Strona 1 z 1

Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 06 cze 2012, 22:43
autor: Roberttt
Jak w temacie kilka mam pytań:
1. Czy dam radę to zrobić sam - mechanik ze mnie średni, nie mam kanału, jedyne co mam do lewarek i klucze :)
2. Jaki olej tam wlać
3. Jak często się to wymienia (mam Musso 4 lata i nie pamiętam, bym tam to w ogóle wymieniał, a skrzynia chodzi jak igła)

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 07 cze 2012, 10:08
autor: sylwek
Wymiana oleju w skrzyni co 60 tys km.Poszukaj na forum ,jest bardzo duzo na ten temat.

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 09 cze 2012, 10:57
autor: SLAVCO1983
A tak z innej beczki, to czy niski poziom oleju w skrzyni może być powodem wyskakiwania wstecznego????

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 22 cze 2012, 23:45
autor: AROK
Ja wlałem boxol bo tańszy,to jest to samo,a co do wyskakującego wsteka,jak długo tak masz to już koło zębate wsteka jest wywalone,a to przez wybity mechanizm włączania biegów(ten w kabinie) i widełki-jest po prostu nie do końca włączony,sprawdz najpierw ten mechanizm z lewarkiem. Ja u siebie wymieniłem skrzynię na używkę z diesla 2004rok która ma już bezpośrednio na cięgnach a nie linkach.Mam benzyniaka 2.4

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 24 cze 2012, 11:45
autor: SLAVCO1983
Też mam benzyniaka na cięgnach. Lewarek jest wywalony, ale to nie wina cięgien że za płytko wchodzi to skrzynia siada w sumie to już ponad rok tak się bujam. Próbowałem wyregulować cięgna ale to nic nie daje. Jeśli to by była wina regulacji to oprócz wstecznego by wywalało też pozostałe 2 i 4 a to się nie dzieje, tak że reasumując według mnie pada synchronizator wstecznego. Jak padnie całkiem to zmienię skrzynię. Pasowała ci od diesla?

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 26 cze 2012, 11:27
autor: matee
Mi wywalało wstek i coś jeszcze źle wchodziło (nie pamiętam) - po wymianie, a nie regulacji, linek dział bez zarzutów.

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 28 cze 2012, 0:58
autor: AROK
tak pasowała,w sumie to czy diesel czy benzyna skrzynia ta sama różnice są tylko na mostach. patrzyłem na tą rozwaloną skrzynię w której wstek wyskakiwał,to wystarczyło by wyciągnąć łapę i w miejscu w którym załącza wsteczny założyć spaw na 2-3 mm. i zębata by normalnie wchodziła.Coś to musi być bo raz mi się linka urwała,ale pospawałem i było dobrze,ale z obawy przed ponownym zerwaniem kupiłem nowe za 350zł i od tej pory wsteczny zaczął wyskakiwać i pogłębiało się to coraz bardziej,aż do tego stopnia żeby cofnąć pod górkę to reduktor włączałem.

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 28 cze 2012, 1:04
autor: AROK
to nie synchro tylko ta mała trzecia zębatka,najlepsze jest to że to wsteczny pada,który w porównaniu z jedynką dużo mniej dostaje popalić.

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 28 cze 2012, 9:32
autor: SLAVCO1983
No właśnie u mnie też zaczęło się to po wymianie cięgien.

Re: Skrzynia biegów i wymiana oleju.

: 04 lip 2012, 21:33
autor: AROK
porównywałem,to te zamienniki za 350zł są do bani bo ciut krótszy skok i już wystarczyło by wsteka nie dołączało i skrzynia na złom :evil: