takie jak opisuję?
Myślałem, żeby sprawdzić przełożenia mostów żeby podnieść jedną stronę samochodu, zaznaczyć na kołach kreskę i na 4L spróbować przekręcić kilka razy kołami. Jeśli linia będzie tak samo to znaczy, że przełożenia są takie same. Wyczytałem, że musiałbym sprawdzić jeszcze wałek ataku i sprzęgiełka.
Proszę o wasze opinie co może być nie tak i co jeszcze powinienem sprawdzić aby dojść do rozwiązania problemu.
Pytanie dodatkowe to czy przy wyłączaniu 4x4 należy się cofnąć samochodem kilka metrów aby wysprzęglić napęd przedni czy wystarczy się tylko zatrzymać. Na drzwiach jest jest kartka że po przełączeniu należy odczekać ok. 3s ale o cofaniu nic nie było napisane ( u mnie nie wysprzęglę przedniego napędu bez cofnięcia się). Czy włączać napędy można podczas jazdy? Opony są takie same.
Pozdr.
Paweł
BTW, czy jest gdzieś jakieś FAQ grupy? ( nie piszę o faq obsługi forum).