Strona 1 z 2

problem z reduktoram

: 20 gru 2012, 16:43
autor: Panteusz50
Bracia i Siostry,od kilku dni słyszę chrobot w reduktorze przy załączonym 4H.Obawiam się,że rozwaliłem reduktor?Wobec czego mam pytanie:czy to się naprawia,czy wymienia?Pozdrawiam

Re: problem z reduktoram

: 20 gru 2012, 16:58
autor: bartsmigiel
najlepiej rozebrac i sprawdzić czym ten chrobot jest spowodowany. być może łańcuch przekazujący napęd się kończy. bez rozebrania nie dowiesz się co to za usterka. Ogólnie to można naprawiać poszczególne podzespoły (kontaktuj się z kolegą o nicku Unimart). Koszty jednak mogą być niemałe. pozdrawiam B.Cz.

Re: problem z reduktoram

: 20 gru 2012, 17:22
autor: unimart
Dość czytelny schemat jest w serwisówce - załączam

Re: problem z reduktoram

: 20 gru 2012, 18:53
autor: Panteusz50
Dzięki za schemat tego ustrojstwa i pomocne podpowiedzi.

Re: problem z reduktoram

: 22 gru 2012, 12:57
autor: szalony
Przeszedłem już temat reduktora na swojej skórze :) W serwisie za nowy reduktor zaśpiewali 25 tyś.zł. :O Więc zaczełem szukać reduktora do swojego Musiołka :) Poszukiwania długie były aby znaleźć taki sam reduktor / o takim samym nr /, znalazłem skrzynię biegów automatyczną z reduktorem i kupiłem ją w ciemno za 1tyś.zł, niestety okazało się że reduktor ma inny nr :( Trudno zaryzykowałem i założyłem go, owszem pasował lecz podczas jazdy oszukiwał licznik km/h - zaniżał. Posiedziałem i poczytałem serwisówkę i doszedłem do wniosku że wszystkie reduktory są prawie takie same różnią się jedynie ślimakiem szybkościomierza, więc postanowiłem zamienić go. Wyciągnąłem ze starego reduktora ślimak i wsadziłem do "nowego" i DZIAŁA :) :) Moja rada dla Ciebie kup reduktor używany, można już dostać od 400zł reduktory na allegro, koszt naprawy może przewyższyć koszt kupna.

Re: problem z reduktoram

: 22 gru 2012, 13:10
autor: dragsterdh
Ja mam w swoim po zmianie skrzyni i reduktora tak, że przy ok 50 km/h pokazuje ok. 200 :shock: Jak wpadnę na autostradę, to wskazówka potrafi przeskoczyć do zera jeszcze dwa razy :mrgreen: Sumując to przy ok. 120km/h pokazywałby jakieś 400 :lol: Czy wystarczy podmienić końcówkę impulsatora ze starego reduktora, czy trzeba go rozebrać i wymienić całe to ustrojstwo :?: Powoli zaczyna mnie to drażnić, bo centralny zamyka się tuż po ruszeniu :cry:

Aha, i ie załącza 4L... :cry:

Re: problem z reduktoram

: 22 gru 2012, 22:59
autor: szalony
dragsterdh pisze: Czy wystarczy podmienić końcówkę impulsatora ze starego reduktora, czy trzeba go rozebrać i wymienić całe to ustrojstwo :?: Aha, i ie załącza 4L... :cry:

Jeśli chodzi o prędkościomierz to musisz rozkręcić i wymienić ślimaka - one głównie się różnią choć na oko nie :) a co to załączania 4L to hmm wątpię aby ślimak był powodem ale...... Jak podmienisz to daj znać czy załącza się 4L . Pozdrawiam.

Re: problem z reduktoram

: 25 gru 2012, 15:20
autor: sasek94
Bodajże silniczek jest problemem. Wymiana lub smarowanie, przynajmniej mi kiedyś pomogło.
Ew czujnik sprzęgła, jeżeli po przełaczeniu na 4l kontrolka miga.

Re: problem z reduktoram

: 26 gru 2012, 17:46
autor: dragsterdh
Kontrolka mruga. A jak ten silniczek nasmarować? Jest rozbieralny?

Re: problem z reduktoram

: 26 gru 2012, 18:09
autor: szalony
dragsterdh pisze:Kontrolka mruga. A jak ten silniczek nasmarować? Jest rozbieralny?

A czy poprawnie włączasz 4L?

Re: problem z reduktoram

: 28 gru 2012, 20:19
autor: dragsterdh
Wydaje mi się, że poprawnie. Na postoju, na luzie z wciśniętym sprzęgłem. 4H zresztą też - mam czas :mrgreen:

Re: problem z reduktoram

: 30 gru 2012, 18:40
autor: Aramejczyk
Ad szalony.
Jak poprawnie włącza się napędy?
Od 2 miesięcy jestem użytkownikiem Korando i moja niewiedza w tym temacie jest ogromna.
Andrzej.

Re: problem z reduktoram

: 30 gru 2012, 22:26
autor: szalony
Tak jak opisał kolega dragsterdh :D

Re: problem z reduktoram

: 02 sty 2013, 20:22
autor: SLAVCO1983
Mussiołkiem jeżdżę ponad 3 lata i powiem szczerze tak. Włączać powinno się na postoju czy to 4H czy 4L. Wyłączać wiem że można z 4H w czasie jazy bo się tryby jedynie rozłączają (nigdy z 4L), ale i tak polecam postój :!: :!: :!: , ale czy sprzęgło jest konieczne myślę że nie chyba że ktoś ma już zryte sprzęgło i to porządnie to raczej tak powinno być wciśnięte.

Re: problem z reduktoram

: 02 sty 2013, 20:30
autor: polmussik
na 4H i z powrotem możemy włączyć w czasie jazdy do 70km/h i ja tak robię i to ma sens, i nic się nie dzieje
na 4l po prostu w czasie jazdy się nie włączy -migają obie lampki-jest takie zabezpieczenie